Renault rombiņam - 117

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Renault

Līdz ar jaunajām pārmaiņām mūsu zīmolā Renault nolēmuši atskatīties uz 117 gadu ilgo kompānijas emblēmas attīstības vēsturi, vēloties parādīt, kā uzņēmums ir pastāvīgi mainījies līdzi laikam.

Logo ir galvenais korporatīvās identitātes elements, kas bieži vien kļūst arī par uzņēmuma metaforu. Piemēram, kad kāds piemin «romba zīmolu», ir skaidrs, ka runa ir par Renault. Autoražotāja nosaukums kopā ar rombveidīgu simbolu jau pēdējos 90 gadus ir bijusi Renault zīmola neatņemama sastāvdaļa. Sākot ar šā gada 15.aprīli, Renault izmanto šo emblēmu jaunā izskatā, kam klāt ir pievienots arī jauns zīmola paraksts, kas atspoguļo ražotāja galveno domu jaunu auto radīšanā: Renault – kaisle uz dzīvi (Renault – La vie, avec passion).

1898: Renault sākums

Renault dzima Parīzē 1898. gada Ziemassvētkos, kad Luī Reno (Louis Renault) devās uz pilsētas centru ar A tipa miniatūro automobili, kuram bija tiešās piedziņas ātrumkārba. Pie šīs kārbas izgudrošanas Reno bija strādājis kopš tā paša gada oktobra, un, lai pierādītu sava izgudrojuma lietderīgumu, Luī uzbrauca Parīzes stāvajā Monmartras kalnā. Tā augšgalā Luī varēja svinēt Ziemassvētkus jau ar pirmajiem 12 pasūtījumiem.

1898.gads
1898.gads Foto: Renault

Dažas nedēļas vēlāk, 1899.gada 25. februārī, tika dibināts uzņēmums «Renault-Frères» (Reno-Brāļi), kura pastāvēšana ilga desmit gadus. Dibināšanas dokuments tika parakstīts ar 1898.gada oktobra datumu. Renault-Frères piedzīvoja straujus panākumus un ātri vien kļuva pazīstami. Uz pirmajiem uzņēmuma modeļiem zīmola nebija, taču nedaudz vēlāk vārdi «Renault-Frères» parādījās uz tā laika auto raksturīgajiem kāpšļiem, kā arī Luī Reno iniciāļi LR tika iegriezti Bijankūras novadā ražoto auto riteņu rumbās.

1898.gads
1898.gads Foto: Renault

1900.gadā - divus gadus pēc uzņēmuma dibināšanas - tika izveidots pirmais Renault-Frères logotips: medaljons ar lenti, kurā attēloti divi stilizēti R burti, kuros savukārt simetriski iestrādāti arī divu Reno brāļu vārdu pirmie burti - L (Luī) un M (Marsels). Medaljons tika veidots 20. gs. pirmās puses Art Nouveau stilā, un savstarpēji savienotie R burti reprezentēja Reno brāļu iniciāļus, simbolizējot ģimenes uzņēmuma dzimšanu. Tomēr pirmais logotips netika izmantots ilgi. Lai pozicionētu sevi kā industriālu ražotāju, uzņēmums 1906.gadā medaljonu nomainīja pret logo, kurā attēlots Renault modelis - pirmo Franču automobiļu kluba Grand-Prix autosacīkšu uzvarētājs. Attēlā bija redzama mašīnas priekšējā daļa zobrata vidū. Uzvaras autosacīkstēs bija atnesušas autoražotājam slavu. Taču pēc traģiskās Marsela Reno (Marcel Renault) nāves 1903.gadā un otra brāļa Fernāna Reno (Fernand Renault) nāves 1909.gadā Reno brāļu iniciāļi vairs netika izmantoti Renault zīmolā. Luī Reno kļuva par vienīgo uzņēmuma vadītāju, pārsaucot to par Société des Automobiles Renault.

1919: No militāras varenības uz zīmola identitāti

Pēc Pirmā pasaules kara uzņēmums vēlējās sabiedrībai atgādināt par savu ieguldījumu - slaveno FT17 tanku, kas sniedza izšķirošu atbalstu beigu uzvarai karā. Militārās parādēs pūļi šos tankus pavadīja ar aplausiem. Tā 1919. gadā Renault nolēma mainīt savu logo uz slavenā tanka aprisēm. Tas tika drukāts visā uzņēmuma dokumentācijā, kā arī reklāmas materiālos, taču netika izmantots uz pašiem transportlīdzekļiem. 1922.gadā uzņēmums ieguva nosaukumu Société Anonyme des Usines Renault.

1919.gads
1919.gads Foto: Renault

Dažus gadus vēlāk tomēr bija radusies nepieciešamība militāro emblēmu nomainīt pret logo, kas būtu viegli un ātri atpazīstams. Jaunais logo, ko ieviesa 1923. gadā, izskatījās pēc apaļa režģa ar vārdu «Renault» tā vidū. Pirmo reizi vēsturē Renault zīmola transportlīdzekļus bija iespējams pazīt jau vien pēc logo uz mašīnas dzinēja pārsega. Tas bija vienlaikus ļoti svarīgs autoražotāja zīmolam un praktisks vadītājam, tāpēc ka aiz režģa atradās mašīnas skaņas signāls atbilstoši tā laika noteikumiem. Logo tika pielāgots specifiskajai Renault Alligator dzinēja pārsega formai, kas ar vertikālu līniju pa vidu sadalīja logo divās daļās.

1925: Romba simbols kļūst par Renault zīmola sastāvdaļu

Apaļais logo drīz vien ieguva stūrainākas aprises, kuras bija vairāk piemērotas uzņēmuma divplakņu formas dzinēja pārsegiem. Rombs tika lietots līdztekus apaļajam režģim, sākot ar 1924. gadu, un tika pilnībā pieņemts kā zīmola sastāvdaļa jau nākamajā gadā. Pirmo reizi tas parādījās uz40 CV Type NM Executive Tourer modeļa virsbūves.

1925.gads
1925.gads Foto: Renault

Sākotnēji rombveida simbols rotāja tikai Renault Stella modeļus - tā laika luksusklases sporta automašīnas. Šiem modeļiem tika izmantots vēl viens logo, kas atradās dzinēja pārsega augšgalā un atainoja krītošu zvaigzni ar piecām astēm. Rombs tika lietots no 1929.gada līdz 1931.gadam, kurā zvaigznes logo tomēr pilnībā aizstāja rombu Stella un Grand Sport modeļos. Otrā pasaules kara laikā un pēc tam šie modeļi vairs nebija pieejami, savukārt rombs bija redzams visu citu Renault mašīnu priekšgalā.

20.gs. trīsdesmitajos gados Renault zīmols kļuva stabils un saliedēts par spīti vienotas emblēmas trūkumam. Tas bija iespējams, pateicoties specifiskiem burtveidoliem un zīmju kopai, kuru izmantoja automašīnu tirdzniecības tīkls. Šajā periodā uzņēmums ieguva arī slaveno saukli «Renault – Francijas automobilis».

1945: Rombs iegūst krāsu

1945.gads
1945.gads Foto: Renault

Rombveida simbols bija kļuvis par neatdalāmu Renault sastāvdaļu un tika izmantots visos uzņēmuma dokumentos un reklāmās. Tomēr 1950. gados vairākiem automašīnu modeļiem tika izmantotas citādākas vizuālas zīmes, kas tika ražotas no plastmasas un ne vienmēr iekļāva rombveida simbolu, piemēram triju mastu burukuģis uz Renault Frégate un kronis ar trim delfīniem uz Renault Dauphine. Citos gadījumos tika izmantots logo, kas attēloja Francijas karti rombā ar uzrakstu RNUR (Régie Nationale des Usines Renault) France.

1945.gads
1945.gads Foto: Renault

Neparasto vizuālo zīmju izmantošana beidzās 1959.gadā, kad par vienīgo zīmola logo kļuva rombveida simbols. Sākot ar Renault 4, arī pārējie modeļi un tirdzniecības tīkls sāka izmantot jaunu, šaurāku logo, kuru nosauca par romba smaili (Pointe de Diamant). Emblēma iekļāva vārdu «Renault», kurš bija veidots tievākiem burtiem, bet uzraksts «Régie Nationale» bija pazudis. Renault 8 modelim logo tika novietots priekšējās daļas labajā pusē, savukārt Renault 16 modelim lietots kā papildu dekoratīvais elements uz mašīnas aizmugurējiem spārniem. Uzņēmuma iekšējos dokumentos melnbaltajam logo vienmēr bija dzeltens fons.

1945.gads
1945.gads Foto: Renault

1972: Jaunā romba izaicinājums

Lai izceltu rombveida simbola spēcīgumu Renault zīmola pasaulē, 1972.gadā uzņēmums nolēma to padarīt platāku un ar skaidrākām līnijām. Rombs kļuva ievērojamāks, bet vārds «Renault» tika atmests. Šāds logo rotāja Renault 15 un 17, kā arī pirmos R5. Neveiksmīgā kārtā uzņēmuma detaļu piegādātājs iesniedza oficiālu sūdzību pret Renault, norādot, ka jaunais logo ir piegādātāja uzņēmuma logo plaģiāts, tādējādi piespiežot Renault veidot jaunu logo dizainu.

1972.gads
1972.gads Foto: Renault

Jaunā logo radīšanai autoražotājs izmantoja 1967.gadā pieņemto uzņēmuma politikas Art & Industry (Māksla & Nozare) pieeju. Viens no tās autoriem bija gleznotājs un vizuālais mākslinieks Viktors Vasareli (Victor Vasarely), kurš kopā ar savu dēlu radīja jaunu Renault logo, smeļoties iedvesmu paralēlās līnijās. Rezultātā logo izskatījās vienlīdz sarežģīts un vienkāršs, tajā pašā laikā atstājot progresīvu un vizuāli pievilcīgu iespaidu. Vārds «Renault» netika izmantots. Uzņēmuma tā laika vadītājs Pjērs Dreifuss (Pierre Dreyfus) apstiprināja jaunā logo ieviešanu, un transportlīdzekļi, kas bija izlaisti apgrozībā ar veco logo, tika atsaukti un pārtaisīti. Renault 5 kļuva par pirmo modeli, kuru rotāja jaunizveidotais romba simbols. Pastāvot turpmākos 20 gadus, šis logo kļuva par pirmo ilglaicīgi nemainīgo uzņēmuma vizuālo zīmi.

1972.gads
1972.gads Foto: Renault

Jaunu reklāmas kampaņu veidošanai 1973.gadā Renault nolēma sākt sadarbību ar aģentūru Publicis, kura 12 gadus vēlāk prezentēja vienu no autoražotāja vispazīstamākajiem saukļiem, kurš ir saglabājis savu vērtību arī līdz mūsdienām: «Renault, mašīnas dzīvei».

1992: Rombs kļūst lielāks

1992.gads
1992.gads Foto: Renault

Deviņdesmito gadu laikā uzņēmumā notika vairākas lielas izmaiņas: kapitāla privatizācija 1995.gadā; Dacia un Nissan iegāde, kuras rezultātā 1999.gadā tika dibināta Renault-Nissan Alliance; kā arī Samsung Motors iegāde. Līdz ar šīm pārmaiņām izmainījās arī uzņēmuma reklāmas komunikācija un 2000.gadā zīmols tika papildināts ar jaunu saukli: «Automobiļu radītājs».

1992.gads
1992.gads Foto: Renault

Renault nedaudz izmainīja arī uzņēmuma vizuālo identitāti. 2004.gadā rombs tika ievietots dzeltenā četrstūrī, lai izceltu tā reljefu un veidolu. Izmantojot Ērika de Beranžera (Eric de Berranger) dizainu, tika nomainīts arī burtveidols vārdam «Renault», novietojot to logo labajā pusē. Trīs gadus vēlāk tas tika atgriezts vietā zem romba, iezīmējot jau desmito izmaiņu zīmola sauklī: «Renault – vadi pārmaiņas».

2015: Renault- kaisle uz dzīvi

Izmaiņas uzņēmuma logo raida spēcīgu signālu. 2012. gadā Renault zīmols prezentēja jaunu, maigāku logo dizainu ar solījumu, ka klienti iemīlēs jaunās Renault automašīnas. Lielāks un stāvāks logo transportlīdzekļa priekšā simbolizē dominantu un nozīmīgu pozīciju, radot jaunu pievilcību un nodrošinot mašīnu atpazīstamību. Nelielas izmaiņas ir veiktas, lai pielāgotu logo dažādiem modeļiem, piemēram, rombs elektriskajiem Renault automobiļiem ir viegli zilā tonī.

2015.gads
2015.gads Foto: Renault

Renault ir pārveidojis savu vizuālo tēlu tā, lai gādātu klientiem automašīnas, kas ir radītas pilnvērtīgai dzīves baudīšanai. Jaunais Espace modelis pierāda, ka Renault ražo automobiļus, kas ne tikai izskatās labi, bet kuros kvalitāte atspoguļojas katrā sīkumā. Atjautīgas inovācijas atvieglo braucēju dzīvi, piemēram, aizmugures dzinēja izkārtojums jaunajā Twingo nodrošina labāku manevrēšanas spēju. Cits piemērs ir jaunie R-Link planšetdatori. Mūsu mašīnas un pakalpojumi tiek radīti, lai padarītu jūsu ikdienas dzīvi ērtāku un radītu prieku!

Turpinot šīs saistības un Renault mantojumu, uzņēmums ir ieviesis atjaunotu zīmola vizuālo noformējumu. Sākot ar 2015. gada 15. aprīli, tas tiks iekļauts visos uzņēmuma dokumentos un reklāmas materiālos. Jaunajā logo ir izmantotas līganākas un maigākas kontūras, kā arī gaisīgāks burtveidols. Tas ir papildināts arī ar jaunu saukli, kas ietver mūsu zīmola galveno vēstījumu: Renault – kaisle uz dzīvi.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu