Rada īpašu vietu īpašiem cilvēkiem

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edgars Kalmēns/TVNET

Var teikt, ka Vecrīgas piecu zvaigžņu viesnīca «Dome Hotel & SPA» darbu sāka izaicinājumiem pilnākajā brīdī – 2009.gada vasarā, kad ekonomiskā krīze Latvijā bija pašā pilnbriedā. Bet, iespējams, ka tieši grūtais sākums un pārdzīvotie sarežģījumi palīdzējuši viesnīcai nostiprināties kā vienai no Latvijas labākajām naktsmītnēm un iekļūt prestižo viesnīcu asociācijā «Relais & Chateaux».

Viesnīcas vadītājs Jānis Pinnis intervijā portālam TVNET stāsta, ka viesnīcas priekšvēsture sākās jau pirms «treknajiem gadiem», bet tā kā ēka Vecrīgā, Miesnieku ielā 4, ir atzīta par UNESCO mantojumu, būvdarbu saskaņošana un veikšana noslēdzās tikai 2009.gadā. Pirms tam īpašums bija ļoti bēdīgā stāvoklī – kaimiņos esošais grausts, kurā patlaban ir pat bīstami uzturēties, tolaik izskatījās labāk.

Viņš neslēpj, ka 2009.gada vidus un nogale, kad gan Latvija, gan pasaule cieta no ekonomiskās krīzes, bija viens no zemākajiem punktiem viesmīlības nozarē.

Nebija grūtāka brīža, kad kaut ko sākt.

Tobrīd daudzi izteica skepsi un kritiku par vēlmi un centieniem atvērt jaunu viesnīcu.

Sākumā viesnīcai klājās grūti un tās noslogojums bija zems, taču viesnīcas atvēršana netika atlikta, tādējādi dodot iespēju viesnīcai iestrādāties, attīstīties un nostiprināties. Šovasar viesnīca svinēja piecu gadu jubileju, un Pinnis uzskata, ka šajā laikā «Dome Hotel & SPA» ir ieguvusi starptautisku reputāciju un regulāru klientu loku.

Foto: Edgars Kalmēns/TVNET

Grūtais sākums nebija vienīgais lielais pārbaudījums šo gadu laikā. Jau pavisam drīz pēc atvēršanas viesnīcas pārstāvjiem nācās pārdzīvot Īslandes vulkāna aktivizāciju, kā ietekmē uz Rīgu un Latviju varēja atlidot vien retais tūrists. Arī šie sarežģījumi 2010.gada sākumā bijuši labs pārbaudījums viesnīcas dzīvotspējai.

Situācija uzlabojās tikai 2010.gada vasarā, kad piepildījums kļuva apmierinošs.

Viesnīcu var salīdzināt ar bērnu: sasniedzot gada vecumu, jānostājas uz kājām. Pirmais gads pagāja vairāk taustoties.

Tā paša gada rudenī vadība nolēma mainīt «Dome Hotel & SPA» ēdināšanas politiku. Tā kā pavisam nesen tirgu bija atstājis «Skonto zivju restorāns», pilsētā bija brīva zivju restorāna niša, kuru veiksmīgi ieņēma viesnīcas jaunais zivju restorāns «Le Dome».

Restorāns saviem viesiem jau sākumā piedāvāja dažādus senus latviešu ēdienus, kas tika sagatavoti un piedāvāti jaunā un mūsdienīgā kvalitātē. Piemēram, daudzu nievātās reņģes kļuva par gardu un iecienītu maltīti, ko restorānā piedāvā vēl šodien.

Foto: Edgars Kalmēns/TVNET

«Dome Hotel & SPA» jau sākumā bija ieguvusi pieczvaigžņu viesnīcas statusu, bet tās vadība nolēma kvalitātes latiņu celt vēl augstāk un iegūt starptautiski atzītu apstiprinājumu savam darbam. Viņi izraudzījās visā pasaulē labi zināmo viesnīcu asociāciju «Relais & Chateaux», kurā patlaban apvienojušās vairāk nekā 500 prestižas viesnīcas.

To atrašanās vietas un dizaini ir visdažādākie (piemēram, vīna viesnīca Francijā, vēsturiska pils Itālijā vai sens rančo Amerikā), bet visus asociācijas biedrus vieno attieksme pret klientu.

«Relais & Chateaux» princips - caur šīs asociācijas viesnīcām tūristi iepazīst arī konkrēto reģionu un viesnīcas simbolizē reģiona vērtības.

Pinnis uzskata, ka «Dome Hotel & SPA» ļoti labi iekļaujas asociācijas «Relais & Chateaux» konceptā, jo viesnīca atrodas vēsturiskā vietā – pašā Vecrīgas sirdī pie Doma baznīcas. Arī restorāns «Le Dome» piedāvā īpašus Latvijai raksturīgus ēdienus un atmosfēru.

Foto: Edgars Kalmēns/TVNET

Vienlaikus viesnīcas vadītājs vērš uzmanību, ka bija ejams garš ceļš līdz «Dome Hotel & SPA» kļūšanai par prestižās asociācijas biedru. Tā kā «Relais & Chateaux» tīklā jau bija pa vienai viesnīcai Viļņā un Tallinā, viņi sākumā bija skeptiski par vēl vienu potenciālo biedru mazajā Baltijas reģionā.

Sākumā mūs nesagaidīja atplestām rokām.

Pirmajā pieteikuma iesniegšanas reizē tika saņemti ieteikumi, kas uzlabojams viesnīcas darbā, piemēram, attīstāma restorāna komunikācija. Bieži vien «Relais & Chateaux» tīkla viesnīcu apmeklētāji ir izsmalcināti gardēži, kuri restorānā vēlas ne tikai labi paēst, bet arī dzirdēt stāstus par konkrētā reģiona maltītēm, piemēram, kāpēc Latvijas galvaspilsētā tiek pasniegtas ceptas reņģes vai brieža steiks.

Tolaik zivju restorāna «Le Dome» komandā darbu sāka jaunais un talantīgais šefpavārs Māris Astičs, ar kura palīdzību tika radīti dažādi stāsti par restorāna ēdieniem.

Kad restorāna darbība bija uzlabota atbilstoši «Relais & Chateaux» ieteikumiem, Vecrīgas viesnīcas pārstāvji aicināja starptautiskās organizācijas pārstāvjus vēlreiz izvērtēt latviešu darbu. Šoreiz viņi saņēma pozitīvu vērtējumu. Pinnis uzskata, ka darbs pie viesnīcas iekļaušanas «Relais & Chateaux» asociācijā uzņēmumam bija ļoti vērtīga pieredze.

Ja mēs būtu uzreiz uzņemti, gandarījums nebūtu tik liels.

Interesanti, ka viesnīcu atbilstību starptautiskā tīkla prasībām vērtē slepeni viesi, par kuru saistību ar organizāciju neviens viesnīcas pārstāvis nav informēts. Iespējams, tieši šodien viesnīcā uzturas kāds slepenais vērtētājs, jo «Relais & Chateaux» standarti paredz, ka asociācijā esošās viesnīcas regulāri pārbauda, lai saglabātu nemainīgi augstu kvalitāti.

Tieši augsta kvalitāte un laba reputācija ir viens no «Dome Hotel & SPA» darbības stūrakmeņiem. Viesnīcas darbinieki dara visu, lai apmierinātu katra viesa vēlmes. Mūsdienās katra klienta atsauksmei sociālajos tīklos un dažādās viesnīcu rezervēšanas sistēmās ir ļoti liela loma.

Apmierināto klientu izteiktās atzinības ir ļoti liels stimuls strādāt pēc iespējas labāk.

Bet kā reaģēt uz neapmierinātu klientu? Pinnis neatceras, kad pēdējo reizi kāds klients izteicis sūdzību, bet viņš uzsver, ka svarīgākais ir reaģēt uz šo sūdzību adekvāti, nevis strīdēties un mēģināt pierādīt savu taisnību. Labāk ir pazaudēt dažus eiro nekā reputāciju, kam viesmīlības biznesā ir ļoti liela nozīme.

Foto: Edgars Kalmēns/TVNET

Pinnis iezīmē arī viesnīcas nākotnes plānus. Tos lielā mērā noteiks Eiropas ģeopolitiskā situācija (Krievijas-Ukrainas un Krievijas-ES attiecības), kas varētu samazināt no Krievijas atbraukušo viesu skaitu. Patlaban visvairāk klientu «Dome Hotel & SPA» viesnīcā ir no Krievijas, Skandināvijas un Vācijas.

Tāpat viesnīcas darbu būtiski ietekmēs drīzumā gaidāmās būtiskās pārmaiņas Latvijas viesnīcu nozarē.

Latvijas viesnīcu nozarē briest būtiskas pārmaiņas, jo patlaban ceļ daudz jaunu viesnīcu.

Tas varētu veicināt tirgus pārdali nākamā gada laikā.

«Dome Hotel & SPA» vadītājs prognozē, ka tuvākie mēneši Latvijas viesnīcām būs labi, jo gaidāma Latvijas prezidentūra Eiropas Savienības Padomē, kā arī vēl būs jūtamas pozitīvas sekas no Rīgas kā Eiropas kultūras galvaspilsētas statusa. Savukārt nākamā gada rudenī situācija varētu mainīties negatīvā virzienā. Taču viesnīcā cer un strādā, lai jau 2016.gada vasaras sezona būtu labāka.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu