Opel atklāj konceptuālā GT futūristisko interjeru

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Opel

Opel GT Concept, kura pasaules pirmizrāde notiks Ženēvas automobiļu izstādē marta sākumā, parāda, kā Riselsheimas dizaineru skatījumā izskatīsies populārs un pieprasīts nākotnes ielas sporta auto. Konceptuālā auto ārieni Opel atklāja jau pirms kāda laika, bet tagad vācieši dod iespēju ielūkoties arī futūristiskajā salonā.

Papildus konceptauto simpātiskajai ārienei Opel dizaineri arī ir izveidojuši interjeru, kurā lieliski saplūst tipiskas sporta kupejas nianses un futūristiski cilvēka-mašīnas sasaistes risinājumi. GT Concept ir paredzēts tīram priekam un aizraujošam braucienam. Abi sporta sēdekļi pieguļ kā skrodera šūts uzvalks, stūres rats un pedāļi ir elektriski regulējami līdz milimetra precizitātei, zemā durvju līnija atļauj dabisku rokas atbalsta pozīciju, krāsas un formas veido perfektu telpisku sajūtu, un debesis skrien virs panorāmas jumta. Cilvēks un mašīna kļūst par vienu veselu.

Tomēr nekas nenovērš vadītāja un priekšā sēdošā pasažiera uzmanību no svarīgā. Interjers ir tikpat tīras formas kā virsbūve. GT Concept mērinstrumentu panelis izgatavots no matēta alumīnija, kas vizuāli uzlabo vieglā svara konstrukciju (kopējais svars ir mazāk nekā 1000 kg) un šķiet peldam gaisā. Tai pašā laikā panelis ir svarīga strukturāla vienība auto konstrukcijā. Opel dizaina filozofija «Skulpturālā māksla sastopas ar vācu precizitāti» ir sastopama viscaur interjerā. Piemēram, sānu ventilācijas deflektoros atrodas ekrāni, kuri uzrāda auto apkārtni, drošības jostu spriegotāji paši par sevi ir mākslas darbs, kas pieskaņots sarkano priekšējo riteņu dizainam, bet stūres rats ar caurumoto spieķu dizainu ir veltījums leģendārajam Opel GT no pagājušā gadsimta sešdesmitajiem gadiem.

Pogu GT Concept salonā nav, jo auto iekārtas un sistēmas tiek vadītas ar balsi vai caur centrālo skārienekrānu.

Eksperti uz automašīnas vadības konceptu atsaucas kā uz cilvēka-mašīnas saskarni (Human Machine Interface - HMI). GT Concept adaptīvā sistēma ir gatava iepazīt vadītāju un pielāgoties viņa vai viņas vajadzībām. Tā ir automašīna, kas pielāgo sevi vadītājam, nevis otrādi. Tā rezultātā veidojas dialogs, kura laikā auto atbild ar burvīgu balsi un, piemēram, izvēlas pareizo mūziku, maršrutu vai situācijai atbilstošu temperatūru. Līdzīga pieeja ir jau zināma ar pašmācošajām adaptīvajām automātiskajām pārnesumkārbām. Tās pielāgojas attiecīgā vadītāja braukšanas stilam vai nu ar sportisku, vai ekonomisku pārnesumu pārslēgšanu.

Instrumentu panelis arī atspoguļo Opel GT Concept atmosfēru. Ja vadītājam ir bijusi saspringta diena un viņš vēlas sērfot pa izvēlnēm, nepasakot ne vārda, viņam vienkārši jāpieskaras apaļajam viduskonsoles skārienekrānam, no kura viņš viegli var izmantot visas sniegtās iespējas. Divi klasikas iedvesmotie apaļie rādītāji patiesībā ir projekcijas virsmas, kas var tikt apgaismotas dažādās krāsās un spēj parādīt informāciju trīs dimensijās - tā ir 2013. gadā Opel Monza Concept prezentētās sistēmas nākamā attīstības pakāpe. Dzinēja apgriezieni un ātrums vienmēr ir skaidri redzami kreisajā pusē, bet labajā pusē esošā informācija var tikt pielāgota individuāli.

Auto var pat runāt un izteikt brīdinājumu, piemēram: «Esi uzmanīgs. Atceries par motociklu aiz mums!» Galu galā GT Concept seko līdzi satiksmes situācijai – un pielāgojas ne tikai vadītāja gaumei un noskaņojumam, bet arī ārējiem apstākļiem, lai uzlabotu drošību. Lai parādītu to, kas notiek aiz muguras un blakus auto, sānu durvju spoguļu vietā GT Concept paļaujas uz kamerām, kuras uzstādītas aiz priekšējo riteņu arkām. Attēli tiek nosūtīti uz apaļajiem monitoriem pa kreisi un pa labi no vadītāja. Papildus lielais centrālais ekrāns parāda visu vēlamo informāciju.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu