Visu laiku ekstrēmākais Ferrari

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ferrari

Ja hipermašīna LaFerrari šķiet liela uzdrīkstēšanās un Ferrari inženierijas sasniegumu virsotne, tad paraugies uz jauno Ferrari FXX K. Tā priekšā nobāl ikviens līdzšinējais Maranello kompānijas izstrādājums.

Yas Marina F-1 trasē Abu Dabī nākamnedēļ pasaules pirmizrādi piedzīvos Ferrari FXX K izpētes un attīstības programmas jaunākais auglis - tāda paša nosaukuma hiperauto, kas kalpo vien kā jaunāko tehnoloģiju testu poligons un ir paredzēts lietošanai tikai slēgtās sacīkšu trasēs. Gluži tāpat kā uz Enzo bāzes tapušais oriģinālais FXX, kura viens eksemplārs pieder arī septiņkārtējam F-1 čempionam Mihaēlam Šūmaheram. Ar šo auto bijušais sportists, starp citu, reiz viesojās arī raidījumā Top Gear, kur maskējies par noslēpumaino būtni Stigu, uzstādīja absolūto trases ātruma rekordu.

Jaunā FXX K pamata koncepcija ir identiska. Tikai tas ir krietni vien modernāks un, kā liecina nosaukumā iekodētais iniciālis K, ir apgādāts ar F-1 tipa kinētiskās enerģijas rekuperācijas sistēmu KERS.

Tā kā Ferrari FXX K nav paredzēts nedz sacensībām, nedz lietošanai ikdienā, inženieriem bijusi pilnīga brīvība ekstrēmās mašīnas izstrādes procesā, un tas savukārt nozīmē tikai vienu - tiem nedaudzajiem topošajiem īpašniekiem būs lieliska iespēja izjust un baudīt, ko nozīmē auto vadīšana visaugstākajā pakāpē. Par to gādās īpašā FXX K testu programma, ko Ferrari ieviesīs nākamo divu gadu laikā.

Ferrari FXX K ir apgādāts ar modificētu LaFerrari hibrīdsistēmu, ko veido 6262 kubikcentimetru V12 benzīna motors ar 860 ZS un elektromotors ar 190 zirgspēkiem. Hibrīddzinēja kopējā jauda ir 1050 ZS, bet griezes moments pārsniedz 900 Nm (precīzu vērtību Ferrari izplatītajos materiālos nemin). FXX K iekšdedzes dzinējam ir jaunas sadales vārpstas un vārstu kontroles mehānisms, jauna ieplūdes sistēma un izplūdes sistēma, kurā nav klusinātāju.

Foto: Ferrari

Eksperimentālajam hiperauto uzstādītā HY-KERS iekārta ir konstruēta, domājot tikai par veiktspēju. Tādējādi FXX K pilots ar slēdžiem arhaiskajā oglekļa šķiedras viduskonsolē var izvēlēties starp četriem KERS sistēmas iestatījumiem. Qualify režīmā KERS elektronika gādā par maksimālu veiktspēju ierobežotu laiku (apļu skaitu), Long Run režīms optimizē veiktspēju, lai tā būtu iespēju robežās pastāvīga, Manual Boost režīms gādā par maksimālu griezes momentu un visbeidzot Fast Charge var izvēlēties, lai paātrinātu akumulatoru bloka uzlādi.

Domājot par maksimālu efektivitāti, automobilim ir virkne pasīvo un aktīvo aerodinamikas optimizēšanas elementu. Piemēram, priekšējās daļas dalītais spoilers un vertikālie elementi gaisa plūsmu novada uz sāniem, kur veidojas vertikāli gaisa virpuļi. Tie rada pazemināta spiediena zonu, kas izvada gaisu no riteņu arkām un ar sliekšņu uzliku palīdzību izolē gaisa plūsmu zem auto, tādējādi vairojot tās efektivitāti.

Ne mazāk efektīva ir arī astes daļas aerodinamika. FXX K centrālais antispārns spēj izbīdīties par 6 centimetriem tālāk nekā LaFerrari, turklāt tā abos sānos ir aerodinamiskās «spuras» ar diviem papildu antispārniem. Zemas aerodinamiskās pretestības konfigurācijā šie elementi kalpo kā gaisa novadītāji, savukārt, kad nepieciešams maksimāls piespiedējspēks, tie palielina «astes» efektivitāti. Apvienojumā ar masīvo aerodinamisko difuzoru, gludo grīdu un aerodinamiskajām riteņu arkām, kurās braukšanas laikā veidojas pazemināts spiediens, Ferrari FXX K virsbūvei ir par 50% labākas aerodinamiskās īpašības zemas pretestības apstākļos un par 30% labāki rādītāji «agresīvajā konfigurācijā». Skaitliskā izteiksmē tie ir papildu 540 kilogrami, kas automobili spiež pie zemes, sasniedzot 200 km/h ātrumu.

Bez dzinēja un virsbūves elementiem dinamiskās īpašības veicina Pirelli sliki ar sensoriem, kas mēra visus iespējamos ātrumus un paātrinājumus, kā arī temperatūru un spiedienu, un attiecīgo informāciju nodod tālāk saķeres kontroles sistēmai. Savukārt pilots, ja jūtas pietiekami kompetents, ar slēdžiem uz stūres un viduskonsolē var pārvaldīt elektronisko diferenciāli, F-1 Trac vilkmes kontroli, Racing SSC (Side Slip Angle Control) sistēmu, kā arī sporta ABS sistēmu.

Foto: Ferrari
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu