Šogad aprit piecdesmitā gadskārta, kopš Japānā ar nosaukumu "Suzuki" tiek ražoti automobiļi.
"Suzuki": auto, kas radās no stellēm (4)
"Suzuki" automobilis izauga no motocikla, bet tā pirmsākumi meklējami tekstilrūpniecībā, jo par tā senčiem var uzskatīt aužamās stelles. 1909.gadā Mičio Suzuki ciematā ar nosaukumu Hamamutsu nodibināja uzņēmumu, kas specializējās zīda apstrādes iekārtu ražošanā. Tā kā Japāna dažus gadus iepriekš karā bija uzveikusi Krieviju un Uzlecošās Saules Zeme turpināja iekarot Āziju gan ar zobeniem, gan eksportprecēm, Suzuki bizness pamazām sāka uzņemt apgriezienus un vēl trīsdesmito gadu beigās Suzuki izmēģināja spēkus jaunā darbības lauciņā - tika uzkonstruēti pirmie automobiļa prototipi, taču, sākoties nākamajam karam, auto rūpniecība tika atzīta par neperspektīvu un līdz sērijveida ražošanai šie "Suzuki" tā arī nenonāca.
Pēc Japānas kapitulācijas Otrajā pasaules karā "Suzuki" turpināja savā nodabā ražot stelles, līdz 1952.gadā uzņēmumu, kas trīs gadus iepriekš bija uzspējis iziet fondu tirgū, piemeklēja grūtības un tam nācās meklēt jaunus darbības virzienus. Kā zināms, pēckara periodā Japānā sākās aktīva valsts atjaunošana un strādājošajiem, lai nokļūtu līdz darbavietai bieži vien bija nepieciešami pārvietošanās līdzekļi. Tādēļ prasmīgie "Suzuki" meistari ņēma gluži parastu velosipēdu, piekabināja tam mazu motoriņu, un tapa "Power Free", vectētiņš tām ātrgaitas bestijām, kas mūsdienās pasaulei neļauj gulēt ne naktī, ne dienā.
Atšķirībā no "Mitsubishi", "Toyota" vai "Subaru" "Suzuki" darbību nekontrolēja finanšu-rūpniecības koncerns, un, iespējams, tieši tādēļ uzņēmums vienmēr ir izvēlējies mazāk ambiciozu, taču tai pašā laikā diezgan efektīvu stratēģiju: nelēkāt no vienas klases uz otru, bet veidot pašiem savu. Laikā, kad "Nissan" attīstījās, kopējot "Mercedes" vertikālos lukturus, "Jaguar" un amerikāņu lielceļu kuģus, "Suzuki" neuzkrītoši izvēlējās savu stilu. Pie tam, runājot par auto izmēriem, "Suzuki" pievilcīgāki šķita jaunievedumiem bagāti mikro un mini automobiļi, turklāt ar visu riteņu piedziņu.
Kādreiz japāņi ar kvalitāti nevarēja lepoties un pieredzes pietika tikai mārketingam. Taču apvienojumā ar vispārējo lētumu ar to bija gana, lai "Suzuki" pamazām kļūtu zināms visā pasaulē – jau 1963.gadā "Suzuki" startēja ASV tirgū, piedāvājot mazlitrāžas automobili "Suzuki Fronte" un atklāja savu rūpnīcu Taizemē.