TVNET tests: Škoda Fabia Combi

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Prātīga cena, VW tehnika un āķīši iepirkumiem Škodas mazākajam «vagonam» jau bija, atlika vien attīstīt stilu.

 
Foto: Publicitātes foto

Combi pārspēj «heču»

Jā, ir, un tas (netipiski Škodai) ir dizains. Pirmajai Fabia Combi tāda gandrīz nemaz nebija. Virsbūve vienkārši apvilkta apkārt iepriekš pieprasītajam salona un bagāžnieka apjomam – funkcionāli, lēti un, apbrīnojamā kārtā, arī diezgan glīti. Ik pa laikam arī es lietoju šādu Fabia universāli, un subjektīvi man šķiet, ka tas ir smukāks par hečbeku. Turklāt tā bagāžniekā ietilpst pat tik hipertrofētu izmēru ratiņi, kādi 2006. gadā vēl nemaz nebija izgudroti.

Otrās paaudzes Fabia nāca klajā aptuveni vienlaikus ar Škodas tagadējo lozungu Simply Clever. Varbūt tāpēc Combi siluets iznāca maķenīt par daudz «clever», un vēl tagad cilvēki lietotu auto placī nez kāpēc skatās praktiskajam universālim pāri un garām. Jaunajā modelī Combi ir pilnībā reabilitēts. «Garā aizmugure» piešķir mašīnai proporcijas, stāju un apjomu, kas turpinās arī iekšpusē. 1395 litri ar nolocītiem sēdekļiem, protams, ir tikai pliks skaitlis, taču aiz tā stāv reāls, neganti liels mazās klases automobiļa bagāžnieks. Un, pats galvenais, Combi atkal ir smukāks par hečbeku.

Foto: Publicitātes foto
 
Foto: Publicitātes foto

Tikt augstāk par Rapid

Fabia III bija jākļūst par pirmo mazauto VW grupā, kas būvēts pēc jaunās MQB moduļu koncepcijas. Taču čehi laikus aprēķināja, ka tas būtu pārāk dārgi, tāpēc

jaunā Fabia ir pa daļai vecā, pa daļai – kaut kas no Golf 7

realizētā MQB. Līdz ar to salons ir nedaudz platāks, priekšējais panelis un multimediju iekārta – pilnīgi jauni, bet klimata iekārta un stāvās aizmugurējā sēdekļa atzveltnes – līdzīgas vecajām. Par laimi, starp Fabia II un Fabia III čehi ieviesa jaunu, zemākas klases, bet līdzīga izmēra modeli Rapid. Lai pamatotu cenas atšķirību, Fabia ir labāki apdares materiāli, un plašāka audumu un dekoru izvēle. Piemēram, zilganos toņos drapētais Blue Denim patiešām izskatās pievilcīgi un ir patīkama pārmaiņa pēc mūžīgā pelēkā un melnā. Attēlu galerijā apskatāmas arī citas kombinācijas, kā arī – salīdzinājumam - bāzes modeļa Active pieticīgā iekšiene.

 
Foto: Publicitātes foto

Dīzeļa noriets

Fabia tikusi arī pie pāris jauniem dzinējiem. Viena litra dzinējs universālim noteikti ir par kūtru, tāpēc Škoda koncentrē uzmanību uz 1,2 litru TSI benzīna dzinējiem, un pareizi dara. Pieejams divās jaudas versijās, 90 vai 110 zirgspēki, motoriņš ir viegls, kluss, atsaucīgs un ekonomisks. «Varbūt ne tik ekonomisks kā dīzelis?», nodomās nākamais Combi pircējs, un tālāk sekos īsta drāma. Škoda Fabia patiešām ražo ar 1,4 litru TDI, taču cenas starpība starp gluži ņemamu Fabia Combi 1.2 TSI Ambition un tikpat glīti aprīkotu dīzeli ir ... 3000 eiro. Ārprāts. «Sakiet paldies Euro 6,» kolosālo cenas atšķirību komentē Škoda, «un būs vēl trakāk.»

Par Euro 6 emisiju standarta izraisīto dīzeļdzinēju sadārdzinājumu runas klīda jau pērn pirms paša standarta stāšanās spēkā. Taču 13 000 pret 16 000 mazās klases automašīnai tomēr šķiet pārāk liela atšķirība.

Varbūt mūs patiešām gaida dīzeļu noriets un benzīna dzinēju renesanse.

Škoda Fabia Combi gadījumā pilnīgi noteikti, jo, kā jau teicu, TSI motors iet kā pulkstenis (tikai netikšķ), turpretim trīscilindru TDI ir skaļš, lēns, un tā kārbai ir tikai pieci ātrumi, kamēr TSI ir seši. Septiņātrumu DSG gan pieejama abiem, taču dīzeļa gadījumā par to naudu jau iznāk Škoda Octavia.

Foto: Publicitātes foto
 
Foto: Publicitātes foto

Ilgdzīvotāja gēns

Mazu universāli nepērk, lai gūtu plašu braukšanas prieku, tomēr ar Fabia Combi braukt ir viegli un priecīgi. Auto sver mazāk par tonnu, kas pie tik solīdiem izmēriem ir lai arī neliels, tomēr sasniegums. Maz ticams, ka daudzi pie mums iegādāsies jaunu Fabia Combi personīgai lietošanai, toties pastāv liela iespēja tās vērot dienesta automašīnu lomā.

Škodas mazgabarīta universālim tikpat kā nav tiešo konkurentu,

un pat retajiem sāncenšiem nav bagāžas nodalījuma ar 1395 l maksimālo ietilpību un parocīgām sīklietu kastēm šā nodalījuma sānos. Ārpus praktiskiem apsvērumiem paliek dizains, kas nav nedz sensacionāls, nedz avangardisks, tāpēc nenovecos arī pēc daudziem gadiem.

Foto: Publicitātes foto

Noslēgumā vēl daži vārdi par Fabia hečbeku. Lētākais modelis Active ar 60 ZS dzinēju maksā 9790 eiro. Dārgākais turpretim maksā 250 000 eiro, bet tikai tāpēc, ka tam ir 265 zirgspēki, visu riteņu piedziņa, secīgā kārba R5 klases rallija automobiļa homologācijā. Škoda Fabia R5, ko diemžēl vēl nevaram vērot ERČ posmā Liepājā, debitēs kādā no nākamajiem Eiropas čempionāta rallijiem. Pagaidām droši zināms tikai tas, ka Škoda Deutschland vienībā Zepu Vīgandu aizstās 22 gadus vecais Fabians Kreims. Jaunā kaujas zirga homologācijas process pilnībā noslēgsies tikai gada vidū, un tad jau redzēsim, vai Fabia R5 spēs sasniegt 80% WRC mašīnas potenciāla par trīsreiz mazāku cenu.

Škoda Fabia Combi cena ir sākot ar 10 785 eiro, versijai 1.2 TSI Ambition – 13 085 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu