Jaunais Porsche 911 Carrera - mazāki motori, vairāk jaudas

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Jau vairākus gadu desmitus 911 ir vislabāk pārdotā ielas sporta automašīna, un ražotājs cer, ka jaunās paaudzes 911 līderpozīcijas palīdzēs nostiprināt vēl vairāk. Galu galā pilnveidošana turpinās - Porsche 911 ir ieguvis jaunus horizontālos turbo dzinējus, uzlabotu šasiju un vēl lielāku līdzsvaru starp veiktspēju un komfortu, kā arī jauno informatīvo izklaides sistēmu.

Pateicoties četrus gadu desmitus ilgai pieredzei ar turbo dzinējiem – gan autosportā, gan ielas automašīnu ražošanā –, dzinēji jaunajā 911 Carrera uzstāda augstu latiņu veiktspējas, braukšanas sniegtā baudījuma un efektivitātes ziņā.

Pirmo reizi Carrera modeļiem kā papildaprīkojums ir pieejama aizmugurējā piestūrējošā ass,

kas vēl vairāk palielina braukšanas dinamiku.

Ir vizuāli pilnveidoti vairāki jaunā 911 Carrera virsbūves elementi: sākot ar jauniem priekšējiem lukturiem ar četru punktu dienas gaitas gaismām, līdz pat durvju rokturiem bez izvirzītiem pārsegiem, pārveidotu aizmugurē iebūvētā motora pārsegu ar vertikālu režģi un jauniem aizmugurējiem lukturiem ar raksturīgajām četru punktu bremžu gaismām. Automašīnas salonā tikmēr atrodama jaunā standarta Porsche komunikāciju sistēma ar multi-touch skārienekrānu, kas nodrošina ievērojami plašāku funkciju klāstu un daudz vienkāršāku vadību.

Jaudas vairāk, patēriņš zemāks

Jaunā bi-turbo dzinēju paaudze padara braukšanu jaunajā 911 Carrera vēl intensīvāku. 911 Carrera tagad attīsta 370 ZS, savukārt 911 Carrera S jauda ir 420 ZS. Abiem modeļiem, kas tagad aprīkoti ar 3 litru motoru, ir panākts jaudas palielinājums par 20 ZS. Griezes moments ir piedzīvojis kāpumu par 60 Nm un abiem modeļiem attiecīgi ir 450 Nm un 500 Nm, turklāt tas pieejams apgriezienu diapazonā no 1700 apgr./min. līdz 5000 apgr./min. Jauno dzinēju paaudzes maksimālo apgriezienu ātrums ir 7500 apgr./min.

Katra jaunā 911 paaudze pārspēj savus priekšgājējus ar uzlabotu veiktspēju un efektivitāti. Piemēram, atkarībā no modeļa varianta,

jauno dzinēju paaudze ir gandrīz par divpadsmit procentiem efektīvāka

– degvielas patēriņš ir samazināts par vienu litru uz 100 kilometriem. 911 Carrera ar PDK transmisiju tagad patērē tikai 7,4 litrus degvielas uz 100 kilometriem (samazinājums par 0,8 l uz 100 km), savukārt 911 Carrera S ar PDK patērē 7,7 l/100 km (par 1,0 l mazāk uz 100 km).

Porsche 911 Carrera kupeja, ja apgādāta ar Porsche Doppelkupplung (PDK) divsajūgu automātu un Sport Chrono pakotni, 100 km/h sasniedz vien 4,2 sekundēs (iepriekš 4,4 sekundes). 911 Carrera S ar PDK un Sport Chrono pakotni standarta sprintu veic 3,9 sekundēs (arī par 0,2 sek. ātrāk). Tas nozīmē, ka šis ir pirmais 911 modelis Carrera saimē, kas ir lauzis maģisko četru sekunžu atzīmi. Ir palielinājies arī abu modeļu maksimālais ātrums – tagad 911 Carrera spēj sasniegt 295 km/h (palielinājums par sešiem km/h), savukārt

911 Carrera S ideālos apstākļos sasniedz pat 308 km/h

(palielinājums par četriem km/h).

Apvienojumā ar papildaprīkojumā pieejamo Sport Chrono pakotni 911 Carrera tagad pirmo reizi uz stūres ir režīmu slēdzis, kam par iedvesmu kalpoja modeļa 918 Spyder hibrīdrežīma slēdzis. Režīmu slēdzi veido pagriežams gredzens ar četriem braukšanas režīmiem «Normal», «Sport», «Sport Plus» un «Individual». Atkarībā no aprīkojuma pēdējais iestatījums ļauj vadītājam konfigurēt savu individuālo automašīnas iestatījumu, piemēram, aktīvo balstiekārtu un aktīvos motora balstus, PDK pārslēgšanās stratēģiju un sporta izplūdes sistēmu. Apvienojumā ar PDK transmisiju režīmu slēdzim ir papildu poga «Sport Response». Piespiežot to, spēka pārvads tiek sagatavots 20 sekunžu maksimālam paātrinājumam, piemēram, pirms apdzīšanas manevriem. Lai to panāktu, tiek ieslēgts optimālais pārnesums, kā arī visa vadība tiek noregulēta uz vēl spontānāku reakciju īsā laikā.

Foto: Porsche

PASM šasija standarta aprīkojumā

Ar katru jauno paaudzi Porsche aizvien palielina līdzsvaru starp ikdienas komfortu un sportisko veiktspēju. Pirmo reizi jaunā PASM šasija (Porsche aktīvā piekares vadības sistēma), ir visu Carrera modeļu standartaprīkojumā. Tādējādi ikvienam 911 sērijas modelim tagad ir izteiktāka vadāmības dinamika, bet apvienojumā ar jaunākās paaudzes amortizatoriem arī augstāks komforta līmenis. Uz jaunajiem standarta riteņiem ar pieciem tieviem dubultspieķiem ir riepas ar samazinātu rites pretestību un uzlabotu veiktspēju. Turklāt visos variantos aizmugurējo disku platums ir palielināts par 0,5 līdz 11,5 collām, un 911 Carrera S aizmugurējās riepas tagad ir 305 milimetrus platas iepriekšējo 295 vietā.

911 Carrera S modeļiem papildaprīkojumā pieejamā aizmugurējā stūrējamā ass ir šasijas tehnoloģija, kas tika aizgūta no 911 Turbo un 911 GT3. Tā vēl vairāk uzlabo 911 sniegumu pagriezienos. Turklāt tā nodrošina augstu braukšanas stabilitāti, mainot joslas lielā ātrumā. Tā nodrošina arī lielāku manevrētspēju pilsētas sastrēgumos, pateicoties pagrieziena aplim, kas ir samazināts par 0,5 metriem. Par uzlaboto vadību vadītājs var pārliecināties pie jaunās paaudzes stūres rata, kura dizains ir aizgūts no 918 Spyder stūres. Pamataprīkojuma stūres diametrs ir 375 milimetri, bet papildaprīkojumā pieejamās GT sporta stūres diametrs ir 360 milimetri. Lai nodrošinātu neierobežotu praktiskumu ikdienā, Porsche piedāvā hidraulisko pacelšanas sistēmu ar iebūvētiem pacelšanas cilindriem priekšējās ass statnēs.

Piespiežot pogu, piecu sekunžu laikā klīrenss priekšdaļā tiek palielināts par 40 milimetriem,

tādējādi novēršot automašīnas virsbūves apakšas atsišanos pret zemi, piemēram, stāvās izbrauktuvēs no garāžas un šķērsojot ātruma slāpētājus.

Foto: Porsche

Jauna Porsche komunikāciju sistēma ar tiešsaistes navigāciju

Jauno 911 Carrera modeļu standarta aprīkojumā ir jaunizstrādātā Porsche komunikāciju sistēma (PCM), kas ietver tiešsaistes navigācijas moduli un balss vadību. PCM ir iespējams vadīt, veicot vairākpieskārienu kustības uz septiņu collu displeja, līdzīgi kā viedtālrunī. Tāpat ir iespējama, piemēram, lietotāja veikta rakstiska ievade. Ir iespējams pieslēgt arī mobilos tālruņus un viedtālruņus, izmantojot Wi-Fi. Pirmo reizi viedtālruņa paliktnis ir ierīkots centrālajā roku balstā, kur tiek nodrošināta akumulatoru taupoša uzlāde un optimizēta mobilā tālruņa uztveršana. Jauna ir arī iespēja pieslēgt iPhone pie PCM, lai varētu izmantot Apple CarPlay.

Pieejamā informācija par satiksmi reāllaika režīmā sniedz vadītājam ātru ieskatu par situāciju uz ceļa un garantē maršruta dinamisku pielāgošanu šai informācijai. Lai nodrošinātu labāku orientēšanos, pirmo reizi PCM ir iekļauti arī Google Earth un Google Streetview. Citas PCM komponentes ir Porsche Car Connect un Porsche Connect lietotne, ko var izmantot tādām funkcijām kā, piemēram, automašīnas funkciju tālvadība, galamērķa pārraidīšana uz PCM navigācijai un trešo pušu piedāvāto mūzikas straumēšanas pakalpojumu izmantošana ar PCM starpniecību.

Jaunas un paplašinātas papildaprīkojumā pieejamās palīgsistēmas

911 Carrera tagad ir iespējams vēl precīzāk pielāgot individuālajām vēlmēm ar jaunajām un uzlabotajām palīgsistēmām: papildaprīkojumā pieejamā automātiskā ātruma kontroles sistēma mēreni lieto bremzes, ja tiek pārsniegts iepriekš iestatītais ātrums, piemēram, braucot lejup pa nogāzi. Adaptīvajai kruīza kontrolei ACC (papildaprīkojums) ir brīvgaitas funkcija arī apvienojumā ar PDK transmisiju, un tā dod papildu iespēju taupīt degvielu. Tāpat papildaprīkojumā ir joslu maiņas palīgsistēma un aklo zonu uzraugs, savukārt pēcsadursmes bremžu sistēmu iekļauta standarta aprīkojumā.

Foto: Porsche

Modeļi tiks piedāvāti tirgū decembrī

Jauno Porsche 911 Carrera modeļu cena ar standarta bāzes aprīkojumu:

911 Carrera € 81.000

911 Carrera S € 92.900

911 Carrera Cabriolet € 92.000

911 Carrera S Cabriolet € 103.900

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu