RFW 4.diena: SALT, PAVILJONS, Biryukov u.c. (4)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Rīgas modes nedēļas ceturtajā dienā skatītāji varēja vērot jaunās kolekcijas no šādiem modes namiem un māksliniekiem: "Paviljons", "SALT", Sarmīte Ostaņeviča, Ilja Bulychev Jeans, BIRYUKOV.

SALT (Latvija)

Iedvesmas avots kolekcijas konceptuālajai izstrādei ir Jevgeņija Griškoveca romāns „Krekls”, kura galvenais varonis Aleksandrs, virmojošas lielpilsētas vides ieskauts un mīlestības pārņemts, kopā ar savu draugu Maksi izdomāja spēli "Hemingveji". Pareizāk sakot, spēli izdomāja Maksis. Šīs spēles obligāts priekšnosacījums ir krekls. Krekla nēsātājs ir mistifikācija, noslēpums. Nav iespējams precīzi noteikt viņa sociālo stāvokli, nodarbošanos. Iespaids jārada it kā nevērīgs, bet vienlaikus perfekts, tāds, no kura novērsties nav iespējams.

SALT (Latvija)
SALT (Latvija) Foto: Marks Litvjakovs

Spēles vieta – kafejnīca. Ir jāizliekas, ka esat tajā pirmo reizi, pat ja tā nav. Spēles objekts – sieviete, eleganta sieviete. Raugoties sievietei acīs, tieši un drosmīgi, jāinteresējas par viņu patiesi un sirsnīgi, kamēr situācija attīstās līdz uzticībai un atklātībai. Jāprot būt asprātīgam, mīļam, jāpasūta dzērieni. Jāsasniedz patiesa saldkaisle bez noslieces uz pavedināšanu, bet, ja rodas iekāre, ar to jācīnās, cīņu neslēpjot. Tā ir balansēšana uz smalkas robežas – nedrīkst rasties vēlme apmainīties ar telefona numuriem. Pirms viņa iekāpj taksometrā – pēdējo reizi cieši ieskaties acīs! Atskatoties viņa ieraudzīs divu Hemingveju siluetus. Paliek nojausma par nenotikušo un doma par Lielisko vīrieti. Ak, jā, un Hemingveju spēlētājiem nevar būt cits vārds kā vienīgi Ernests.

Sarmīte Ostaņeviča (Latvija)

Sarmīte Ostaņeviča mācījusies Kensingtonas un Čelsejas koledžā Lielbritānijā un modes kursos Saint Martin’s koledžā Londonā, strādājusi par dizainera asistenti un piegrieztņu konstruētāju dažādos modes veikalos un pie individuāliem dizaineriem. Šoruden viņa debitēja Rīgas Modes nedēļā.

Sarmīte Ostaņeviča (Latvija)
Sarmīte Ostaņeviča (Latvija) Foto: Marks Litvjakovs

Dizainere gūst idejas no grāmatām, gleznām, muzejiem, galerijām, drēbēm un ikdienas dzīves, ko pārvērš modernos tērpos. Kolekcijai dizainere iedvesmu smēlusies militārajā stilā. Izmantojot vienkāršas formas un lakoniskus rakstus, viņa pārvērta tos modernos, sievišķīgos apģērbos. Dizainere saglabāja krāsu toņus pēc iespējas tuvāk savai oriģinālajai idejai - daudz bēšīgo un zaļo toņu, zelta un vara krāsas, katūna un lina audumi, lai balansētu siluetu, ko vēlējās iegūt.

PAVILJONS (Latvija)

2011. gada pavasara/vasaras sezonas sieviešu pret-a-porter kolekcija “Absinthe”. Saskaņā ar leģendu absints kļuva pazīstams 1792. gadā, pateicoties franču ārstam Pierre Ordinaire, kurš šo dzērienu izrakstīja kā zāles pret dažādām slimībām. Līdz 20. gadsimta sākumam Parīzē absints jau bija kļuvis par bohēmas un uzdzīves dzērienu. To dzēra un daudzināja tādas personības kā Pikaso, Hemingvejs, Degā un van Gogs, kuri uzskatīja, ka absintam piemīt burvju spēks, kas sniedz iedvesmu.

PAVILJONS (Latvija)
PAVILJONS (Latvija) Foto: Marks Litvjakovs

Iedvesmojoties no šā bezgala maģiskā dzēriena apcerējumiem, PAVILJONS ir radījis sievietes tēlu, kurš atspoguļo tā laika mākslinieku un mistiķu fantāzijas, ir pilns bohēmas gara, Parīzes šarma un neprātīga absinta-vērmeļu aromāta, kas ļaus skatītājiem pakavēties uz realitātes, fantāziju un sapņu robežas.

Šis stāsts ir par visdažādāko sieviešu sapņiem, kaislībām un vērtībām, kuras ilustrēt palīdzēs sieviešu garderobes spilgtākie simboli, bez kuriem stāsts par sievieti nebūtu izstāstāms.

Kas tieši tie ir, lai pagaidām paliek tīts dūmos un absintā. Šoreiz PAVILJONU pārstāvēja četru dizaineru komanda: Elīza Ceske, Vita Radziņa, Agnese Narņicka un Dace Krieviņa Bahmane.

Ilja Bulychev Jeans (Latvija)

19. gadsimtā zeltračiem bija nepieciešamas bikses, kas spētu izturēt to īpašnieku smago darbu un daudzos piedzīvojumus. Tā džinsi kļuva slaveni. Valkāšanas procesā un saskarsmē ar akmeņiem, zemi, smiltīm un zeltu katrs džinsu pāris ieguva savu unikālu nokrāsu.

Ilja Bulychev Jeans (Latvija)
Ilja Bulychev Jeans (Latvija) Foto: Marks Litvjakovs

„Ilja Bulychev Jeans” pret-a-porter kolekcija ir džinsu vēstures iedvesmota 200 gadu garumā. Katrs pāris ir radīts no dārga selvedge materiāla, ko plaši izmanto Japānas džinsu modes dizaineri. Katram no kolekcijas apģērbiem ir pavisam neliela tirāža, un tie visi ir 100% roku darbs.

  „Ilja Bulychev Jeans” kolekcija piedāvā ideālas džinsu bikses 21. gadsimta zeltračiem.

Tās ir unikālas no dizaina viedokļa, ērtas un nepārspējami stilīgas. Ar laiku katrs džinsu pāris pārņems sava īpašnieka raksturu un kļūs par neaizstājamu garderobes sastāvdaļu. „Mēs valkājam džinsus, lai kļūtu skaisti, bet arī džinsi izmanto mūs, lai kļūtu skaistāki!” saka Ilja Buličevs.

BIRYUKOV (Krievija)

"Emocijas un idejas šīs kolekcijas radīšanai es smeļos no ceļojuma pa Baltijas jūras reģionu. Jūra, smiltis, debesis – neticami skaisti. Tas iedvesmoja mani radīt ērtus apģērbus no naturāliem audumiem," - skaidro modes dizainers Oļegs Birjukovs. 

BIRYUKOV (Krievija)
BIRYUKOV (Krievija) Foto: Marks Litvjakovs
Kleitas no zīda, kokvilnas un lina skaidras debess, lietus mākoņu, priežu mizas, jūras ūdens un piejūras laukakmeņu krāsās veido kolekciju, kuru dizaineris sagatavojis 2011. gada pavasara/vasaras sezonai.

"Šīs vasaras un vispār pēdējā laika klimatiskā situācija lika mums nopietni aizdomāties par apkārtējās vides saglabāšanas problēmām. Diemžēl cilvēki aizmirst, ka viņi ir daļa no dabas. Vēlētos viņiem par to atgādināt un piedāvāt vēlreiz padomāt par ērtu, komfortablu, ekoloģisku apģērbu," uzsver Birjukovs.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu