Publisko McLaren MP4-12C tehniskos datus (19)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Britu kompānijas McLaren jaunais superauto MP4-12C digitālā formā tika prezentēts jau pērn, savukārt auto izstrāde vēl turpinājās pilnā sparā. Tagad ražotāja mītnes vietā Vokingā notikusi auto oficiālā prezentācija, kurā atklāta arī daļa tehnisko rādītāju.

Video vairs nav pieejams. Video vairs nav pieejams.

McLaren MP4-12C ir pirmais britu ražotāja pašu konstruētais modelis pēc leģendārā F1. Uzņēmuma informācija liecina, ka līdz 100 km/h bolīds spēs paātrināties mazāk nekā trijās sekundēs, bet 200 km/h - apaļās 10 sekundēs. Salīdzinājumam - Porsche 911 Turbo S, Ferrari 458 Italia Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera 200 km/h sasniedz attiecīgi 10,8, 10,4 un 10,2 sekundēs. Ceturtdaļjūdzi MP4-12C no vietas nobrauc 11 sekundēs; lai sabremzētos no 200 km/h, nepieciešamas 5 sekundes, bet auto maksimālais ātrums ir 320 km/h.

Britu superauto ir 4507 mm garš, 1908 mm plats un tikai 1199 mm augsts. Auto sver 1300 kilogramus - par 80 kg mazāk nekā tā galvenais konkurents Ferrari 458 Italia, kurš turklāt ir par 30 ZS mazāk jaudīgs.

Svaru inženieriem izdevies ierobežot, konstrukcijā lielākoties izmantojot oglekļa šķiedru un alumīniju, piemēram, tā dēvētais monokoks sver tikai 80 kilogramus. Inženieriem arīdzan izdevies iegūt visai labu svara sadalījumu starp asīm - 43:57.

Jau iepriekš rakstījām, ka McLaren jaunajam braucamrīkam aizmugurē ir iebūvēts 3,8 litru V8 biturbo dzinējs, kurš spēj griezties līdz 8500 apgr./min. Tā maksimālā jauda ir 600 zirgspēki (pie 7000 apgr./min.), savukārt maksimālais griezes moments - 600 Nm, ko motors sasniedz pie 3000 apgr./min. Vismaz 80% no griezes momenta ir pieejami apgriezienu diapazonā no 2000 līdz 6500 apgr./min. Motors strādā pārī ar septiņu pakāpju divu sajūgu pārnesumkārbu, ko McLaren piegādā speciālisti no Graziano.

Pārnesumkārbai ir seši darbības režīmi - Normal, mazliet ātrāks Sport, zibenīgs Track, kā arī Automatic, Launch Control un Winter, kurā elektronika pielāgojas apstākļiem ar vāju saķeri starp riepām un ceļu.

Foto: McLaren Automotive

Tāpat MP4-12C vadītājam tiek dota iespēja pašam izvēlēties vadāmības un veiktspējas iestatījumus, izmantojot slēdžus Handling un Powertrain, kam abām ir trīs pamatdarbības režīmi - Normal, Sport, Track. Mainot Handling režīmus, tiek automātiski noregulēta elektroniskās stabilitātes programmas darbība, stūres un amortizatoru stingrums, kā arī pieļaujamie sānsveres limiti. Ar Powertrain slēdzi savukārt iespējams regulēt gāzes pedāļa jutību, dzinēja troksni, pārnesumkārbas darbības stratēģiju, pārslēgšanās laikus, kā arī pārnesumkārbas impulsu jeb to, cik ļoti izteikts ir pārslēgšanās brīdis - līgans un nemanāms vai tomēr ass un ar ķermeni jūtams.

Vēl var atzīmēt, ka McLaren supermašīnai ir elektriski izbīdāms aizmugurējais spoilers, kurš vienlaikus darbojas arī kā gaisa bremze (līdzīgi kā sadarbībā ar Mercedes-Benz radītajam SLR McLaren un Bugatti Veyron), kā arī īpaša bremžu sistēma, kas līdzīgi kā F1 līkuma ieejā vairāk bremžu spēka piedāvā aizmugurējam iekšējam ritenim - tādā veidā auto faktiski palīdz pats sev savākties, novērš nepietiekamas pagriežamības iespējamību, kā arī ļauj krietni ātrāk iebraukt un ātrāk izbraukt no līkuma.

McLaren MP4-12C pārdošanā nonāks 2011.gadā un maksās 125 līdz 175 tūkstošus sterliņu mārciņu. Plānotais ražošanas apjoms ir 1000 vienību gadā.

Foto: McLaren Automotive
Komentāri (19)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu