Jauns modelis no Subaru ir notikums, kas vis negadās ik pēc pusgada kā lielajiem ražotājiem, tāpēc Fuji Heavy Industries stendā šoreiz pulcējas vairāk cilvēku nekā parasti.
XV var kļūt par vispārdotāko Subaru modeli
Uzmanības centrā ir spilgti oranžs krosovers Subaru XV, kuru Latvijā sāks tirgot nākamgad. "Mēs ceram, ka tas kļūs par vispārdotāko Subaru modeli Baltijā," bilst Subaru pārstāvis Ringo Rahumēls. "Tam ir visi vajadzīgie ingredienti."
XV priekšrocība un trūkums vienlaikus ir tas, ka automašīna pārstāv vispopulārāko SUV segmentu, kurā ir spēcīga konkurence. Tomēr Subaru azotē ir daži slepenie ieroči. Tā, piemēram, XV ir lielākais klīrenss klasē, 220 mm. Tomēr tas neiespaido stabilitāti, jo bokserdzinēja dēļ XV ir tipiski zems smaguma centrs. Standarta aprīkojumā ietilps arī attēlos redzamie 17 collu diski ar 225/55 R17 riepām. Automašīna tiks piedāvāta ar trīs dažādiem dzinējiem un tikpat daudzām ātrumkārbām.
Bāzes modelim tiks uzstādīts jaunais 1,6 litru boksermotors (114 ZS), tam sekos 2 litru benzīna dzinējs (150 ZS) un tikpat liels 147 ZS dīzelis. Atkarībā no dzinēja XV tiks uzstādīta 5 vai 6 ātrumu manuālā transmisija vai Lineatronic variators. Automašīna tiks ražota tikai un vienīgi ar pastāvīgu riteņu piedziņu. Atraktīvais dizains varētu atvest pie Subaru durvīm jaunus markas piekritējus, taču jācer, ka viņiem nesagādās vilšanos skumīgi vienmuļais salona dizains.
Savu tiesu no kompakto SUV tirgus, kur tikko iebraucis Subaru, kāro arī izstādes kaimiņš no Dienvidkorejas Ssangyong. Pēc samērā veiksmīgas atkalparādīšanās tirgū ar pilnīgi jaunu Korando modeli Ssangyong saņēmies drosmīgāka izskata krosovera idejai XIV-1. 4,14 m garais auto pēc autoru ieceres pārstāv "robustās estētikas" novirzienu un ir aprīkots ar 1,6 litru benzīna vai dīzeļdzinēju.