«Facebook» datu skandālā iesaistītā «Cambridge Analytica» pārtrauc darbību

Ilustratīvs attēls

FOTO: DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

Politisko konsultāciju firma «Cambridge Analytica», kas bija iesaistīta «Facebook» lietotāju datu noplūdināšanas skandālā, paziņojusi par darbības pārtraukšanu, ziņo raidsabiedrība «BBC».

Pievienota 3. - 8. rindkopa

Kompānija tika apsūdzēta sociālā tīkla lietotāju datu negodīgā izplatīšanā savu klientu interesēs. Aprīļa sākumā kļuva zināms, ka «Cambridge Analytica» piekļuvusi 87 miljonu «Facebook» lietotāju datiem.

«Facebook» pagaidām atteicies komentēt šo «Cambridge Analytica» paziņojumu.

Kompānijas mājaslapā ievietotajā paziņojumā teikts, ka «pēdējo mēnešu laikā «Cambridge Analytica» saņēmusi daudzus nepamatotus apvainojumus un tikusi nozākāta par aktivitātēm, kuras ir ne vien legālas, bet arī tiek plaši pielietotas kā politiskajā, tā komerciālajā tiešsaistes reklāmas biznesā. Neskatoties uz «Cambridge Analytica» nelokāmo pārliecību, ka tās darbinieki ir rīkojušies likumīgi un ētiski, šī fakta atspoguļojums masu medijos ir aizbaidījis gandrīz visus kompānijas klientus un sadarbības partnerus. Rezultātā tika pieņemts lēmums pārtraukt darbību.»

Jau ziņots, ka ziņas par «Facebook» lietotāju datu noplūdi savā bloga ierakstā atklāja «Facebook» tehnoloģiju nodaļas vadītājs Maiks Šrēfers. Informācija tika publicēta dažas stundas pēc tam, kad ASV Iekšējās tirdzniecības komiteja paziņoja, ka «Facebook» vadītājs Marks Cukerbergs tai sniegs liecību 11. aprīlī.

«Mēs uzskatām, ka kopumā līdz 87 miljoniem cilvēku - pārsvarā ASV - «Facebook» informācija neatbilstošā veidā nodota «Cambridge Analytica»,» viņš atzina.

Jau ziņots, ka «Facebook» vadība apturēja Lielbritānijas datu analīzes firmas «Cambridge Analytica» kontu pēc klajā nākušām ziņām, ka šī firma, kuru bija nolīgusi Donalda Trampa ASV prezidenta vēlēšanu kampaņa, var būt izmantojusi ASV vēlētāju «Facebook» profilu informāciju bez viņu atļaujas.

ASV Federālā tirdzniecības komisija paziņoja, ka ir stingri apņēmusies izmantot visus tās rīcībā esošos instrumentus, lai aizsargātu patērētāju privātās dzīves neaizskaramību.

«Facebook» vadītājs Marks Cukerbergs publicēja Lielbritānijas un ASV laikrakstos atvainošanos, atzīstot, ka «Facebook» pienākums ir aizsargāt sociālā tīkla lietotāju privātumu.

«Mums ir pienākums aizsargāt jūsu informāciju. Ja mēs to nespējam, mēs to neesam pelnījuši,» paziņoja Cukerbergs.

Uz augšu