Savukārt, kad no dārgas automašīnas izkāpj solīds kungs ar pliku galvvidu un apaļu vēderiņu, skaļi tērzējot pa viedtālruni, kas ir replika, ir skaidrs, ka sirdī viņš joprojām ir bērns. Versace džemperis, kas pēc pirmās mazgāšanas kļūst par batikotu grīdas lupatu, Louis Vuitton somiņa, kas līdzinās vecai plaušai, - šādi skati izraisa filozofiskas pārdomas par cilvēku dabu - vērtībām, alkām un sajēgu. Ņemot vērā, ka Louis Vuitton soma maksā ne mazāk par 1000 eiro, ekskluzīvo somiņu daudzums ielās pārsteidz.
Lai gan viltojumu ražošanas līderis joprojām ir Ķīna, daudz neatpaliekot Turcijai, viltojumu ražotājvalstu vidū ir arī, piemēram, Bulgārija un Beļģija. Aizvien biežāk viltojumu sastāvdaļas ražo dažādās valstīs – vienā preču zīmes, citā iepakojumu, trešajā konkrēto lietu. Apzinoties problēmu, Ķīnas varas iestādes cenšas uzlabot situāciju un progress ir jaušams – pēdējo gadu laikā Ķīnas viltojumu tirgus ir sarucis. Interesanti, ka
Eiropā atdarina plaši pazīstamas Ķīnas preču zīmes.
«Jo populārāks kļūst zīmols, jo vairāk ir to, kas kāro iedzīvoties uz otra reputācijas rēķina. Par spīti cīņai, viltojumu joprojām ir daudz,» piemetina Olmane.
Tehnoloģiju viltojumi nozarei kopumā ik gadu nodara kaitējumu 45 miljardu eiro apmērā. Eiropas viedierīču tirgus zaudē 4 miljardus eiro. Tiek lēsts, ka Latvijā viltojumu dēļ viedtālruņu tirdzniecības industrija zaudē 10,6% no pārdošanas apjoma.
Higiēnas preču un kosmētikas līdzekļu nozare Latvijā katru gadu zaudē 26 miljonus eiro gadā, Eiropā – 4 miljardus. Tomēr iespējamība kādā no specializētajiem parfimērijas un kosmētikas preču veikaliem nopirkt viltojumu ir ļoti zema, uzskata Olmane. «Neviens nopietns zīmols nedos tirgot savs preces veikalam, kurš reiz pieķerts tirgojam viltojumu. Zināmi veikali rūpējas par savu reputāciju, tāpēc izplata tikai oriģinālpreces.» Turpretim internetā un mazās bodītēs ir daudz lielāka iespēja uzķerties uz viltojuma.