Skip to footer
Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Interjera skices 3D

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Šoreiz pievērsīsimies interjera tapšanai, atklājot radošā procesa “virtuvi”. Dizaina objekts ir mansarda dzīvoklis jaunā daudzdzīvokļu namā. Dizaina skices un vizualizācijas mansarda dzīvoklim ir izveidotas ar datorprogrammas palīdzību.

Neatkarīgi no tā, vai dizainers skicē ar roku vai izmanto datoru, dizaina pamatprincipi paliek nemainīgi – jebkura stila dizainam pamatā ir jābūt funkcionalitātei un harmonijai. Šajā konkrētajā gadījumā dzīvoklis tika nopirkts ar iekšējo apdari. Klienta ziņā bija tikai izvēlēties sienu krāsu un grīdas seguma veidu. Dizaineram tika izvirzīts vadmotīvs - “nekādu papildu ieguldījumu telpas apdarē”.

Jebkura interjera dizains sākas ar precīzu telpas izmēru ievadīšanu datorā, izveidojot dizainējamās platības plānu. Aptaujājot klientu, vadoties pēc klienta vēlmēm un dzīvesveida, plānā tiek iezīmētas mēbeles, norādot precīzus mēbeļu izmērus.

Pēc mēbeļu izvietošanas plānā ievieto gaismas avotus (attēlā Nr. 1 sarkanā krāsā). Par mēbeļu un gaismu izvietošanas koncepciju vienošanās notiek melnbaltās skicēs, jo dīvāna izvietojums nav atkarīgs no tā krāsas.

Abstrahējoties no krāsām un materiāliem, ir daudz vieglāk koncentrēties uz funkcionalitāti, kas ir galvenais tieši šajā dizaina stadijā. Mēbeļu un gaismu izvietojums melnbaltā datorgrafikā redzams attēlā Nr. 2.

Kad konceptuāla vienošanās par mēbeļu un gaismas izvietojumu ir panākta, sākas materiālu, krāsu un stila izvēle. Šajā dizaina stadijā dizainers ir palīgs, iedvesmotājs un eksperts. Balstoties uz dizainera pieredzi un profesionālām zināšanām, klients tiek iepazīstināts ar dažādiem materiāliem, to lietošanas īpašībām un piemērotību konkrētajam objektam. Ja klientam ir pilnīgi skaidrs, kādi materiāli un kāda krāsu palete ir nepieciešama, tad to atliek tikai vizualizēt un pārliecināties par rezultātu pirms līdzekļu ieguldīšanas remontā. Dažreiz ir nepieciešams vizualizēt pilnīgi absurdu ideju, lai pārliecinātu klientu par materiālu, krāsu vai stila nesaderību.

Dažādi krāsu, materiālu un mēbeļu varianti vienai un tai pašai mansarda dzīvokļa telpai ir apskatāmi pievienotajās vizualizācijās. Kura no vizualizācijām tiks izvēlēta realizācijai, lai paliek klienta ziņā. Pievienotajās fotogrāfijās redzama telpa remonta laikā. Reizēm var sastapties ar maldīgu priekšstatu – ka dizainers ir jāuzaicina pēdējā remonta stadijā, kad dīvānu jau krāvēji nes pa durvīm iekšā. Dizainera piedalīšanās būtu nepieciešama jau ēkas vai telpas projekta stadijā, jo funkcionalitāti, kas balstīta uz klienta dzīvesveidu, mēbeļu un gaismu izvietojumu, būtu vēlams paredzēt jau projektējot.

Paralēli ar vizualizācijas izstrādāšanu ir jāapmeklē arī mēbeļu un celtniecības preču veikali un jāizvēlas (nevis jāpērk) celtniecības materiāli un mēbeles. Pirkšana ir jāatliek uz brīdi, kad dizaina pēdējais variants ir gatavs un ir radusies pilnīga pārliecība par telpas vēlamo izskatu.

Pēc vienošanās ar klientu dizainers var sniegt dažādus papildu pakalpojumus:

1. Materiālu, aksesuāru un mēbeļu saraksts ar daudzumiem, cenām un veikalu adresēm; 2. Cenu aptauja, lai atrastu visizdevīgāko piedāvājumu; 3. Materiālu sagāde; 4. Remonta autoruzraudzība.

ASV ir populārs pilns dizaina serviss – tas nozīmē, ka dizainers kopā ar klientu dodas uz saloniem izvēlēties mēbeles un aksesuārus, vai arī, ja klients ir aizņemts, dizainers sagatavo prezentāciju, izmantojot katalogus vai fotogrāfijas. Arī izvēlēto produktu pasūtīšana un piegāde parasti ir dizainera pārziņā. Dizainers klienta vārdā var slēgt līgumus ar apakšuzņēmējiem un kontrolēt remonta gaitu.

Arī Latvijā šādi pakalpojumi ir pieejami, noslēdzot papildu vienošanos ar dizaineru, taču tos pārsvarā izmanto juridiskās personas.

Komentāri

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu