Pirmie iespaidi: Opel Adam (24)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Opel

Opel klāstā mazākais un vienlaikus arī stilīgākais automobilis ir kompānijas dibinātāja vārdā nosauktais supermini Adam.

3,7 metrus garais MINI un Fiat 500 konkurents ir viens no stilīgākajiem un daudzveidīgākajiem automobiļiem mūsdienu auto tirgū. To uzsver arī pats ražotājs, cerot uzrunāt garā «svaigus» cilvēkus, kam vajadzīgs izveicīgs maza izmēra pārvietošanās līdzeklis ar jumtu virs galvas un ir nepieciešamie līdzekļi līzinga noformēšanai (vai varbūt auto nopirkšanai, maksājot visu prasīto summu uzreiz), bet itin nemaz nav vēlēšanās uz ielas satikt vēl vienu tādu pašu auto.

Tādēļ Opel Adam pircējam tiek piedāvātas ļoti plašas mašīnas individualizēšanas iespējas.

Pamata dizainu mainīt nav paredzēts un Adam jebkurā gadījumā būs izskatīgs mazmobilis, taču ar nedaudz nosvērtāku, nobriedušāku stilistiku nekā augstāk minētajiem galvenajiem sāncenšiem šajā klasē. Ja neskaita Riselsheimas zīmolam raksturīgo izliekumu, kas sākas aiz priekšējiem spārniem un stiepjas līdz pat aizmugurējiem riteņiem, Adam nelīdzinās arī pārējiem Opel. Gan priekšpuses dizains, gan aizmugurējās daļas noformējums ir zīmīgs tikai šim auto.

Foto: Opel

Tikai šim auto Opel piedāvā arī izvēlēties trīs dažādu krāsu jumtus (baltu, melnu vai brūnu), 12 dažādas virsbūves krāsas, melnus un baltus riteņu diskus ar papildu apdares iespējām, spoguļu korpusus dažādās krāsās un ne mazāk plašas salona noformēšanas iespējas. Par to bija iespēja pārliecināties arī konkursa Latvijas Gada Auto 2013 lielajā testa braucienā, kur Opel dīleris bija piegādājis stipri individualizētu Adam ar melnbaltu rūtojumu uz griestiem. Parasti griestu paneļa apdarei izmanto gaiši pelēku vai sportiskāku auto gadījumā melnu apdari, taču finiša karogu virs galvas vēl nebija nācies redzēt.

Jāatzīmē gan, ka šī vēl nav ekstravagantākā ekstra, jo par attiecīgu samaksu var iegūt arī Adam, kura griestus salonā rotā nejaušā kārtībā iebūvētas LED lampiņas, kuras imitē zvaigžņotas debesis un zināmā mērā ļauj vilkt paralēles ar Rolls-Royce Phantom, kam tiek piedāvāta analoga opcija.

Protams, līdz Rolls-Royce greznībai mazajam vācietim ir ļoti tālu, taču kā pilsētas auto tas lieliski pilda savas funkcijas. Adam nav ātrs, pat tad ne, ja ir apgādāts ar patlaban jaudīgāko 100 zirgspēku 1,4 litru benzīna motoru. Ja esi gatavs veltīt savu laiku, tad kādā jaukā brīdī (saprotams, ka vietā, kur tas ir atļauts) spidometra bultiņa, visticamāk, arī atdursies pie maksimālā ātruma atzīmes jeb 185 kilometriem stundā. Taču tas negadīsies un arī nebūs nepieciešams bieži, un svarīgāks noteikti būs paātrinājums līdz 50, 70 vai 100 kilometriem stundā.

Par pirmajiem diviem lielumiem Opel nerunā, taču paātrinājumu līdz simtam 100 zirgspēku modelis veic 11,5 sekundēs. Var, protams, vēlēties interesantākus ciparus, taču prakse rāda, ka Adam gan 100, gan arī 87 zirgspēku versijā ir pilnīgi pietiekams auto un līdzcilvēkiem lielajos apvidniekos nebūs iemesla nervozi spiesties aizmugurē vai nikni spaidīt taures pogu. Par pieticīgo veiktspēju gan derētu atcerēties uz šosejas, jo tur, lai apdzītu kādu kuslāku satiksmes dalībnieku, visticamāk, nāksies pārslēgties ne tikai uz ceturto, bet pat trešo pārnesumu.

Foto: Opel

Patēriņš tai pašā laikā ir salīdzinoši augsts. Vismaz, ja par atskaites punktu ņem kādu mazās klases dīzeļmašīnu no Francijas. Pilsētā pēc dažādos režīmos (galvenokārt gan diezgan rāmā ritmā) 50 nobrauktiem kilometriem borta dators bija sarēķinājis, ka mazauto vidēji tērē 8,5 litrus. Tas ir par 1,9 litriem vairāk, nekā rakstīts tehniskajos datos. Uz šosejas patēriņš pie 90 km/h ir mazāks, taču priekš šāda izmēra auto tāpat šķiet nedaudz par augstu - apmēram 5,5 litri uz 100 km. Oficiāli vajadzēja būt 4,2 litriem, kas jau būtu mazās klases franču dīzeļauto cienīgs rādītājs.

Ja dinamika un paātrinājuma rādītāji tikai apmierina, tad par mazā automobiļa vadāmību un gaitas īpašībām var teikt, ka tās priecē. Pirmkārt jau jāsāk ar to, ka atrasties pie Adam stūres ir patīkami. Nav sajūtas, it kā patiešām būtu iesēdies tajā mazajā mašīnītē, kuras durvis nupat atvēri. Sēdeklis ir ērts, stūre viegli noregulējama pareizajā pozīcijā un ērti ieguļ rokās, priekšējais panelis ir gana tālu, taču ir arī ērti aizsniedzams, ātrumpārslēgs ir pareizajā vietā un tam blakus - īsta stāvbremzes svira, ar ko ziemā atbilstošos apstākļos paniekoties.

Foto: Opel

Adam balstiekārta labi tiek galā ar ceļa nelīdzenumiem un nekļūst biedējoša pat ārpilsētā uz vairākkārt lāpītiem ceļiem. Taču vissimpātiskākā tomēr šķiet automobiļa manevrētspēja un vadāmības vieglums. Ja pilsētā nobrauktā kilometrāža ir liela un jāpārvietojas ir bieži, tad šīs īpašības nepaliks nepamanītas. Jo ir tomēr patīkami, ka vari bez piepūles mīt joslas, apgriezties vietā, kur pat ar velosipēdu varētu būt zināmas problēmas, un nostāties pat šaurākajā stāvvietā. Turklāt to nebūs grūti izdarīt arī cilvēkam ar sliktu telpas un gabarītu izjūtu, jo, paskatoties pār plecu, atliks vien ieraudzīt turpat rokas stiepiena attālumā esošo aizmugurējo stiklu, pierēķināt klāt vēl apmēram 10 centimetrus un droši ierūmēties starp ielas malā stāvošajiem auto.

Izveicīgumam un brīvi individualizējamajam stilam ir arī cena, un tā var būt diezgan augsta. Izmēģinātās modifikācijas gadījumā ar dāsnāko aprīkojumu, stop/start sistēmu, gaumīgu, intuitīvi lietojamu mutlimediju sistēmu ar skārienekrānu, stikla jumtu, biezu ādas stūri tā ir apmēram 14 tūkstoši latu. Vienkāršākā versija ar 1,2 litru 70 zirgspēku benzīna motoru tikmēr iegādājama par 7285 latiem.

Motorizācijas opcijas, veiktspēja un patēriņš

Dzinēji1.2 / 1.2 ecoFLEX1.4 / 1.4 ecoFLEX1.4 / 1.4 ecoFLEX
Tilpums (cm3)122913981398
Jauda (ZS)70 @ 5600 rpm87 @ 6000 rpm100 @ 6000 rpm
Griezes moments (Nm)115 @ 4000 rpm130 @ 4000 rpm130 @ 4000rpm
Degvielas tvertne (l)383838
Vmax165 km/h176 km/h185 km/h
0-100 km/h14,9 s12,5 s11,5 s
80-120 km/h 5.pārnesumā26,8 s17,8 s17,8 s
Vid. patēriņš*5,3 (5,0)5,5 (5,1)5,5 (5,1)

Izmēri

Garums3698
Platums ar atvāztiem/pieliektiem spoguļiem1966 / 1807
Augstums1484
Riteņu bāze2311
Šķērsbāze priekšā1472
Šķērsbāze aizmugurē1464

*Vidējā patēriņa rādītājs iekavās attiecas uz modeļiem ar start/stop sistēmu

Komentāri (24)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu