Skatot Saeimā nākamā gada budžetu, radās jautājums - kāpēc tik dārgas mašīnas nepieciešamas uzņēmējdarbības veikšanai?
Saeimas Tautsaimniecības komisijas priekšsēdētājs Romāns Naudiņš (VL-TB/LNNK) piedāvāja samazināt slieksni par 10 tūkstošiem: «Man personīgi nav iebildumu, ka cilvēki brauc ar «premium» klases automašīnām, bet tad, lūdzu, pērciet tās kā fiziskas personas vai neatprasiet PVN atpakaļ un nenorakstiet kā saimnieciskās darbības izdevumu.»
Šo priekšlikumu vienprātīgi atbalstīja arī pārējie deputāti tautsaimniecības komisijā.
Taču pēc divām nedēļām uz komisijas sēdi ieradās auto tirgotāji, lai stāstītu, ka ir neprāts slieksni mazināt. Tas mudināšot uzņēmējus domāt, kā tomēr nesamaksāt visus nodokļus par dārgajām mašīnām. Gandrīz visi deputāti tam piekrita un atmeta idejai ar roku.
Deputāts Jānis Klaužs (ZZS) tik ļoti nevēlējās skaidrot, kādēļ tomēr nobalsoja pret sliekšņa pazemināšanu, ka aizmuka no kameras, vairākas reizes atkārtojot, ka viņam «dikti» nepatīk šis priekšlikums.
Deputāts Ivars Zariņš («Saskaņa»), kurš pēdējā komisijas balsojumā nepiedalījās, raidījumam pauda, ka sliekšņa samazināšana novedīs pie tā, ka turīgi cilvēki automašīnas reģistrēs Igaunijā vai Lietuvā, kur izmaksas ir vairākkārt zemākas.
No nākamā gada gan braukšana ar ārzemēs reģistrētu auto pa Latviju vairs nebūs tik pievilcīga. Par to būs jāmaksā nodoklis – līdz pat 1000 eiro gadā. Tā Saeima nolēma, pieņemot nākamā gada budžetu.
Deputāts Anrijs Matīss («Vienotība») skaidro, ka bez Igaunijas un Lietuvas vēl ir citas metodes, kā izlocīties no pilna PVN maksāšanas. «Riski ir lielāki nekā ieguvumi. Ministru kabinets arī diskutēja un neatbalstīja,» norāda Matīss.