Jauns "Maserati Quattroporte Automatic" (1)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Vizuāli tāds pats, bet ar uzlabotu motoru, lielāku griezes momentu un mazāku degvielas patēriņu, un jaunu automātisko pārnesumkārbu – tāds ir jaunais "Maserati Quattroporte Automatic".

Automātiskā ātrumkārba komfortam un ekonomiskumam

"Maserati Quattroporte" modifikāciju skaits divkāršojies līdz ar līnijas "Quattroporte Automatic" ieviešanu. Ja līdz šim sportiskajam un komfortablajam četrdurvju sedanam bija trīs modifikācijas, tad kopš 2007. gada janvāra to skaits pieaudzis līdz sešām. Jau zināmās "Quattroporte", "Quattroporte Executive GT" un "Quattroporte Sport GT" tagad papildina attiecīgās modifikācijas ar automātisko pārnesumkārbu.

Pārmaiņu pamatā ir jauna transmisija. Tagad līdztekus pusautomātiskajai sešpakāpju "Maserati" DuoSelect ātrumkārbai ar elektrohidraulisko pārslēgšanas mehānismu kā alternatīva ieviesta klasiskā automātiskā pārnesumu kārba ar hidrotransformatoru. Tā paredzēta ne tik sportiski noskaņotiem braucējiem un ļauj padarīt auto vadīšanas procesu vieglāku un komfortablāku, bet automobiļa gaitu – līganāku. Līdz ar to palielinās auto pircēju mērķa grupa, kas tagad var vieglāk izvēlēties savām prasībām atbilstīgu modifikāciju.

Jauno sešpakāpju automātisko ātrumkārbu izstrādājuši "Maserati" un ZF inženieri, un tā īpaši domāta darbam ar augstu apgriezienu dzinējiem. Tai ir četri darba režīmi: trīs automātiskie (Normal, Sport un Ice), kā arī manuālais, kas ļauj vadītājam pašam pārslēgt pārnesumus ar selektoru uz transmisijas tuneļa vai ar sviriņām pie stūres rata. Rezultātā kopā ar citiem tehniskajiem jaunievedumiem ne vien uzlabojas braukšanas komforts un kļūst plūdenāka pārnesumu pārslēgšana, bet arī samazinās degvielas patēriņš (apmēram par 9% ārpilsētas režīmā). Līdz ar to "Maserati Quattroporte Automatic" var lepoties ar unikālu jaudas un degvielas patēriņa attiecību.

Jauna komponējuma shēma

Kopā ar automātisko ātrumkārbu "Maserati" konstruktori ieviesa vairākas citas būtiskas izmaiņas, kas pārvērta "Maserati Quattroporte" vairāk, nekā sākumā varētu domāt. Pārnesumu kārba tagad novietota gareniski automašīnas priekšā uzreiz aiz motora (DuoSelect pusautomātiskā ātrumkārba atrodas aizmugurē), bet aizmugurē pie velkošajiem riteņiem palicis tikai pašbloķējošais diferenciālis. Tāpat pārveidota divu kardānvārpstu pievada shēma, jo vairs nav nepieciešama stingrā nesošā caurule, kas savienotu pašu dzinēju un Transaxle transmisijas bloku aizmugurē. Līdz ar to pilnībā mainīta ne vien automašīnas komponējuma shēma, bet arī masu sadalījums pa asīm. "Maserati Quattroporte Automatic" masas vairāk koncentrētas ap ģeometrisko centru un sadalītas pa riteņiem, attiecīgi, proporcijā 49:51 (modelim ar DuoSelect transmisiju šis sadalījums ir 47:53).

Dzinēja uzlabojumi

Lai pielāgotu dzinēja darbību automātiskajai ātrumkārbai, neupurējot auto dinamiku, V8 cilindru 4,24 litru darba tilpuma motors diezgan būtiski pārstrādāts. Sacīkšu izcelsmes sausā kartera vietā ieviests slapjais karteris ar tajā ievietotu eļļas sūkni. Motors ieguvis jaunas konfigurācijas ieplūdes kolektoru un apjomīgāku gaisa filtra korpusu, kā arī modificētus virzuļus. Gāzu sadales mehānismā izmainītas ieplūdes fāzes.

Rezultātā maksimālais griezes moments palielināts līdz 460 Nm pie 4250 apgr./min (bija 450 Nm pie 4500 apgr./min), turklāt galvenie darba režīmi tagad pārbīdīti uz mazliet zemāku apgriezienu diapazonu: ikdienas braukšanas režīmos izdevīgāk. Motora jauda palikusi nemainīga – 400 ZS pie 7000 apgr./min.

Lai arī automobilis kļuvis par 20 kg smagāks un tā masa sasniedz gandrīz divas tonnas (1990 kg), dinamiskie rādītāji nav jūtami pasliktinājušies un joprojām ļauj saukt "Maserati Quattroporte" par vienu no sportiskākajiem komforta un prestiža sedanu grupas pārstāvjiem. "Maserati Quattroporte Automatic" maksimālais ātrums ir 270 km/h, uzrāviens no vietas līdz 100 km/h – 5,4 sekundes (modifikācijām ar pusautomātisko DuoSelect transmisiju šie parametri ir attiecīgi, 275 km/h un 5,2 sekundes).

Interjera izmaiņas

"Maserati Quattroporte Automatic" interjerā veiktas pavisam minimālas izmaiņas, kas tieši saistītas ar automātiskās transmisijas vadību. Tādēļ salonā izveidots jauns centrālais tunelis ar citāda dizaina viduskonsoli. Tur atrodas automātiskās pārnesumkārbas selektors (modifikācija Sport GT tāpat saglabājusi arī sacīkšu parauga pārnesumu pārslēgšanas sviriņas pie stūres rata) un jaunās elektroniskās stāvbremzes EPB vadības poga. Stāvbremze EPB (Electric Parking Brake) domāta tieši modifikācijām ar automātisko transmisiju, tā darbojas uz aizmugures riteņiem un tiek darbināta nevis ar sviru vai pedāli, bet gan ar podziņu.

Vēl starp 2007. gada inovācijām minami jauni salona apdares materiāli (gan ādas, gan koka) un jauna krāsu gamma ar vēl nebijušiem toņiem, piemēram, Blu Oceano un Grigio Granito. Turklāt jaunie materiāli un toņi pieejami arī 2007. gada "Quattroporte" modifikācijām ar pusautomātisko DuoSelect transmisiju.

Trīs modifikācijas

"Maserati Quattroporte" ar jauno sešpakāpju automātisko transmisiju no 2007. gada pieejams trīs modifikācijās. Bāzes modelis ir "Quattroporte" Automatic, ko tāpat iespējams pielāgot katra konkrētā pircēja gaumei un individualitātei "Maserati" personalizācijas programmas ietvaros. "Quattroporte Executive GT Automatic" ir modifikācija, kas orientēta vairāk uz komfortu un solīdu stilu. Tā izceļas ar citu, greznāku interjera noformējumu ar koku un ādu, hromētiem eksterjera dekoriem, oriģināla dizaina 19 collu riteņiem un hromētām sīka ornamenta dekoratīvajām radiatora restītēm. Tieši "Executive GT" filozofijai automātiskā pārnesumu kārba piestāv vislabāk.

Savukārt "Quattroporte Sport GT Automatic" pārstāv dinamisko stilu un sporta automašīnu garu. Tam jau standartaprīkojumā iekļautas pārnesumu pārslēgšanas sviriņas pie stūres rata, bet vairs nav sporta izplūdes sistēmas, jo tās raksturs īsti neatbilst automātiskās ātrumkārbas būtībai. Toties palikuši gan interjers ar oglekļšķiedru un perforētu alumīniju, gan oriģinālie 20 collu riteņi un sportiski stingrā piekare, gan dekoratīvās radiatora restītes ar melnu krustenisku ornamentu, kas atgādina klasiskos Maserati sacīkšu modeļus.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu