Džejs Leno saņem Focus ST ar elektromotoru (13)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Slavenais amerikāņu šovmens Džejs Leno, kurš pazīstams arī kā kaislīgs automobiļu cienītājs un kolekcionārs, ir sācis jaunu TV šovu, kurā viena no sastāvdaļām ir zaļo auto sacensības.

Šīs sacensības var salīdzināt ar britu raidījuma Top Gear rubriku Star in a reasonably priced car. Arī Amerikā sabiedrībā zināmie cilvēki ar vienu auto sacenšas par labākā laika uzstādīšanu, taču ir viena būtiska atšķirība - Top Gear izmantoja speciāli pielāgotu, bet standarta Chevrolet Lacetti, savukārt Džeja Leno raidījumā sacensība notiek ar speciāli būvētu Ford Focus, kam iekšdedzes dzinēja vietā ir baterijas.

Konkrētais Focus savu dzīvi sācis jūlijā Vācijā kā gluži parasts piecu durvju Focus ST modelis. Pēc tam tas ticis nogādāts Ford mītnē ASV, kur sešu nedēļu laikā kļuvis par koši oranžu elektroauto.

Džeja Leno Ford Focus ST.
1550 kilogramus smagajam Leno Focus ir uzstādīts 105 kilovatu (141 ZS) elektromotors ar 320 Nm. Griezes moments, pēc Ford teiktā, ir gandrīz tikpat augsts kā 2010.gada Ford Mustang ar V6 dzinēju. Focus elektromotora darbināšanai kalpo 98 litija jonu akumulatori.

Lai elektriskais Focus būtu piemērotāks sacensībām un neapdraudētu zvaigžņu veselību, tam rūpnīcā uzstādītas spēcīgākas bremzes ar 320 mm diskiem priekšā, drošības karkass salonā, piecu punktu drošības jostas un sporta sēdekļi. Kā vēsta amerikāņu mediji, pirmā šo auto izmēģinās aktrise Drū Berimora.

Ford Focus BEV.
Tāpat var atzīmēt, ka ar elektromotoru darbināms Ford Focus šobrīd atrodas arī Frankfurtes auto šovā. Līdzīgi kā vakar pieminētais Volvo C30 BEV, arī Eiropas Ford nodaļas izstrādājums ir battery electric vehicle (BEV). Tas gan nav sērijveida modelis, bet tikai viens no piecpadsmit prototipiem, ko nākamgad plānots pamatīgi testēt, lai novērtētu iespējas un potenciālos ieguvumus no elektropiedziņas ieviešanas sērijveida ražošanā Eiropā.

Ford Focus BEV prototips ir apgādāts ar 100 kilovatu (136 ZS), 320 Nm elektromotoru, kura darbināšanai izmanto 23 kilovatstundu litija jonu akumulatorus. Pēc 6-8 stundu lādēšanas tie nodrošina 120 km gaitas rezervi un ļauj automobilim attīstīt 137 km/h maksimālo ātrumu.

Ford Focus BEV.

Komentāri (13)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu