Lielās ārvalstu kompānijas turpinās ienākt Latvijas autotirgū (1)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Lielās ārvalstu kompānijas interesē strauji augošais Latvijas autotirgus, tādēļ nākotnē tās, visticamāk, turpinās ienākt Latvijā, uzskata autotirgotāji.

Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Olafs Ozols pauda viedokli, ka lielo ārvalstu kompāniju ienākšana Latvijas autotirgū ir saistīta ar globalizāciju.

Viņš uzskata, ka tās mēģinās ienākt Latvijas tirgū, kā tas noticis līdz šim. Kā piemēru Ozols minēja Somijas kompāniju "Veho Group Oy", kas Latvijā izveidoja meitas uzņēmumu SIA "Veho Latvija", kas savukārt kļuva par vienīgo "Citroen" markas automašīnu importētāju Latvijā. Somijas kompānija "Inchcape Motors Finland" arī, iegādājoties auto tirdzniecības kompānijas AS "Mūsa Motors grupa" meitas uzņēmumu "M-Motors", kļuva par vienīgo "Mazda" automašīnu dīleri Latvijā.

KIA un SAAB automašīnu dīlera SIA "E&S Auto" pārdošanas vadītājs Didzis Kalnietis pauda viedokli, ka citos reģionos strādājošie importētāji ir ieinteresēti ienākt Latvijas tirgū, jo tas strauji attīstās. Viņš prognozēja, ka lielās kompānijas meklēs iespēju vispirms nopirkt lokālos uzņēmumus, kuru resursus, piemēram, darbiniekus, tās varētu izmantot. Ja tas neizdosies, tiks veidoti jauni uzņēmumi, kas konkurēs ar pašreizējiem dīleriem.

Kalnietis uzskata, ka lielās kompānijas ienāk Latvijas tirgū ne tik daudz peļņas dēļ, bet gan tādēļ, lai būtu tirgū, zinot, ka peļņu būs iespējams gūt nākotnē. Mūsu valsti varot izmantot arī kā noieta tirgu tā saucamajiem nelikvīdajiem automobiļiem.

Pēc "E&S" pārstāvja domām, importētāji, redzot, ka automašīnu tirgus attīstās, vēlas to pārņemt savā rīcībā. "Vājākos apēd vilki," situāciju raksturoja Kalnietis. Viņš norādīja, ka investīcijas, kas Latvijai ir lielas, šīm kompānijām, kas galvenokārt ir 25-30 gadus vecas, ir sīkums.

"Mercedes Benz" automašīnu tirgotāja SIA "Domenikss" vadītāja un īpašniece Benita Sadauska uzskata, ka ārvalstu kompāniju ienākšana Latvijā, iegādājoties kādu Latvijas uzņēmumu, ir raksturīga biznesam kopumā, un autotirgus ir viena no tām nozarēm, kas to atspoguļo.

Sadauska prognozēja, ka šādu kompāniju būs arvien vairāk, jo maziem un neprofesionāliem uzņēmumiem būšot grūtāk izdzīvot. Pēc viņas domām, tirgū paliks lielākās kompānijas. Sadauska piebilda, ka "Domenikss" veiktie ieguldījumi ļaujot kompānijai justies stabili.

Arī "Toyota" un "Lexus" marku automašīnu dīleris "WESS Motors" uzskata, ka citu valstu kompāniju interese par Latviju pieaug, jo, neskatoties uz autotirgus mazo apmēru, tas strauji aug. Turklāt tiek prognozēts, ka šāda izaugsmes tendence turpināsies, sacīja uzņēmuma Reklāmas daļas vadītāja Jana Šilvane, vienlaikus norādot, ka pagaidām neuzskata ārvalstu kompāniju ienākšanu par tendenci.

Kā ziņots, pērn Latvijā reģistrētas 11 256 jaunas automašīnas, kas ir par 29% vairāk nekā 2003.gadā, kad reģistrēta 8 731 jauna automašīna. Tas bijis straujākais pieaugums Eiropā.

Arī šogad turpinās līdzīga tendence. Latvijā jauno automašīnu skaita pieaugums pirmajā ceturksnī bijis straujākais 23 Eiropas Savienības valstīs - 25%.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu