Katram tūkstošajam klientam rodas problēmas ar naudas transakciju

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

TVNET lasītājs Andris 1. februāra pusdienlaikā t/c Domina «SEB» iemaksas bankomātā savā kontā iemaksāja 400 eiro. Tomēr, pēc viņa teiktā, nauda kontā netika ieskaitīta. Kaut bankas klients naudu saņēmis nākamajā dienā, banka izstāsta procedūras, kas tiek veiktas, ja rodas kļūme naudas transakcijā, un to, kāpēc var nākties gaidīt naudas atgriešanu divas nedēļas.

Kā TVNET stāsta Andris, viņš no bankas nesaņēma īsziņu par naudas pārskaitījumu kontā. Čeku no bankomāta par veikto naudas transakciju diemžēl viņš nepaņēma. Vakarpusē, internetbankā apskatot bankas konta kopsavilkumu rēķinu samaksai, Andris konstatēja, ka iemaksāto 400 eiro kontā nav.

Andris zvanīja uz bankas Konsultāciju centra tālruni, bet saņēma atbildi, ka šo lietu banka izskatīs divu nedēļu laikā.

Bankas darbinieks izteica varbūtību, ka tikusi ieskaitīta viltota nauda vai mazāka naudas summa, nekā klients izpauž.

Pēcāk Andris devās uz tuvāko «SEB» bankas filiāli t/c «Alfa». Bet arī tur saņēma tādu pašu informāciju, kādu pirms brīža pa telefonu.

Bankas komentārs

«SEB» bankas pārstāvis Mārtiņš Panke TVNET skaidro: «Katru klientu sūdzību par kļūmi bankomātu darbībā izskatām atsevišķi un pēc iespējas operatīvi. Sarežģītākos gadījumos, kad nepieciešams veikt bankomāta inkasāciju un auditu, situācijas noskaidrošana var ilgt līdz pat divām nedēļām, taču vairumu gadījumu izdodas atrisināt ātrāk – dažu darba dienu laikā līdzīgi kā šajā gadījumā.»

Parasti nauda tiek atmaksāta dažu stundu vai diennakts laikā

«Mēnesī SEB bankas bankomātu tīklā klienti veic aptuveni 1,2 miljonus naudas iemaksas un izmaksas transakciju, un šādu un līdzīgu kļūmju rezultātā mēnesī saņemam aptuveni 300 klientu iesniegumu. Kā jebkurai tehniskai iekārtai, arī bankomātu darbībā mēdz gadīties kļūmes – bieži vien naudas iemaksas darījumos tās rodas tādēļ, ka starp naudaszīmēm iejukušas saspraudes, piezīmju lapiņas vai kādi citi priekšmeti. Taču statistika liecina, ka uz kopējo transakciju skaitu bankomātos kļūmju iespēja ir zema – aptuveni 0.03%.»

SEB banka šogad un nākamajos gados plāno ieguldīt kopumā vairāk nekā trīs miljonus eiro bankomātu tīkla modernizācijā, lai līdz 2019. gadam nomainītu aptuveni 80% esošo bankomātu pret jaunām, modernām iekārtām, kas klientiem nodrošinās vēl labāku servisu un augstu darbības precizitāti.

Jaunās paaudzes bankomāti ir gan ērtāki no lietošanas viedokļa, gan arī drošāki. Tie ir drošāki pret sasprūdumiem, aprīkoti ar lielu, pārskatāmu ekrānu, un tiem uzlabota ātrdarbība, lai palīdzētu ietaupīt klientu laiku. Jaunie bankomāti aprīkoti arī ar visiem modernākajiem aizsardzības mehānismiem.

2016. gada laikā tiks uzstādīti vairāk nekā 20 jauni bankomāti, un pirmās jaunās iekārtas tiks uzstādītas jau nākamajā mēnesī. Lielākais skaits jauno bankomātu tiks uzstādīts nākamajā un aiznākamajā gadā.

2015. gadā SEB bankomātu tīklā klienti veikuši 14 miljonus transakciju, skaidrā naudā izņemot 1,2 miljardus eiro un savos kontos iemaksājot vairāk nekā 500 miljonus eiro.

Citas bankas komentārs par procedūrām, kas tiek veiktas, ja rodas problēmas naudas transakcijā

«Swedbank» speciāliste Vineta Savicka stāsta, ka gadījumos, kad klients prasa atmaksāt bankai transakcijā nepārskaitīto naudu uzreiz, bankai jāpārbauda katra klienta pieteiktā pretenzija, jo ir gadījumi, kad pretenzijas ir nepamatotas, - dažkārt cilvēki mēdz kļūdīties un banka mēdz saskarties arī ar krāpnieciskas rīcības mēģinājumiem. Tāpēc vienmēr vispirms jānoskaidro visi notikušā apstākļi.

Uz jautājumu, kāpēc iepriekšminētais gadījums, kad «SEB» bankas automāts radīja kļūmi naudas transakcijā, un citi tam līdzīgie tiek izskatīti divu nedēļu laikā, Savicka atbild, ka lielākajā daļā gadījumu (vairāk nekā 80% gadījumu) «Swedbank» klientiem nauda tiek atmaksāta dažu stundu vai diennakts laikā – bankomātu monitorings notiek nepārtraukti, taču reizēm nepieciešama fiziska bankomātu apskate un ceļš līdz tiem prasa zināmu laiku. «Ja bankomāts konstatējis aizdomīgu banknoti, mums saskaņā ar Eiropas Centrālās bankas 2012. gada 7. septembra lēmumu šādas banknotes jāaiztur papildu kontroles veikšanai, ko tālāk nododam policijas rīcībā. Šādos gadījumos lietas izskatīšana var paņemt ne tikai divas nedēļas, bet pat ilgāku laiku (atkarībā no policijas kapacitātes un pārbaudē konstatētā).»

Bankas sniegtā informācija liecina, ka ar naudas iemaksas transakciju problēmām bankas klienti saskaras reti -

mēneša laikā ne vairāk kā viens no 1000 klientiem.

Savicka vēl piebilst, ka bankai nav ne izdevīgi ne arī vēlēšanās problēmu risinājumu paildzināt: «Protams, mēs pēc iespējas ātrāk gribam atrisināt situāciju un palīdzēt klientam.»

Andris pēcāk paziņoja, ka naudas pārskaitījumu no «SEB» bankas saņēmis savā kontā 2. februārī - pāris stundu pēc saziņas ar TVNET.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu