Trešdiena, 20. jūnijā Vārda dienas: Maira Rasa Rasma
Foto: PantherMedia/ScanPix

Jaunā pētījumā noskaidrots, ka sievietes, kuras darbā ierodas pilnībā uzkrāsojušās, ir sliktākas līderes nekā viņu kolēģes, kuras ar kosmētiku nepārspīlē.

Kā vēstīts pētījumā, kas publicēts zinātniskajā žurnālā «SAGE journals», gan sievietes, gan vīrieši tās sievietes, kuras ikdienā pārspīlēti lieto kosmētiku, uzskata par sliktākām vadītājām nekā sievietes, kas kosmētiku nelieto vai lieto minimāli. Iespējams, tas ir tāpēc, ka sievietes, kas darbā ierodas uzkrāsojušās, šķiet daudz sievišķīgākas nekā citas.

Pētījums (Angļu val., 335 Kb, pdf)

«Šis pētījums papildina iepriekš veikto pētījumu rezultātus, ka kosmētikas izmantošana ietekmē to, kā citi uztver sievieti. Iepriekšējos pētījumos tika secināts, ka izskatīgākas sievietes tiek uztvertas kā spējīgākas darbā, bet šajā pētījumā mēs pierādījām, ka kosmētika sievietes vadīšanas spējas citu acīs tikai pazemina,» komentēja viens no pētījuma autoriem Kristofers Watkinss (Christopher Watkins).

Foto: Christopher D. Watkins

Lai noskaidrotu, kāda ir tādu kosmētikas produktu kā lūpu krāsas un acu ēnu lietošanas ietekme uz apkārtējo vērtējumu, pētnieki nofotografēja vairākas sievietes brīdī, kad tās nebija uzkrāsojušās. Pēc tam šīm sievietēm bija jāuzklāj kosmētika un jānofotografējas vēlreiz.

Izmantojot fotogrāfijas, pētnieki izveidoja 16 digitālas sieviešu sejas, no kurām katrai bija citādāks kosmētikas daudzums.

Pēc tam 168 vīrieši un sievietes pēc šo sieviešu attēliem vērtēja to potenciālu spēju būt labai līderei darbā. Rezultātā izrādījās: jo spilgtāks bija sievietes grims, jo sliktāk tika novērtētas tās vadītājas spējas.

Pētījumu vari lasīt arī šeit (Angļu val.)

© TVNET. Visas tiesības paturētas