Uzņēmēji: Vairāk jākoncentrējas uz veiksmes stāstiem

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Latviešu mentalitāte ir vairāk vērsta uz trūkumu apzināšanu, nevis uz stipro pušu izcelšanu. Tādēļ vajadzētu vairāk izcelt savas stiprās puses, koncentrējoties uz veiksmes stāstiem. Tā Latvijas Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju asociācijas (LIKTA) 16.gadskārtējās konferences paneļdiskusijā «Digitālās pārvaldības attīstība - Latvijas veiksmes stāsts» norādīja kompānijas «CityCredit» izpilddirektors Ģirts Slaviņš.

Ir jārēķinās ar latviešu mentalitātes specifiku, mums tā ir atšķirīga no igauņiem, kuriem ir no dabas dota spēja izskatīties labāk nekā patiesībā, sacīja Slaviņš, piebilstot, ka latviešiem tas ir gluži pretēji.

«Mums nevajag kautrēties, vajag tā kā igauņiem iedot prezidentam sagatavotus veiksmes stāstu piemērus, ko atkārtot visās ārzemju vizītēs,'» pauda Slaviņš.

Savukārt «Infogr.am» pārstāvis Mārtiņš Vaivars norādīja, ka uzņēmuma veiksmes pamatā ir vairāku klasisku principu kombinācija: nebaidīšanās eksperimentēt un ambiciozitāte, izvēloties mērķēt uz globālu nišu. Turklāt lielu daļu klientu «Infogr.am» iegūst, pateicoties «Google» meklēšanas rezultātiem, tīmeklī publicētajos grafikos parasti ir norādītas saites uz uzņēmumu.

Vaivars atzina, ka ar šādu pieeju nevar strādāt visi, piemēram, tas neder B2B (business to business) sektorā, kurā ir pilnīgi atšķirīgi pārdošanas paņēmieni. «Vienas universālas metodes nav, taču izeja ir intelektuāli domāt par risinājumiem,» sacīja uzņēmējs.

Elektronisko maksājumu pakalpojumu nodrošinātāja SIA «CityCredit» dibināta 2003.gadā ar pamatkapitālu 426 863 eiro (300 000 latu). 40% uzņēmuma daļu pieder Normundam Bergam, pa 30% Uldim Pabērzim un Jānim Bergam. SIA «CityCredit» peļņa 2012.gadā bija 98 640 eiro, bet apgrozījums 499 695 eiro.

Jau ziņots, ka šī gada februārī «start-up» uzņēmums «Infogr.am» saņēma Latvijā līdz šim zināmās lielākās investīcijas 1,34 miljonu eiro apjomā. Tūlīt pēc investīciju piesaistes uzņēmums tika novērtēts par 5,25 miljoniem eiro. Patlaban «Infogr.am» strādā 36 cilvēku starptautiska komanda, no kuriem divi darbinieki atrodas Sanfrancisko (ASV), viens - Japānā, bet pārējie Rīgā.

«Infogr.am» ir saņēmis Latvijas jaunuzņēmējdarbībā nebijuša apmēra investīcijas - 1,34 miljonus eiro. Finansējums piesaistīts no trim investoriem - Berlīnes «eņģeļu» kapitālfonda «Point Nine Capital», Londonas investoru sabiedrības «Connect Ventures» un Hamburgā bāzētā investīciju uzņēmuma «HackFwd». «Infogr.am» arī 2012.gadā no «HackFwd» investīcijās saņēmis 150 000 eiro.

«Infogram» 2012.gada februārī dibināja Uldis Leiterts, Raimonds Kaže un Alise Semjonova. «Infogr.am» ir datu vizualizācijas rīks, kas tiešsaistē ļauj ērti un ātri publicēt datus vizuāli uzskatāmā veidā.

LIKTA ir profesionāla nevalstiska organizācija, kas izveidota 1998.gadā un aptver visu Latvijas IKT nozari - elektroniku, datoru aparatūru un programmatūru, telekomunikācijas un pakalpojumu sniedzējus. LIKTA mērķi ir veicināt informācijas sabiedrības izveidi un nozares attīstību Latvijā. LIKTA apvieno nozares organizācijas, kā arī individuālos biedrus un asociācijas.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu