Sv, 2.10.2022.
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Bugatti Chiron mērķis - 460 km/h

TVNET
Bugatti Chiron mērķis - 460 km/h
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments
Foto: Bugatti

Volkswagen grupā ietilpstošais franču auto būves uzņēmums Bugatti ir izvedis pastaigāties topošā modeļa Chiron pirmos prototipus. Vizuālais tēls liecina, ka nekādas kardinālas izmaiņas ārējā dizainā gaidīt nevar, taču veiktspējas ziņā Chiron nebūs līdzvērtīgu auto.

Chiron - tas būs ne tikai planētas ātrākais sērijveida auto, bet arī auto, kam ir cieša saikne gan ar senatni, gan neseno pagātni. Proti, Bugatti 1999.gadā jau prezentēja konceptauto 18/3 Chiron, kas vēlāk kļuva par Veyron. Minētais konceptauto savukārt tā tika nodēvēts, godinot sacīkšu braucēju Luī Aleksandru Šironu (Louis Alexandre Chiron).

Detalizētas informācijas par topošo hiperauto nav, taču

labi informēti avoti vēsta, ka Bugatti aizvien turēsies pie W16 benzīna motora.

Tiesa, to paredzēts papildināt ar hibrīdiekārtas agregātiem. Tādējādi Chiron vairāk vai mazāk atbildīs sava priekšteča koncepcijai, taču līdz ar augstākiem veiktspējas parametriem nodrošinās zemāku patēriņu. Būtībā šie ir divi priekšnosacījumi, lai Chiron potenciālajiem pircējiem būtu interesants (tam jābūt planētas ātrākajam auto) un lai apmierinātu izmešu normu prasības.

Lai arī steigas ar Chiron izstrādi nav (Bugatti vēl nav pārdevuši visus Veyron speciālmodeļus), pirmie tā prototipi jau ir manīti brīvā dabā. Pēc vācu auto motor und sport informācijas patlaban kompānija izmēģina piecus dažādus Chiron prototipus ar pieciem dažādu konfigurāciju un regulējumu dzinējiem.

Kā jau minēts, Chiron aizvien būs W16 motors, taču tas tiks pilnveidots. Cita starpā, lai būtu vieglāk izpildīt Euro 6 izplūdes gāzu normatīvus, līdzšinējās degvielas daudzpunktu iesmidzināšanas sistēmas vietā hipermašīnas motoram būs degvielas tiešā iesmidzināšana.

Tāpat paredzams, ka klasisko turbokompresoru vietā Chiron saņems turbīnas ar elektropiedziņu, kā arī septiņu pakāpju DSG pārnesumkārbā iebūvētu elektromotoru. Chiron provizoriskā veiktspēja ir 1500 ZS un elektroniski ierobežoti 1500 Nm, kas

teorētiski varētu nodrošināt paātrinājumu līdz 100 kilometriem stundā mazāk nekā 2,5 sekundēs un 460 km/h maksimālo ātrumu.

Auto motor und sport atzīmē, ka Chiron aizvien būs tikai 2 sēdvietas (nevis 2+2 sēdvietu konfigurācija kā dažam labam superauto), taču salons būs mazliet plašāks un ne mazāk grezns kā šobrīd Veyron.

Kā zināms, 2009.gadā Bugatti prezentēja četru durvju sedanu Galibier. Šim auto gan nebūs lemts kļūt par sērijveida modeli. Galvenais iemesls - pēc toreizējā kompānijas vadītāja Volfganga Šraibera domām, Bugatti ar četrām durvīm klientos varētu radīt apjukumu.

Tēmas
Nepalaid garām!
Uz augšu