Panamas prezidents: kanāla paplašināšana tiks pabeigta maijā

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Panamas gadsimtu vecā kanāla paplašināšanas darbi, kas vairākkārt ir aizkavējušies un pārsnieguši sākotnējo budžetu, tiks pabeigti «apmēram maija mēnesī», paziņoja Panamas prezidents Huans Karloss Varela.

Uzrunā tautai viņš aicināja konsorciju «Grupo Unidos por el Canal» (GUPC), kura galvenais uzņēmums ir Spānijas «Sacyr», bet piedalās arī uzņēmumi no Itālijas un Beļģijas, ar projektu saistītos juridiskos strīdus atstāt «kompetento institūciju» ziņā un koncentrēties uz kanāla būvdarbu pabeigšanu.

Tāds aicinājums izteikts pēc tam, kad Strīdu risināšanas pārvalde, kas izskatīja budžeta pārsniegšanu, deva rīkojumu valsts kontrolētajai Panamas kanāla pārvaldei izmaksāt konsorcijam papildu 17 miljonus ASV dolāru (15 miljonus eiro) par darba izmaksām un darbinieku veikto streiku,

«Ar visu cieņu es aicinu paplašināšanas projekta būvniekus uzturēt dialogu ar Panamas kanāla pārvaldi, pabeigt darbus, juridiskos strīdus atstāt kompetento institūciju ziņā un izvairīties no plašsaziņas līdzekļos izplatītām nesaskaņām, kas nekādā veidā neuzlabo būvnieku, Kanāla pārvaldes uz Panamas Republikas tēlu,» Varela klāstīja.

GUPC iepriekš paziņoja, ka projektu tiek paredzēts pabeigt 2016.gada aprīlī. Tas būs pusotru gadu vēlāk par sākotnēji paredzēto datumu - 2014.gada oktobri. Tomēr Varela norādīja, ka darbu pabeigšanas termiņš varētu būt šā gada maijs.

Gandrīz visi darbi ir pabeigti, un strukturālās un sistēmu pārbaudes «uzrāda optimālos rezultātus», uzsvēra konsorcijs. 16 lielie slīdošie slūžu vārti elektromehānisko pārbaužu laikā ir darbojušies pareizi, piebilda GUPC.

Konsorcijs darbus pie trešā slūžu kompleksa izbūves Panamas kanālā sāka 2007.gadā. Būvniecības darbu laikā konsorcijs pārsniedza sākotnēji paredzētu darbu budžetu - 5,25 miljardi ASV dolāru (4,68 miljardi eiro). Tas radīja strīdus ar Panamas kanāla pārvaldi - Panamas valsts aģentūru, kas atbild par kanāla darbību.

Jaunās slūžas ļaus pa kanālu pārvietoties kuģiem ar 12 tūkstošu konteineru pārvadāšanu jaudu. Pašlaik kanālā var pārvietoties kuģi ar maksimālo vestspēju 5000 konteineri.

Ik gadu 1914.gadā būvēto Panamas kanālu šķērso 13-14 tūkstoši kuģu.

Kanāls izmanto slūžu sistēmu, lai paceltu kuģus no jūras līmeņa un ļautu tiem pārvietoties starp Atlantijas un Kluso okeānu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu