Latvijas miljonāru automašīnas (32)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Grezns auto nebūt nav apstiprinājums tam, ka tā īpašnieks ir miljonārs. Vēl 1998.gada sākumā, kad miljonāru skaits Latvijā nepārsniedza simtu, Latvijā bija reģistrēts 121 "Porsche", 74 "Jaguar", 43 "Lincoln", 32 "Cadillac" un veseli 7338 "Mercedes-Benz" markas automobiļi.

Arī jaunu auto bija gana: 1996. un 1997. gadā Latvijā pirmo reizi tika reģistrēti 12 jauni BMW markas automobiļi, septiņi "Lexus" un pa vienam "Cadillac", "Infiniti", "Lincoln" un "Jaguar". Pēdējo septiņu gadu laikā grezno auto skaits mūsu valstī audzis krietni straujāk nekā miljonāru skaits.

Ar ko tad brauc mūsu miljonāri?

Diez vai būs iespējams noteikt, kam piederēja pirmais Latvijā ievestais "Ford" vai "Volkswagen". Cita lieta ir ar "sugas" automobiļiem: ar tiem viss ir daudz vienkāršāk.

"Parex bankas" valdes priekšsēdētājs Valērijs Kargins (konkrētāk, viņa jaunākais dēls) var lepoties ar Latvijā pirmo pietiekami ekskluzīvo "Mercedes-Benz" modeli – "CLS 500".

Prestižo piecsimto "Mercedes-Benz" (tas gan nav sešsimtais, bet tomēr) pirmais Latvijā iegādājās nevis kāds no "Parex", bet gan holdinga "Mono" vadītājs Mihails Uļmans. Kaut arī pirkšanas brīdī auto bija nedaudz lietots, jāatzīmē, ka par to samaksātie 60 tūkstoši vācu marku tālajā 1998.gadā bija vairāk nekā milzīga naudas summa, tā bija astronomiska.

Toties Valērijs Kargins ir pionieris attiecībā uz citu modeli. Tas varbūt nav tik lielā mērā saistīts ar leģendām par jaunajiem latviešiem, taču ir krietni ekskluzīvs. Runa ir par reanimēto automobiļu marku "Maybach". Pirmais baņķiera kolekcijā bija "Maybach 57" (aptuvenā vērtība – 350 tūkstoši eiro), taču, kad parādījās nedaudz garākais, jaudīgākais un dārgākais (par aptuveni 150 tūkstošiem eiro) "Maybach 62", tā priekšgājējs tika pārdots.

Šobrīd Latvijā ir jau trīs "Maybach", tomēr pirmais "62" modelis, turklāt oriģinālā melni zilā krāsā, pieder tieši Valērijam Karginam. Starp citu, "Parex bankai" pieder vēl viens "Maybach", taču tas ir pieticīgāks.

Un tomēr pats karstākais starp dārgākajiem un greznākajiem automobiļiem Latvijā vairs nav "Parex" saimnieka "Maybach". Tas ir uzņēmumam "Latvijas Balzams" piederošais bruņotais "Maybach" ar valsts numura zīmi LB. Jāatzīmē, ka uzņēmums nevēlas sīkumos atklāt, kādēļ tika pieņemts lēmums par šāda bruņu automobiļa iegādi.

Kopš šā gada augusta beigām parādība Nr.1 uz Latvijas ceļiem ir superautomobilis "Mercedes-Benz SLR McLaren" (par aptuveni 250 tūkstošiem eiro lētāks nekā bruņotais "Maybach", taču ne mazāk iespaidīgs), kuru reģistrējuši divi krievu uzņēmēji. Melnajam skaistulim, kurš reģistrēts uz SIA "Millenium Investments" vārda (uzņēmums, kuru pagājušajā augustā nodibināja divi Krievijas pilsoņi Dmitrijs un Valērijs Razumovi), ir 5,5 litru V8 dzinējs, kas ļauj 100 km/h sasniegt 3,8 sekundēs un attīstīt 334 km/h maksimālo ātrumu. Valsts numura zīme ir pilnībā atbilstoša – TOY ("Rotaļlieta").

Neliela nianse – šajā gadu desmitā saražoto SLR skaits nepārsniegs trīsarpus tūkstošus vienību.

"Audi" cienītāji

Bijušais premjers un Latvijā zināmākā vekseļa īpašnieks Andris Šķēle vienmēr priekšroku devis "Audi" markas automobiļiem, kaut arī tagad pārsēdies no "Audi A8" pieticīgākā modelī – "A4".

Ar ne īpaši ievērības cienīgu "Audi" Rīgā pārvietojas hokejists miljonārs Artūrs Irbe; advokāts Andris Grūtups jau labu laiku sēžas savā "Audi A6". Savu izvēli viņš pamato šādi: "Ja runājam par "Mercedes", tad tas ir auto, kam jāpieder cienījamiem ļaudīm, kuriem ir morālas tiesības tajā pārvietoties. Taču, šķiet, daudzi šo auto izvēlas prestiža dēļ, bez pamatojuma un objektīvas motivācijas. Es nekad tajā nesēdīšos.

Sešsimtais - tā jau ir švaukstu padarīšana. Man ir cita gaume. Man patīk "Audi" ar visu riteņu piedziņu; šķiet, tas man piestāv labāk, turklāt es nekad nevēlētos izcelties tieši šādā veidā. Es varu to iegādāties, taču nevēlos."

"Mercedes" cienītāji

"Mercedes" kārotāju ir pietiekami daudz – piemēram, tagad var iztēloties, kā pie "Domenikss" durvīm drūzmējas cilvēku pūlis, kur ikvienam par katru cenu gribas būt vienam no pirmajiem desmit laimīgajiem jaunās "Mercedes-Benz S-klases" (cenas, sākot ar 150 tūkstošiem eiro) īpašniekiem. Runā, ka šajā pūlī ir arī satiksmes ministrs Ainārs Šlesers.

Jebkurā gadījumā šīs markas piekritēju vidū ir arī gana daudz cienījamu Latvijas miljonāru, piemēram, Guntis Indriksons, grupas "Kolonna" vadītājs Jānis Lasmanis, kā arī "Itera Latvija" vadītājs Juris Savickis – teiciena "nākas braukt ar sešsimto, jo tāda septiņsimtā nav" autors.

Šeit minama arī Latviju jau gandrīz pametusī Viktora Krasovicka kundze Ņina Kondratjeva. Tie, kam ir laba atmiņa, droši vien šajā sakarā atcerēsies 1992.gadā uzspridzināto "Mercedes" kabrioletu.

"Hummer" + "Bentley"

Apdrošināšanas kompānijas "Baltijas apdrošināšanas nams" akcionāram un vadītājam Ērikam Teilānam arī ir ar ko lepoties. Viņš nesen par 150 tūkstošiem iegādājies apvidus automobili, turklāt tas nav nekāds parastais "Hummer H2", bet gan būtiski modificēts "Hummer H2 Terminator".

Fakts paliek fakts – Ērikam Teilānam pieder ne tikai Latvijā pirmais "Breitling for Bentley" pulkstenis, bet arī pirmais "Bentley Continental" automobilis. Šobrīd Teilānam jau ir sekotāji – līdzās "Bentley" automobilim preses pārstāvju priekšā sevi parādījis arī Raimonds Gerkens (viņš savulaik Londonā, kad kompānijā painteresējās, vai netiek piedāvāti arī dīzeļi, tika izsmiets) un ar sudraba krāsas "Bentley Continental" brauc arī "Admirāļu kluba" saimnieks Jānis Dāvis.

"Cadillac" un "Rolls Royce" cienītāji

Tranzīta uzņēmēja Olafa Berķa nelielajā automobiļu kolekcijā ir 1959.gada "Cadillac" kabriolets, tātad auto no Eilvisa Preslija ēras.

Toties Raimonds Gerkens savu "Cadillac" jau ir pārdevis. Un kurš gan nezina par "lupatu tirgotāja", kā kādreiz tika saukts Gerkens, gadsimta sapni par "Rolls-Royce" – vienkārši labu auto, ar kuru turklāt pārvietojas Lielbritānijas karaliene. Un tomēr sapnis tā arī līdz galam nav piepildījies – kaut arī Gerkens fotogrāfiem labprāt pozē pie sava "Rolls-Royce", tas nav jaunākais "Phantom" (nedaudz īsāks par "Maybach 62" un maksā nieka 385 tūkstošus dolāru), bet gan lietots 1999.gada modelis.

Bez šā auto Gerkena īpašumā ir arī "Mercedes-Benz S500" ar valsts numura zīmi RG un "Audi A8 4.2 quattro".

"Baltic International Bank" vadītājam Valērijam Belokoņam piederošais "Rolls-Royce" ir "biezāks", turklāt viņam pieder arī Eiropā reti sastopams "Hyundai" limuzīns.

Pēdējā laikā nav dzirdēts par jaunumiem otra "Parex bankas" vadītāja un akcionāra Viktora Krasovicka autoparkā, kaut arī viņš deviņdesmito gadu sākumā cieta no tādas kā auto mānijas.

Starp Krasovicka automobiļiem bija gan 360 tūkstošu latu vērts ložu necauršaujams "Rolls-Royce", kurš iepriekš it kā esot piederējis Bahreinas valdniekam (attiecībā uz šo auto klīst baumas, ka tas ticis iegādāts, lai izskaustu runas par bankas vājo finansiālo stāvokli), gan "Porsche", kurš savā laikā esot piederējis vienam no "Depeche Mode" dalībniekiem, gan arī neparasts "Mercedes-Benz S600", kuru beļģu tūninga kompānija "Carat" pēc latviešu baņķiera pasūtījuma pastiepa par ceturtdaļu metra un papildināja ar virkni dažādu ekstru.

BMW cienītāji

Viens no zināmākajiem ir BMW 760 (valsts numurs 777KL), ar kuru brauc "Liepājas metalurga" līdzīpašnieks un Latvijas hokejistu labākais draugs Kirovs Lipmans; jauns 7.sērijas BMW pieder arī Radio SWH bosam Zigmaram Liepiņam.

Džipu īpašnieki

Bez īpaši aprīkota automobiļa sacīkstēm apvidū naftas biznesmenim Valentīnam Kokalim "pie rokas" vienmēr ir arī pilnpiedziņas "Lexus" ar īpašnieka iniciāļiem un skaitli 17 uz valsts numura zīmes.

Iepriekš minētajam Ērikam Teilānam pieder "Volvo XC 90", kura numura zīmi rotā uzraksts LATVIA, savukārt pazīstamais Normunds Lakučs ticis manīts cienījama vecuma "Land Rover Defender" automobilī.

Daiļā dzimuma pārstāves neatpaliek – Vitālija Gavrilova kundzei Lidijai pieder visu riteņu piedziņas "Lexus". Viņa, starp citu, ir viena no Purvciemā būvējamā atpūtas un izklaides centra "Go Planet" īpašniecēm. Pirmo BMW X5 Latvijā savā laikā iegādājās Valērija Kargina kundze Tatjana; tāds pats auto pieder arī "Lukoil" pārstāvja Haima Kogana sievai Ievai Grīnbergai.

Tūninga cienītāji

"Trasta Komercbankas" lielākais akcionārs Igors Buimisters paspējis nomainīt ne tikai apvidus automobiļus "Range Rover" un "Misubishi Pajero", bet arī BMW 745 un "Mercedes S-klase" "Brabus" izpildījumā (pie tam šā modeļa pirmie eksemplāri Latvijā un pat visās Baltijas valstīs nonāca tieši pie viņa un viņa kompanjona Sergeja Tarasenka).

Savs "Mercedes-Benz Brabus" ir arī "Euroholdings" īpašniekam Vasīlijam Meļņikam.

Vienkāršība un pieticība

Starp Latvijas miljonāriem ir daudz tādu, kas uzskata, ka visai naudai ir "jāstrādā".

Piemēram, bijušais biznesa augstskolas "Turība" līdzīpašnieks un vadītājs Juris Birznieks brauc ar pieticīgu "Peugeot".

"Reaton" līdzīpašniece Natālija Jakovļeva daudzus gadus brauca ar "Opel", savukārt bijušais "Māras bankas" akcionārs Vilis Vītols joprojām pārvietojas ar "Honda CR-V".

Sporta auto īpašnieki

Sporta (vai gandrīz sporta) auto var noderēt gan dalībai sacensībās, gan arī tāpat vien. Latvijas miljonāru vidū ir gan viena, gan otra tipa cilvēki.

No pirmajiem zināmākie ir kādreizējais "Ventspils naftas" prezidents Igors Skoks (sacīkšu auto "OSCar"), naftas biznesmenis Vladimirs Baranovs (spilgti sarkana "Mitsubishi Lancer Evolution") un viņa kolēģis Raimonds Kisels (veseli trīs "Mitsubishi EVO" un "Prodrive" sagatavota "Subaru Impreza").

"Porsche" cienītāji

Basketbolistam Andrim Biedriņam pieder "Porsche Cayenne" ar četriem iebūvētiem šķidro kristālu ekrāniem; "Porsche" pieder arī "Rietumu bankas" akcionāra Leonīda Esterkina dēlam Maksimam (viņa īpašumā ir arī "Infiniti FX").

Nekustamo īpašumu jomas uzņēmējam Edgaram Šinam pieder divi šīs markas auto – SUV automobilis "Cayenne" un klasiskā "911 Carrera". Jāatzīmē, ka turīgāko cilvēku aprindās par pieklājīgu auto tiek uzskatītas tikai "Cayenne S" un "Cayenne Turbo".

"Ferrari" cienītāji Attiecībā uz tagad jau pietiekami izplatītajiem "Ferrari" (šāds auto ar valsts numuru FF 37 ir arī nekustamo īpašumu uzņēmējas Irēnas Pulkinenas draugam Oskaram Barševskim) neapstrīdams līderis ir bijušais "Mūsa Motors" grupas līdzīpašnieks un pašreizējais "Honda" dīlera "Bensons Auto" īpašnieks Māris Bensons. 1993.gadā viņš pabeidza "Ferrari" auto vadīšanas skolu un tā paša gada rudenī uz Latviju atveda arī pašu "Ferrari" – sarkanu "512TR". Šā auto liktenis nav skaidrs: saskaņā ar vienu versiju tas ticis pārdots kādam draugam, kuram līdz tam piederēja "tikai" "Maserati", bet saskaņā ar otru – auto aizceļojis pie jauna īpašnieka uz Japānu.

Nākamais auto Māra Bensona "Ferrari" saimē ir modelis "456GT", taču jaunākais ir reti sastopamais modelis "355F1" (šā auto valsts numura zīmē izmantots modeļa nosaukums).

Komentāri (32)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu