Lattelecom vērsies tiesā pret LVRTC (6)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Sakaru operators "Lattelecom" vērsies tiesā pret "Latvijas Valsts radio un televīzijas centru" (LVRTC), raksta laikraksts "Dienas Bizness".

Galvenais domstarpību cēlonis ir par "Lattelecom" un LVRTC pērn martā noslēgtā ciparu televīzijas apraides līguma atsevišķu punktu izpildi. "Tas ir civiltiesiska rakstura strīds par atsevišķu līguma punktu izpildi, kurus līdz šim nevarējām atrisināt sarunu ceļā, tāpēc esam lūguši strīdu izskatīt tiesai un sniegt savu spriedumu," skaidro "Lattelecom" Biznesa atbalsta nodaļas vadītājs Toms Meisītis.

"Lattelecom" neprasa līguma nosacījumu maiņu, bet, lai tiesa viestu skaidrību par atsevišķu līguma punktu izpildi.

Līgums ar LVRTC ir komplicēts, tā punkti paredz daudz pienākumu, funkciju, un, lai arī, slēdzot līgumu, puses centās paredzēt visus iespējamos scenārijus, taču tagad ir radušies atšķirīgi viedokļi par to, kā atsevišķi līguma noteikumi būtu jāpilda. Tāpēc radies strīds par atsevišķu līguma punktu interpretāciju un piemērošanu.

"Tas nav strīds par to, vai līgums ir vai nav pareizs, bet par to, kā tas ir izpildāms un kā kurai pusei konkrētā brīdī ir jāuzvedas," akcentē Meisītis.

"Lattelecom" sarunas ar LVRTC turpinās, tāpēc ir izredzes, ka tiks panākta vienošanās un tiesvedība tiks izbeigta, norāda Meisītis.

"Lattelecom" pieteikumu Rīgas pilsētas Centra rajona tiesā ir iesniedzis pāris nedēļas iepriekš, kad uzņēmumam bija pārliecība, ka puses savā starpā nespēs vienoties. Abas puses ir ieinteresētas, lai strīds tiktu atrisināts pēc iespējas ātrāk, lai vairāk resursu tērētu pakalpojumu nodrošināšanai un uzlabošanai, nevis šādam strīdam, tomēr domstarpības ir tādas, kuras ir jāatrisina un nevar atlikt, akcentē sakaru operatora pārstāvis.

"Tas nav nekas dramatisks, jebkura sarežģīta darījuma attiecību ietvaros mēdz būt situācijas, kad abas puses nevar rast vienošanos un vēršas tiesā, lai tā pasaka, kurai pusei kādos jautājumos ir taisnība un kā šī situācija būtu risināma," saka Meisītis. Uz jautājumu, vai uzņēmums bieži šādi risina konfliktus, viņš atbild noraidoši, un piebilst, ka uzņēmumam neesot daudz tāda mēroga līgumu.

Pušu strīds nekādā ziņā neietekmēs "Lattelecom" klientus, uzsver Meisītis. Tiem nav jāuztraucas, ka varētu būt izmaiņas pakalpojuma nodrošināšanā, turklāt nepastāv risks, ka kaut kas varētu mainīties. "Lattelecom" un LVRTC noslēgtais līgums ir konfidenciāls, tāpēc plašāki komentāri netiek sniegti.

"Varam apliecināt, ka strīds nav par pakalpojumiem, kuri tiek nodrošināti," norāda Meisītis. Uz jautājumu, vai strīds ir par maksu, Meisītis atbild, ka to grūti komentēt, neatklājot konfidenciālā līguma noteikumus. Tomēr viņš atzīmē, ka jautājumi, kas ir saistīti ar nacionālo raidorganizāciju bažām apmaksāt bezmaksas apraidi, nav kontekstā ar šo tiesvedību. Neatkarīgi no strīda iznākuma - apraides maksa, kas raidorganizācijām ir jāmaksā "Lattelecom" par apraidi, nemainīsies.

Testa režīmā ciparu apraide visā Latvijā tika sākta 2009.gada decembrī, bet komercrežīmā - no 2010.gada februāra. Kopš tā laika LVRTC ir pilnvērtīga sadarbība ar "Lattelecom" plaša spektra jautājumos - par turpmāko tīklu izvēršanu, esošā tīkla apkalpošanu, kvalitātes nodrošināšanu u.c.

"Kādā daļā šie jautājumi ir saistīti ar strīda priekšmetu," atzīmē Meisītis. Vienlaikus viņš paskaidro, ka LVRTC joprojām ir "Lattelecom" sadarbības partneris un pušu starpā nav karastāvoklis.

Kā uzsver LVRTC pārstāve Ieva Līne, tas, ka "Lattelecom" ir vērsies pret LVRTC ar prasību tiesā, līdz galam neizmantojot iespēju domstarpības atrisināt savstarpējo sarunu ceļā, neatbilst labai biznesa praksei un diskreditē pašu uzņēmumu. Vienlaikus šāda "Lattelecom" rīcība liek pārvērtēt partnera rīcības prognozējamību.

Komentāri (6)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu