Spāņu autobūves uzņēmuma Seat viens no jaunākajiem automobiļiem ir Toledo - kompakts liftbeks, kam ir daudz kopīga ar kādu citu pilnīgi jaunu auto.
Pirmie iespaidi: Seat Toledo (9)
Toledo tikai šķietami vizuāli atgādina sedanu - patiesībā tas drīzāk ir praktisks hečbeks, kura bagāžnieka vākam piešķirts sedana aizmugurējās daļas profils. Tā dēvētais liftbeks šajā gadījumā apvieno dinamiska sedana un praktiska hečbeka labākās īpašības - dizainu un ērtu piekļuvi kravas nodalījumam, kurš Toledo gadījumā ir pārsteidzoši liels, tik liels, ka šādam nepilnus 4,5 metrus garam auto šķiet pat neproporcionāli liels; 550 litri drīzāk piestāv klasi augstāk stāvošam auto.
Lai vai kā, salona un bagāžnieka ietilpība un paša auto praktiskums ir tās īpašības un raksturlielumi, ar kuriem Seat spēlēs, lai jaunais Toledo kļūtu tikpat populārs kā iepriekšējo divu paaudžu modeļi, kurus visā pasaulē pārdeva 860 tūkstošos eksemplāru.
Salīdzinot ar 2004. gadā radīto iepriekšējās paaudzes Toledo, kam vēl bija tradicionālais sedana bagāžnieks, jaunais modelis ir lielāks. Garumā tas priekšteci apsteidz par 4 centimetriem, bet riteņu bāze jaunākās paaudzes kompaktajam spānim ir par veseliem 8 centimetriem garāka un tas nozīmē plašāku salonu - vairāk vietas kā priekšā, tā arī aizmugurē.
Realitātē Toledo ir tieši tāds, kā uz papīra rakstīts - ērti ir gan pie stūres sēžot un priekšējā pasažiera sēdeklī, gan arī Toledo otrajā sēdekļu rindā. Būtībā ir tā, ka nav lielas starpības, vai ieņemta kāda no malējām aizmugurējām sēdvietām vai vieta priekšā; atšķirība ir tikai tajā, ko redzi, skatoties uz priekšu, - ceļu vai galvas balstus un līdzbraucēju pakaušus.
Seat Toledo ārējais dizains ir veidots, par pamatu ņemot pēdējos gados dažādās automobiļu izstādēs demonstrētos konceptauto IBE, IBX un IBL. Eksterjers līdz ar salona iekārtojumu arī ir vienīgais, kas Toledo atšķir no cita Volkswagen grupas automobiļa Škoda Rapid un ietekmēs potenciālo pircēju izvēli par labu vienam vai otram auto. Tiesa, dīleri intereses veicināšanas nolūkā var izmantot dažādus labumus, kas Seat gadījumā ir garantijas pagarināšana līdz 4 gadiem vai 120 tūkstošiem kilometru nobraukuma.
Atgriežoties pie dizaina, jāatzīmē, ka tajā dominē taisnas līnijas ar asiem lauzumiem, trijstūri un konkrētība. Ar šo jauno Seat koncerna dizaina valodu pircēju var pievilināt, ja viņam no apaļumiem, liektām līnijām un bezgalību raksturojošām formām gribas pievērsties noteiktībai. Lai vai kā, Toledo dizaineriem ir izdevies bez lielas piepūles (ar jauniem lukturiem, radiatora režģi, spoguļu korpusiem ārējā dizainā un jaunu instrumentu paneli un viduskonsoli salonā) panākt, ka Toledo iegūst personību un atšķiras no Rapid. Kaut arī patiesībā auto ir ļoti līdzīgi, sajaukt tos nav iespējams.
Būdams pilnīgi jauns modelis, Toledo ieguvis tikai jaunākos Volkswagen grupas ražotāju rīcībā esošos dzinējus. Darba tilpums tiem nav liels, taču veiktspēja ir pietiekama un to pavada patīkami patēriņa rādītāji. Jaunā Toledo komplektēšanai patlaban paredzēti 1,2 un 1,4 litru benzīna turbomotori ar jaudu no 75 līdz 122 zirgspēkiem (jaudīgāko benzīnnieku varēs kombinēt ar septiņu pakāpju DSG pārnesumkārbu), kas zaļākajā Ecomotive versijā rada CO2 izmešus tikai 116 g/km apjomā, kā arī 1,6 litru TDI dīzelis ar 105 zirgspēkiem un 104 g/km CO2 izmešu apjomu (Ecomotive izpildījumā). 2013.gada gaitā Toledo aprīkojuma opciju klāstā tiks iekļauts arī 90 zirgspēku dīzelis.
Izmēģinātais auto bija ar 1,2 litru TSI benzīna motoru un 105 zirgspēkiem. Motoriņš ir mazs, taču ne nevarīgs, jo sportiski burkšķošas skaņas pavadījumā tas naski velk uz priekšu gan pilsētas satiksmē, gan arī uz atklātas šosejas. Pēc apstāšanās mazais benzīna dzinējs savukārt apklust - tas strādā, bet troksnis nav dzirdams un vibrācijas - jūtamas.
Motoru komplektēšanai ir paredzēta precīza sešu pakāpju manuālā transmisija un, to slēdzot no pirmā uz otro un pēc tam trešo pārnesumu, 100 km/h var sasniegt 10,3 sekundēs. Atzīšos, hronometru neizmantoju un par desmitdaļām neesmu pārliecināts, bet ikdienas lietošanai paātrinājums ir vairāk nekā adekvāts. Un arī maksimālais ātrums apmierinās ikviena Latvijas autobraucēja vajadzības, jo par 105 kilometriem stundā pārsniedz to robežu, aiz kuras fotoradari un ceļu policisti jau sāk pievērst uzmanību.
Ar šo Toledo sanāca pabraukt gan pilsētā, gan arī pa šoseju, un secinājums ir tāds: dinamika ir labāka, nekā var gaidīt no šāda tilpuma dzinēja, turpretī patēriņa limitos, kas norādīti tehnisko datu tabulā, iekļauties būs grūti. Oficiāli vidēji kombinētā ciklā Toledo ar mazo turbomotoru tērē 5,4 litrus, taču šajā gadījumā tas drīzāk ir laboratorijā sasniegtais un reāliem apstākļiem vēlamais patēriņa rādītājs. Patiesībā auto ēd vairāk - pilsētā ar mani pie stūres, bez trakošanas Toledo 1.2 TSI vidēji tērēja ap astoņiem litriem (kaut arī oficiāli bija jābūt 6,9 l/100 km), savukārt uz šosejas solīto 4,3 litru vietā auto tērēja ap 6 litriem. Ir vairāk, taču nav traģiski, turklāt lielāks patēriņš ir faktiski ikvienam jaunam automobilim, ar ko nācies braukt.
Ja tas netraucē, tad Seat Toledo ir automobilis ar patīkamu sākuma cenu un plašām iespējām to mainīt augšupejošā virzienā, auto papildinot ar dažādiem rūpnīcas piedāvātiem labumiem. Bāzes komplektācijā Entry Toledo ir priekšējie elektriskie logi, ABS, ECS, vienkārša (tiek dēvēta par PUR stilu) stūre un ātrumpārslēgs, gaisa kondicionētājs, ziemas pakete ar apsildāmiem sēdekļiem un vējstikla skalotājiem. Nākamajā aprīkojuma līmenī klāt nāk vēl tādi labumi kā disku bremzes (tās standartā ir tikai jaudīgākajam Toledo ar 1,4 litru benzīna motoru), centrālā atslēga ar tālvadību, borta dators, dalīts un nolokāms aizmugurējais sēdeklis un dažādi stila sīkumi, bet Style līmenī auto jau iegūst kruīza kontroli un miglas lukturus ar pagrieziena funkciju, 16 collu vieglmetāla diskus, elektriski regulējamus spoguļus, elektriski vadāmus logus arī aizmugurē, multifunkcionālu ādas stūri un ātrumpārslēgu ar ādas apdari.
Lētākais Entry automobilis ar 1,2 litru atmosfērisko motoru un 75 zirgspēkiem Latvijā maksā 13 471 eiro, savukārt izmēģinātais 1.2 TSI Style modelis - 16 608 eiro.
Seat Toledo 1.2 TSI tehniskie dati
Dzinējs | 1197 cm3, TSI |
Jauda | 105 ZS @ 5000 rpm |
Griezes moments | 175 Nm @ 1550-4100 rpm |
0-100 km/h | 10,4 sekundes |
Vmax | 195 km/h |
80-120 km/h 4.pārnesumā | 9,9 sekundes |
80-120 km/h 5.pārnesumā | 13,3 sekundes |
80-120 km/h 6.pārnesumā | 17,6 sekundes |
Patēriņš pilsētā | 6,9 l/100 km |
Patēriņš ārpus pilsētas | 4,6 l/100 km |
Vidējais patēriņš | 5,4 l/100 km |
Kombinētais CO2 | 125 g/km |
Pašmasa | 1175 kg |
Garums/ platums/ augstums | 4482/ 1706/ 1461 mm |
Riteņu bāze | 2602 mm |
Bagāžnieks | 550 litri |
Degvielas bāka | 55 litri |