MX-5 25 gadu jubileju Mazda atzīmē ar jaunu modeli (12)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Mazda

Īpašos sarīkojumos Spānijā, Japānā un ASV Mazda vienlaicīgi atklājusi jaunākās paaudzes MX-5 rodsteru. Ceturtās paaudzes MX-5 pārdošanā Eiropā nonāks 2015.gadā.

Divvietīgais automobilis, kura dizains ieturēts zīmolam raksturīgajā «kustības dvēseles» jeb KODO stilā, turpina attīstīt sava ceturtdaļgadsimtu senā priekšteča labākās tradīcijas un sola gādāt aizraujošu un efektīvu braukšanu.

MX-5 ir pirmais klasiskās piedziņas automobilis Mazda klāstā, kura konstrukcijā plaši lietotas SKYACTIV tehnoloģijas. Pirmkārt rodsters ir par 100 kilogramiem vieglāks nekā priekšgājējs. Otrkārt, ar priekšā iebūvēta dzinēja un aizmugurējās ass piedziņas konfigurāciju panākts ideāls izsvarojums starp asīm (50:50). Treškārt - nevienam MX-5 nav bijis tik zems smaguma centrs kā jaunajam automobilim.

Kā norāda Mazda, visi šie parametri palīdzēs braucējiem uztvert, ko īsti nozīmē Jinba Ittai jeb jātnieks ar zirgu ir viens vesels koncepcija. Citiem vārdiem - ieņemot sēdvietu pie stūres, vadītājs saplūdīs ar auto un kļūs par vienu veselu, tā iegūstot visus priekšnoteikumus ārkārtīgi patīkamam, aizraujošam, izjustam braucienam.

Lai arī MX-5 trīs paaudžu nomaiņu rezultātā ir kļuvis pilnīgāks, labāk aprīkots, drošāks un komfortablāks, SKYACTIV svara taupīšanas pasākumu rezultātā svara ziņā ir pielīdzināms oriģinālajam modelim, kurš dienas gaismu ieraudzīja 1989.gadā. Kopš tā brīža ir pagājuši 25 gadi un šajā periodā saražoti vairāk nekā 947 tūkstoši MX-5, kas modelim nodrošinājis vietu Ginesa Rekordu grāmatā sadaļā Visvairāk pārdotais divvietīgais ielas sporta auto.

MX-5 ir apgādāts ar auduma nolaižamo jumtu, par kuru Mazda saka - tas ir ērti salokāms, nepieceļoties no sēdekļa. Ja vadītājs izvēlēsies baudīt brīvību, speciāla vēja kontroles sistēma gādās, lai salonā neplosās viesulis, savukārt sēdekļu galvas balstos iebūvētie skaļruņi tikai palielinās braukšanas baudījumu.

Tehniskās niansēs ražotājs pagaidām negrimst; acīmredzot jāgaida Parīzes automobiļu izstāde, kur rodsteru varēs skatīt vaigā. Mazda tikai norāda, ka MX-5 ir 3915 mm garš, 1730 mm plats, 1235 mm augsts, tā riteņu bāze ir 2315 mm, zem motora pārsega atradīsies benzīna dzinējs ar degvielas tiešo iesmidzināšanu, bet jaudu aizmugurējiem riteņiem pārvadīs sešu pakāpju manuālā transmisija.

Komentāri (12)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu