Ātrās palīdzības mašīnā izrūsējis tik traki liels caurums, ka dūri var iebāzt

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET lasītājs

Pēdējā laikā daudz runāts par veselības nozares sakārtošanu un reformēšanu. Par steidzamiem uzlabojumiem signalizē arī ātrās palīdzības automašīnas, kuru vizuālais un, iespējams, tehniskais stāvoklis ir pabriesmīgs. Piemēram, nesen pie kāda pacienta aizbrauca pamatīgi sarūsējusi automašīna. Tajā bija izrūsējis tik liels caurums, ka slimnieks tajā mierīgi varēja iebāzt roku. Lasītājs ir nobažījies par šāda auto spējām glābt cilvēku dzīvību, bet NMP dienestā skaidroja, ka transportlīdzeklim korozija ir vizuāls virsbūves defekts, kas neietekmē drošību. Turklāt pavisam drīz Rīgas brigādes sāks saņemt pavisam jaunus transportlīdzekļus.

Pamatīgi sarūsējusi auto

TVNET lasītājs Mārtiņš pastāstīja, ka nesen pie kāda dzīvības briesmās nonākuša rīdzinieka aizbrauca ļoti sarūsējusi automašīna. Rūsa bija visur: gar logiem, durvīm, enģēm un citviet. Vienā automašīnas sānā bija izrūsējis tik milzīgs caurums, ka pacients mierīgi un bez aizķeršanās varēja iebāzt tajā savu roku.

Caurums bija tik liels, ka tajā brīvi varēja ielikt vienu vīrieša dūri vai divas sieviešu dūres.
Foto: TVNET lasītājs

Taču vispārsteidzošākais bija tas, ka automašīnai nesen - šā gada aprīlī - izieta tehniskā apskate.

Nesaprotu, kā tik sarūsējis auto var iziet tehnisko apskati! Nav iespējams, ka mašīna tā sarūsē trīs mēnešu laikā.

Cik zinu, tad nevienai automašīnai, kurai rūsa izēdusi caurumus, nedrīkst tehnisko apskati, raksta Mārtiņš.

Foto: TVNET lasītājs

Vai ar tādu auto var izglābt cilvēka dzīvību?

Viņam radušās bažas, ka ar tik sarūsējušu auto nav iespējams operatīvi doties pie pacienta, kuram vajadzīga ātra un neatliekama medicīniskā palīdzība.

Man, kāpjot tik sarūsējušā mašīnā, būtu bail, vai mēs droši aizbrauksim līdz slimnīcai.

Nav normāli, ka ātrās palīdzības mediķiem, kuru atalgojums jau tā ir ļoti zems, jāstrādā tik sarūsējušos un nolietotos transportlīdzekļos, lasītājs pauž viedokli.

Foto: TVNET lasītājs

Atjaunos Rīgas reģiona autoparku

Savukārt Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta Komunikācijas nodaļas vadītāja Ilze Bukša TVNET skaidroja, ka fotogrāfijā ir redzams vēl pagaidām NMP dienesta Rīgas reģionālā centra rīcībā esošais operatīvais medicīniskais transports.

Tā kā NMP dienestā notiek operatīvo medicīnisko transportlīdzekļu autoparka atjaunošana, tad jau pavisam drīz - no augusta vidus - Rīgas reģionālā centra brigādes sāks saņemt pavisam jaunus, 2016.gadā ražotus operatīvos medicīniskos transportlīdzekļus, ar ko doties pie pacientiem izsaukumos.

Kopumā Rīgas reģiona brigāžu darbam tiks piegādāti 52 jauni auto,

līdz ar to noslēdzot NMP dienesta autoparka atjaunošanu Rīgas reģionā.

Foto: TVNET lasītājs

Ārpus Rīgas situācija labāka

Savukārt pārējos Latvijas reģionos operatīvo transportlīdzekļu autoparks tika atjaunots jau 2013.-2015.gadā. Bukša atgādināja, ka 2014.gada nogalē bijušais Veselības ministrs Guntis Belēvičs pieņēma lēmumu atteikties no ātrās palīdzības operatīvā transporta un šoferu ārpakalpojuma un turpmāk valstij pašai ar saviem resursiem nodrošināt neatliekamo medicīnisko palīdzību arī šajā reģionā.

Taču valstij Rīgas reģionā pašai nebija savu operatīvo transportlīdzekļu. Lai līdz jauno auto iegādei nodrošinātu operatīvo transportu arī Rīgā, 2015.gada sākumā NMP dienestā tika veikta visu pārējo reģionu rīcībā esošo rezerves auto izvērtēšana, tehniskās apkopes un remonti, savedot tos tehniskā kārtībā, lai pārejas periodā varētu izmantot Rīgā.

Korozija esot vizuāls virsbūves defekts

Dienesta pārstāve apgalvoja, ka konkrētajam transportlīdzeklim korozija ir vizuāls virsbūves defekts, kas neietekmē transportlīdzekļa drošību.

Ņemot vērā šobrīd notiekošo Rīgas reģionālā centra autoparka atjaunošanu un šī transportlīdzekļa ekspluatāciju pārejas periodā,

nav lietderīgi ieguldīt valsts budžeta līdzekļus vizuālu defektu novēršanai.

Viņa arī norādīja, ka visiem NMP dienesta transportlīdzekļiem, kas tiek izmantoti ceļu satiksmē, regulāri tiek veiktas tehniskās apkopes, nepieciešamie remontdarbi un veiktas tehniskās apskates. Turklāt CSDD speciālisti izvērtē katru transportlīdzekli pirms tehniskās apskates atļaujas izsniegšanas.

Foto: TVNET lasītājs

Tehniskās apskates laikā bijuši tikai virspusēji virsbūves bojājumi

Savukārt VAS «Ceļu satiksmes drošības direkcija» (CSDD) sabiedrisko attiecību speciālists Rolands Rumba TVNET informēja, ka tehniskās apskates laikā attēlā redzamajam neatliekamās medicīniskās palīdzības auto tika konstatēti virspusēji korozijas radīti virsbūves bojājumi, kas neskāra auto nesošās konstrukcijas.

To arī apstiprina CSDD rīcībā esošs video no šī auto tehniskās apskates veikšanas.

Šādi kosmētiskie defekti nav nekāds retums un ir bieži sastopami uz 10 un vairāk gadus veciem transportlīdzekļiem.

Savukārt caurums, kas redzams uz auto sāna, ir izveidojies durvju gumijas atdures vietā, tai pilnībā izkrītot. Viņš vērsa uzmanību, ka CSDD pieejamajā «ātrās palīdzības» auto tehniskās apskates veikšanas video redzams, ka uz apskates brīdi šāds bojājums vēl nebija izveidojies.

Foto: TVNET lasītājs
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu