TVNET apskats: Peugeot 308 GTi

Dalīties draugiem E-pasts Drukāt Iesūtiet ziņu Komentāri

FOTO: Publicitātes foto

Peugeot Sport aizgādībā konstruētā franču «kabatas raķete» demonstrē potenciālu Auto24 trasē Pērnavā.

FOTO: Publicitātes foto

FOTO: Publicitātes foto

FOTO: Publicitātes foto

FOTO: Publicitātes foto

 

FOTO: Publicitātes foto

Kas tas ir?

Peugeot 308 GTi (ar mazo «i») ir firmas kompakto modeļu sērijas sportiskākais, ātrākais un jaudīgākais modelis. Peugeot šo mantru uzsver katra teikuma galā, jo pirms GTi iznāca arī mērenāks GT, kam iespējams ne tikai dīzeļdzinējs un «automāts», bet arī, atvainojiet par vulgārismu, «garā pakaļa» jeb universālis. Peugeot 308 GTi nekā tāda nav – viens dzinējs ar divām jaudas pakāpēm (250 un 270 ZS) un sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba. Toties kāda!

Atverot motorpārsegu, no motortelpas gluži kā no Svět motorů žurnāla atvēruma pretim skrien Peugeot Sport uzraksti. Viss, kam sacīkšu divīzija pielikusi roku, uzmirdz gluži citā gaismā. 1,6 litru turbodzinējs aizgūts no intriģējoša, taču pie mums tikpat kā nepazīstama izstrādājuma vārdā Peugeot RCZ R, franču mēģinājuma uzbūvēt priekšpiedziņas Porsche Cayman. Peugeot 308 GTi ir mazākais dzinējs karsto hečbeku augstākajā līgā, jo modeļa tiešie konkurenti ekspluatē vismaz divlitrīgus, ja ne pat apjomīgākus turbomotorus. Var gan iebilst, ka 1,6 litru turbo ir populārs formāts modernajās sacīkšu auto klasēs, tomēr R5 rallija mašīnas vai WTCC šosejas bolīda apgriezienu režīmi un motora resurss nav piemērojami ielas automašīnai, kam jākalpo vismaz desmit gadi.

Par nopietnu pieeju uzdevumam liecina Torsen tipa ierobežotas berzes diferenciālis, 380 milimetru saliktie bremžu diski priekšā un Michelin Pilot Super Sport riepas, kas visapkārt uzmauktas agresīviem 19 collu diskiem. Tādi pieejami tikai 270 ZS modelim, un katrs ir par 2 kilogramiem vieglāks nekā izmēru mazāki 18 collu rati.

FOTO: Publicitātes foto

 

FOTO: Publicitātes foto

Kā tas brauc?

Pēdējais sakarīgais GTi no Peugeot bija būvēts vēl uz leģendārā 306. modeļa bāzes. Kaut kas ar «Gran Turismo injection» burtiem tika servēts arī katrā nākamajā modeļu paaudzē, turklāt gan ar ciparu «3», gan «2» priekšā. Par spīti dažām daudzsološām īpašībām, tie visi bija krāmi, jo, saskaņā ar Top Gear teoriju, Peugeot tolaik atradās «taisīsim sūdīgas mašīnas!» fāzē. Par spīti motorlaivas stūrītei, aktuālā izlaiduma Peugeot 308 ir itin labs auto, ja vien pareizi izvēlas dzinēju. Pieredze rāda, ka no nesliktiem standarta auto parasti iznāk neslikti sporta rīki - bet nekas vairāk.

FOTO: Publicitātes foto

Mazās stūrītes biedējošais tukšums «ringa» līkumos konfliktē ar drausmi asajām Alcon bremzēm pirms tiem, tomēr pareizajā pārnesumā auto var vienmēr «izvilkt» ar gāzi. Speciāli pastiprinātajai pārnesumkārbai ir īsāki sviras gājieni, taču kloķis tik un tā ir tāls no Type – R sviras šaujamieroča aizslēgam līdzīgās, metāliskās precizitātes. Ja nu kas Peugeot 308 GTi patiešām pārsteidz, tad tā ir piekare - nu vismaz priekšējā noteikti. Par 11 mm samazināts klīrenss ir tikai ieskrējiens, kam seko tikai šim modelim unikāls amortizatoru kalibrējums un pat speciāli izmainīta riteņu ģeometrija. To varžu rijēju, kurš atmeta mašīnai tik inertu elektrisko stūres pastiprinātāju, vajadzētu kā kaķēnu saņemt aiz čupra un iebāzt degunu šajā alumīnija sviru, negatīva izgāzuma un atvieglinātu stabilizatorsviru čupā, lai viņš saprastu, ko patiesībā nodarījis. Labi vismaz, ka Peugeot ļauj pilnībā atslēgt ESP.

FOTO: Publicitātes foto

 

FOTO: Publicitātes foto

Kas to pirks?

Par 30 tūkstošiem eiro Peugeot 308 GTi ir relatīvi pieejams automobilis savai klasei, taču ir skaidri jāsaprot, ko gribat un grasāties pirkt. Coupe Franche divtoņu krāsojuma līnija simbolizē šā dampja duālo dabu. Ultimate Red sarkanā priekša plēšas vai pušu turbomotora, masīvo bremžu un pusbloķējamā diferenciāļa pārākumā. Melnā Pearl Nero Black aizmugure kā jezuīta apmetnis piesedz radīšanas procesā pieļautās nepilnības – nedzīvo stūri, vientiesīgos griezes rādītājus, kas izlec starp «svariem» Sport režīmā, kā arī aizmugurējo piekari, kas dīki skrien līdzi priekšējai, nevis centīgi piedalās automašīnas rakstura veidošanā.

FOTO: Publicitātes foto

Peugeot 308 GTi iespējama arī «godīgā» versija – ar vaļēju diferenciāli, mazākām bremzēm, mazāku jaudu (250 ZS un sešas sekundes līdz 100 km/h joprojām skan labi), bez iespējas šokēt rajonu ar Stendāla «Sarkano un melno» virsbūvi, un pašam baudīt dziļos Peugeot Sport sēdekļus. Ieguvums, kā tagad pierasts apzīmēt atlaidi, ir apaļi 3000 eiro. Tā kā balstiekārta paliek neskarta, arī tāds GTi iepretim ikdienišķam Peugeot 308 ir kā eksporta Lada pret parastu Žiguli. Tiesa gan, Seat Leon Cupra ar lielāku jaudu un DSG ātrumkārbu maksā tikpat. Tomēr, ja paliekam pie Peugeot, tad mana izvēle būtu «308 SW GT 2.0 BlueHDi 180hp AT6». Zilā krāsā, s'il vous plaît.

Peugeot 308 GTi cena ir 27 321 vai 30 346 eiro, atkarībā no jaudas versijas.

Uz augšu