Vai zināji, ka Ušakovs tavu foto izmanto savu sociālo tīklu reklamēšanai?

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Vairākus mēnešus analizējot Rīgas mēra Nila Ušakova (Saskaņa) sociālos tīklus, Re:Baltica novēroja, ka mēram patīk izmantot iedzīvotāju uzņemtos foto savu sociālo tīklu reklamēšanai. Shēma ir vienkārša. Ušakovs savos sociālajos tīklos – Facebook, Instagram un Twitter pārpublicē skaistus Rīgas skatus, pieraksta savu komentāru latviešu un krievu valodā un pievieno saiti uz oriģinālo foto avotu. Mērs vairumā gadījumu «neietago» autoru, kas nozīmē, ka foto īpašnieks neuzzina, ka viņa bilde parādās Ušakova privātajos kontos.

Saskaitījām, ka janvārī Ušakova Facebook sienā pārpublicēti vismaz 30 iedzīvotāju uzņemti foto. Ušakova ieguvums ir skaists, bezmaksas saturs, kas ir svarīgi, lai nezaudētu esošo lielo sekotāju skaitu un iegūtu jaunus.

Re:Baltica pārliecinājās, ka foto īpašniekiem Ušakovs nejautā, vai drīkst izmantot viņu foto. Dažiem no viņiem pajautājām: vai zināt, ka Rīgas mērs izmanto jūsu uzņemtās fotogrāfijas savu sociālo tīklu reklamēšanai? Atbildes bija dažādas. Sākot ar «neiebilstu» un beidzot ar «Instagram ir pilns ar parazītiem, kas audzē savu sekotāju skaitu uz citu cilvēku rēķina. Taču, ja no «parazīta» iegūstam arī mēs, jo viņam ir daudz sekotāju, tad es neiebilstu,» raksta kāds foto īpašnieks ar profila vārdu @ValdisSkudre.

Atbalsti pētniecisko žurnālistiku

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu