Pierādīts: Realitātes šovu skatīšanās padara jūs par sliktāku cilvēku

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Caro/Westermann/Scanpix

Televīzijas realitātes šovi, kuros tiek cildināta slava un bagātība, to skatītājus padara par sliktākiem cilvēkiem, mazinot viņu spēju just līdz cilvēkiem, kam dzīvē veicas mazāk, secināts Londonas Ekonomikas skolas (LSE) veiktā pētījumā, vēsta Lielbritānijas medijs “The Telegraph”.

Pētījumā secināts, ka materiālisma slavināšanas mediju iedarbība vien minūtes garumā būtiski palielina neiecietību pret nabadzību un valsts sociālajām programmām.

“Cilvēki ir izteikti materiālistiski, tomēr viņi ir arī ļoti sociāli un sabiedriski. Kā tas izpaužas, ir atkarīgs no kultūras. Ja uzsvars uz materiālismu tiek vairāk likts kā uz veidu laimes nodrošināšanai, tas mūs padara vairāk savtīgus un vairāk antisociālus, un tādējādi mazāk līdzjūtīgus pret cilvēkiem, kam dzīvē veicas mazāk,” norāda LSE Mediju un komunikācijas departamenta pārstāvis Rudolfo Leiva, kas ir viens no pētījuma autoriem.

Šis pētījums daļēji apstiprina, kāpēc pēdējā laikā samazinājies Lielbritānijas iedzīvotāju atbalsts valdības īstenotajām sociālajām programmām un sarucis labvēlīgais noskaņojums attiecībā uz bezdarbniekiem un valsts nabadzīgākajiem iedzīvotājiem.

LSE veiktajā pētījumā piedalījās 487 cilvēki, kas tika sadalīti divās grupās.

Vienai grupai tika parādītas luksusa preču reklāmas, dzeltenās preses attēli, kurās redzamas slavenības, dižojamies ar ekskluzīvām lietām, kā arī mediju raksti, kuros atspoguļoti bagātnieku veiksmes stāsti.

Savukārt otrajai grupai tika rādīti neitrāli attēli, piemēram, Londonas metro reklāmas, kā arī dažādas pilsētas ainavas un ziņu stāsti par dinozauriem.

Pēc tam abām grupām tika uzdoti jautājumi, lai noskaidrotu cilvēku attieksmi pret turību un panākumiem, valdības pabalstu sistēmu, kā arī nabadzīgiem cilvēkiem.

Pētnieki secinājuši, ka pat neliela materiālismu slavinošo mediju ietekme maina cilvēka viedokli attiecībā uz sociālajām un pabalstu programmām – materiālisma slavināšanai biežāk pakļautie uzskata, ka valstij nevajadzētu palīdzēt tiem, kam dzīvē klājas grūtāk.

Pētījuma dalībniekiem arī tika uzdots jautājums par slavenību realitātes televīzijas šovu skatīšanos un dzeltenās preses lasīšanu.

Pētnieki nonākuši pie secinājuma, ka tiem cilvēkiem, kas regulāri skatās tādus slavenību dzīvi atspoguļojošos raidījumus kā “Keeping Up With The Kardashians”, ir spēcīgāka nosliece uz materiālismu un mazāka līdzjūtība attiecībā uz mazāk veiksmīgajiem sabiedrības locekļiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu