Itāļu kompānija Pagani pagājušonedēļ Vīnē publikai atklāja savu jaunāko supermašīnu - modeli Zonda R. Lai arī vizuāli auto ir ļoti līdzīgs priekšgājējam Zonda F, Pagani uzsver, ka tikai 10% detaļu abiem auto ir kopīgas.
Vīnē prezentēts Pagani Zonda R (15)
Zonda R uzskatāms par sacīkšu auto, jo to nav ļauts izmantot ikdienas satiksmē uz koplietošanas ceļiem. Zonda R ir pilnībā no oglekļa šķiedras izgatavota virsbūve ar aerodinamikas elementiem, kas palielina piespiedošo spēku, alumīnija piekare, kā arī 6 litru V12 motoru no sacīkšu automobiļa Mercedes-Benz CLK GTR.
Dzinējs, kurš strādā pārī ar sešu pakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu, attīsta 750 zirgspēkus un 710 ņūtonmetru griezes momentu. No nulles līdz 100 kilometriem stundā Pagani Zonda R tādējādi spēj paātrināties 3,2 sekundēs, bet maksimālais ātrums esot tuvu 400 kilometriem stundā.
Salīdzinot ar Zonda F, jaunais auto ir krietni lielāks. No ielas modeļa Zonda R atšķiras faktiski visos parametros. Speciālajam modelim riteņu bāze ir par 47,5 mm garāka, šķērsbāze palielināta par 50 mm, bet kopējais garums - par 389 mm lielāks.Kopumā itāļu kompānija plāno uzbūvēt 10 Zonda R eksemplārus, no kuriem katrs maksās 1,4 miljonus eiro.
Tāpat var atzīmēt, ka itāļi šobrīd gatavo Zonda R ielas versiju. Tai dots nosaukums Pagani Zonda Cinque, un auto raksturojumā teikts, ka tas būšot mākslas darbs ar 350 km/h maksimālo ātrumu. Zonda Cinque paredzēts iebūvēt motoru ar 678 zirgspēkiem, un, tā kā auto sver tikai 1210 kilogramus, paātrinājums sanāk visai iespaidīgs - 100 km/h Zonda Cinque spēj sasniegt 3,4 sekundēs.