Autobusa biļešu atlaides kož pilsētas makā

Dalīties Dalīties E-pasts Drukāt Iesūtiet ziņu Komentāri

Šobrīd braukšanas maksa Jūrmalas sabiedriskajā transportā maksā 25 santīmus, pensionāri, izmantojot atlaides, maksā 10 santīmus. Par atlaidēm pašvaldība norēķinās ar pakalpojumu sniedzēju "Jūrmala SV", katru mēnesi dzēšot 6200 latu. Dome uzskata, ka līdzšinējā sistēma nav efektīva, tāpēc darba grupa izstrādāja vairākus variantus, kuri gan Labklājības komitejas atbalstu neguva.

Transporta nodaļas vadītājs Māris Demme norādīja, ka summa, ko maksā pilsēta "Jūrmalai SV", arvien pieaug: no sākuma tika maksāti 3000 lati, pēc tam 4500, nu jau 6200 lati. Analizējot līdzšinējo situāciju, dome secināja, ka uzskaite nav pietiekama, tāpēc darba grupa izstrādāja variantus, kā to uzlabot. (Rīgā pensionāri izmanto apliecības, kā tas bija arī pie mums, bet tur atšķirībā no Jūrmalas pakalpojumus sniedz pašvaldības firma.) Viens no variantiem – pasūtīt Latvijas Universitātei pētījumu, kurā tiktu veikti mērījumi, cik tad daudz cilvēku un kādos maršrutos izmanto braucienu ar atlaidēm. Cita iespēja – pensionāri varētu iegādāties atlaižu talonus labklājības pārvaldē vai domes apkalpošanas centros. Taču, kā paskaidroja labklājības pārvaldes vadītāja Laima Grobiņa, tas prasītu papildu izdevumus, tai skaitā kases aparāta iegādi. Turklāt šāda atlaižu sistēma ir mazāk pievilcīga, jo jālieto priekšapmaksa. Tādā gadījumā, piemēram, ķemerniekiem jābrauc uz Kauguriem iegādāties talonus. Var iznākt tā, ka vairāk ieguldījumu prasa jaunas sistēmas ieviešana, galu galā ietaupot varbūt "pāris santīmu". Iespējama arī krāpšanās un talonu tālāk pārdošana, kā tas savulaik bija ar alkohola taloniem, tā ka šī sistēma nonāks strupceļā un būs jāmeklē atkal kas jauns. Kas attiecas uz SIA "Jūrmala SV", tā šobrīd ir maksātnespējīgs uzņēmums, kuram apstiprināts sanācijas plāns. Dome ir saņēmusi uzņēmuma iesniegumu, kurā tas paziņo, ka sabiedriskais regulators nav apstiprinājis viņu iesniegto tarifu paaugstinājumu līdz 36 santīmiem par braucienu autobusā, līdz ar to firmai ir iespēja griezties tiesā. "Jūrmala SV" piedāvā divus variantus darba uzlabošanai, viens no tiem: reisu skaita samazināšana – 1. maršrutu par 20 %, 6., 7. un 8. maršruta samazināšanu uz pusi, kā arī skolēnu autobusa maršruta likvidēšana un 5. maršruta slēgšana. Otrs variants – kompensācija no pašvaldības kabatas. M. Demme atzīmēja, ka pirmais variants nekādā ziņā nav pieņemams, jo var izraisīt lielas pretenzijas no iedzīvotāju puses. Sabiedriskā regulatora priekšsēdētājs Pēteris Leiškalns uzskata, ka "Jūrmala SV" jāpārskata autobusu saraksts, pretējā gadījumā būs kā līdz šim, ka lielajā autobusā brauc tikai daži pasažieri. Nereti ir tā, ka vienlaikus iet gan "mikriņš", gan lielais autobuss un katrā sēž tikai pāris cilvēku. Viņš iesaka vakaros, kad braucēju skaits ir mazāks, izmantot mazākus autobusus. Turklāt 5. maršruts ir pilnīgi nerentabls, tas būtu jāslēdz. (Maršrutu slēgšana ir uzņēmējdarbības un licencēšanas komisijas kompetencē.) Uzņēmuma iesniegtais tarifu pieteikums ir pilnīgi neatbilstošs reālajai situācijai, uzsver P. Leiškalns.

Uz augšu