Iespaidīgās bagātnieku rotaļlietas (2)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Viņa nebūt nav tā trauslā un neaizsargātā Lolita no Vladimira Nabokova literārā darba. Viņa — Lolita Simanoviča — jau deviņus gadus Baltijas tirgū pārdod jahtas un līdz ar to arī jaunu dzīvesveidu cilvēkiem, kas patiesi mīl jūru. Par jahtām un ar tām saistītām lietām Lolita runā ar lielu degsmi un entuziasmu. Viņa atzīst, ka jahta — tas ir īpašs "fīlings".

Ar šo biznesu Lolita sākusi nodarboties laikā, kad Latvijā jahtu un kuteru tirgus vēl nebija attīstījies. Lolita atklāj, ka viņas labā roka biznesā ir meita Andra, kas, iespējams, nākotnē pārņems mātes nodarbi ar jahtu tirdzniecību.

Liela jahta viennozīmīgi ir bagātu cilvēku rotaļlieta un, nenoliedzami, arī dzīvesveids. Ekskluzīvais transportlīdzeklis pielīdzināms villai uz ūdens. Jahtas iespējams iegādāties ar dažādām ekstrām, pat ar četrām guļamistabām. Līdzko cilvēks iegādājas kuteri vai jahtu, viņš nopērk arī jaunu dzīvesveidu un interesantas, jaunas emocijas.

"Es pārdodu kvalitatīvas un drošas jahtas. Uz ūdens galvenais, lai jahta izskatās nevis kā konfekte, bet lai ar to pat vētras laikā ir droši. Ar jahtu nevar kā ar automašīnu — ja kaut kas sabojājas atliek vien piestāt ceļmalā," teic Francijā ražoto "Jeanneau" jahtu un kuteru dīlere, "Baltic Trade System Ltd." vadītāja Lolita Simanoviča.

Lolita novērojusi, ka noteicošais galavārds jahtas iegādē tomēr pieder sievietei.

Parādījušies vairāki konkurenti

Jahtas pircējam nebūt nav jābūt profesionālam kapteinim, jo tie, kas nolēmuši iegādāties iepriekš minētā zīmola jahtu vai kuteri, no jahtu rūpnīcas līdz vēlamajam galapunktam nokļūs profesionāla kapteiņa pavadībā.

"Jaunais jahtas īpašnieks visu ūdensceļu līdz pat jahtas jaunajai mājvietai saņem labu skolu, iepazīst navigāciju un iemācās vadīties ne tikai pēc elektroniskajām iekārtām, bet gadsimtos pārbaudītas vērtības — papīra kartes. No rūpnīcas Francijā esam braukuši pa visu Eiropu, gar Francijas, Holandes un Vācijas krastiem jahtas īpašnieku aizvedam līdz Pāvilostai vai Andrejostai šepat Latvijā. Esmu novērojusi, ka Rīgas ostā jahtas īpašnieks jau ierodas kā zinošs laivas vadītājs — kapteinis, tiesa, bez oficiāla papīra," par veiksmīgo biznesa servisu priecājas tā galvenā vadītāja Lolita, kas nenoliedz arī to, ka šobrīd jau parādījušies arī vairāki konkurenti. Taču par to Lolita nebēdā, vien nosmej: "Ja visiem patiktu viena sieviete, tad būtu katastrofa! To pašu var attiecināt uz jahtām un kuteriem: citam patīk lētākas, citam dārgākas, bet kvalitatīvākas. Var droši apgalvot, ka neeksistē lētas un labas vai dārgas un sliktas preces," stāsta jahtu pārdevēja.

Vīri pa ūdeni vēlas joņot kā pa ceļu

"Pirmos piecus gadus, kad sāku šo biznesu, jahtas pie mums neviens neiegādājās, jo visi bija pieraduši pie kuteriem un liela ātruma. Ja uz ielām bija agresīvās braukšanas bums, vīrieši tāpat vēlējās joņot arī uz ūdens. Tagad situācija mainījusies, un drīzumā uz Latviju vedīsim divas buru laivas. Kaifs uz ūdens ir tad, kad nerūc motors un nesmird benzīns, tad uzvelc buru, kurā iepūš vējš, un tu brauc un brauc...un brauc, ķerot vēju. Nemaz nerunājot par saullēktiem, saulrietiem, labu kompāniju un kādu vīna glāzi," ar bagātīgām emocijām burāšanas priekus raksturo Lolita un vairākkārt atgādina, ka ātrums atkarīgs no vīriešu burāšanas iemaņām. Tiesa, pārvietojoties pa ūdeni, nav jāskrien. Burātājiem nepieciešams laiks, jo pārvietošanās atkarīga no straumes ātruma, no vēja stipruma un citiem apstākļiem.

Ietina maisiņā mobilo

Lolitas biznesa darījumi viņu regulāri saved kopā ar dažādiem cilvēkiem. Kāds bagāts un labi situēts cilvēks bija vairākas reizes precējies un meklēja iemeslu, kāpēc tā notiek. Es viņam atbildēju: "Nevajag mainīt sievietes, bet kopā ar vienu sievieti mainīt vidi. Ar jahtu taču var aizbraukt uz kādu no salām vai valstīm un šo sievieti atklāt pilnīgi citā veidolā." Pēc kāda laika tas cilvēks paziņoja, ka man bijusi taisnība. Tagad viņš dzīvo ar vienu sievieti, ar kuru dzimuši kopīgi bērni," — tā Lolita, kas pa šiem gadiem, kamēr darbojas jahtu biznesā, no jahtu ražotnes Francijā uz Baltijas valstīm palīdzējusi atdzīt ne vienu vien jahtu, turklāt ceļā piedzīvoti dažādi kuriozi gadījumi. "Kopā ar kapteini palīdzējām kādam latvietim atdzīt motorjahtu no Francijas uz Rīgu. To paveicām desmit dienās. Ceļabiedri nebija pieraduši pie šādiem apstākļiem, brauca pirmo reizi. Viņiem likās — līdzko sākas vilnis, tā jahtu var vienkārši piegriezt pie kādas no ostām, un ceļā atkal doties, līdzko vilnis paliek mazāks. Taču tā lieta nav tik vienkārša, jo ir viļņi un straume. Ar motorjahtu tik vienkārši nepiestāsi, jo straume mēdz būtu tik liela, ka nav iespējams pietauvoties. Mēs braucām ar 25 mezgliem stundā (ātrumu apzīmē ar mezgliem). Sākās liels vējš, visi uzvilkām drošības vestes un ievērojām kapteiņa norādījumus. Te skatos, kāds no braucējiem polietilēna maisiņā ietin savu mobilo tālruni, pielej plastmasas pudelīti ar ūdeni. Nonācis krastā Rīgā, viņš bija "iegādājies" dažus zilumus, jo vēja laikā, pārvietojoties pa motorjahtu, stingri jāturas," — tā Lolita, kas atklāj, ka katrs brauciens ir interesants, jo jūra nekad nav vienāda. Vēl kāds uzņēmējs ar Lolitas palīdzību iegādājies motorjahtu kā ofisu, kurā vienmēr ir interesanti, jo nepārtraukti mainās skats pa logu.

Ar Lolitas palīdzību vienkāršu zvejas kuteri, ar kuru pavizināties pa Usmas vai kādu no Latgales ezeriem, iespējams iegādāties pa 5000 latu, savukārt jahtas un kuteri ir daudzveidīgi, to cenas — sākot no 5000 latu līdz pat miljonam.

Tuvāk iepazīties ar jahtām iespējams Baltijas reģionālajā laivu un jahtu izstādē "Baltic Boat Show 2007", kuru Ķīpsalas izstāžu hallē varēs vērot līdz 1. aprīlim.

***

LOLITAS SIMANOVIČAS BIZNESA CV:

Menedžeru klubā sagatavojusi cilvēkus uzņēmējdarbībai;

Vadījusi raidījumu "Biznesa ābecīte visiem";

"Baltic trade system Ltd." vadītāja;

Vienīgā "Jeanneau" Baltijas valstu dīlere.

***

Stilīgāko peldlīdzekļu īpašnieki

Apkopotie dati liecina, ka zem Latvijas karoga Latvijas Jūras administrācijas Kuģu reģistrā uz 2007. gada sākumu reģistrēti 433 kuģi, no tiem 331 buru jahta, 41 motorjahta un 744 jūras laivas.

Aizkraukles bankas valdes priekšsēdētājam Oļegam Fiļam ir ekskluzīva jahta "Odiseja", kuru lielākoties vada pats īpašnieks. Kuģa žurnālā ir ieraksts par tālāko jahtas pārbraucienu — no Francijas ostas "Le Sables" Olonne uz Rīgu. Toreiz deviņās dienās nopeldētas 1539 jūras jūdzes (aptuveni 2800 km). Ceļojuma laikā saņemts arī SOS signāls no kāda ķīniešu kuģa, kuram "Odiseja" nekavējoties steigusies palīgā. Izpalīdzīgos jūrniekus toreiz gan apsteidza glābēji ar helikopteriem.

Ekspremjers un ceļotājs Māris Gailis lepno "Mildu" nomainījis pret izmēros pieticīgāku, bet ne mazvērtīgāku jahtu "Ingrida". 1935. gadā Zviedrijā būvētā skaistule gatavota no sarkankoka, tā ir 9 m gara un 2,5 m plata. Vēsturiskais kuģis sver 1200 kg un paredzēts 8—12 cilvēkiem. Jahta gan neesot piemērota kuģošanai jūrā, tāpēc tiek izmantota braucieniem pa Daugavu, Lielupi un ezeriem. To stūrē īpašnieks vai pieredzējušais kapteinis Jānis.

Plastikas ķirurga Jāņa Zaržecka flotē ir ne tikai ekskluzīvā zvejnieku laiva "Grieta", bet arī pirms 30 gadiem tapusī alumīnija laiva "Progress", kas izgatavota tajā pašā rūpnīcā, kurā tapa lidmašīnas "Il–24", kā arī jahta. Tomēr "Grieta ir viseksotiskākais Zaržecka flotes eksemplārs. Tā iegādāta pirms 11 gadiem. Reiz plastikas ķirurga rīkotajā džeza vakarā laivā vietu raduši pat 37 pasažieri. Šo laivu Zaržeckis izmanto izbraucieniem pa Daugavu un pilsētas kanālu.

Ekspremjers un finanšu darbonis Einars Repše par pusmiljonu eiro savai dzīvesbiedrei Rūtai pirms kāda laika uzdāvāja jahtu "Ayupa".

Savulaik šī lielā, dārgā jahta Repšem atnesa nevis cerētos peļņas tūkstošus un labklājības pieaugumu, bet gan nepatikšanas — tieši pēc šā pirkuma atspoguļošanas Latvijas dzeltenajā presē Repšes finanšu lietām īpašu uzmanību sāka pievērst tiesībsargājošās institūcijas.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu