Kanāda atļauj «Burger King» iegādāties «Tim Hortons»

FOTO: Reuters/ScanPix

Kanādas regulators ir devis atļauju ASV ātrās ēdināšanas kompānijai «Burger King» iegādāties Kanādas ātrās ēdināšanas uzņēmumu «Tim Hortons», apmēram deviņu mljardu eiro vērtā darījuma rezultātā izveidojot trešo lielāko ātrās ēdināšanas uzņēmumu pasaulē.

Kanādas ekonomikas ministrs Džeimss Mūrs, kuram ir regulatora funkcijas, paziņojumā norādījis, ka «Burger King» ir piekritis viņa izvirzītajam apvienošanās nosacījumam nesamazināt «Tim Hortons» darbinieku skaitu.

«Tim Hortons» dos «Burger King» lielāku ietekmi kafijas un brokastu tirgū.

Jaunās kompānijas galvenā mītne atradīsies Kanādā, kas nodrošinās «Burger King» zemākus nodokļus. Šādas nodokļu samazināšanas metodes ir kritizējis ASV prezidents Baraks Obama un ASV Kongress, jo tas nozīmē mazākus ieņēmumus ASV budžetā. «Burger King» un «Tim Hortons» norāda, ka abas restorānu ķēdes tiks pārvaldītas atsevišķi, un, «Burger King» joprojām tiks vadīts no ASV pilsētas Maiami.

Šis darījums izveidotu pasaulē trešo lielāko ātrās ēdināšanas uzņēmumu ar apmēram 16 miljardu eiro lielu apgrozījumu gadā un 18 tūkstošiem restorānu.

Apvienošanās ļaus « Burger King» un «Tim Hortons» spēcīgāk konkurēt tirgus līderiem «McDonald's» un «Starbucks», un atspoguļo abu kompāniju vēlmi paplašināt ietekmi ārzemju tirgos. «Burger King», kam ir gandrīz 14 tūkstoši restorānu, pēdējā laikā ir izvērsis darbību attīstības valstīs. Kompānija redz plašas iespējas izaugsmei ārzemju tirgos, ņemot vērā, ka «McDonald's» ir vairāk kā 35 tūkstoši restorānu visā pasaulē. «Tim Hortons» ir vairāk kā 4500 restorānu, lielākā daļa no tiem Kanādā.

Investīciju firma «3G Capital», kam pieder «Burger King», iegūs 51% jaunās kompānijas akciju. Firma ir samazinājusi «Burger King» izmaksas, kopš iegādājās to 2010. gadā. Pagājušogad «3G Capital» kopā ar Vorena Bafeta uzņēmumu «Berkshire Hathaway» nopirka kečupa ražotāju «Heinz».

Uz augšu