"Volkswagen" luksusauto spožums un posts (27)

Normunds Avotiņš
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Lielākā Vācijas autoražotāja invāzija "premium" segmentos ir nevienmērīga.

"Vai "VW" pārcelšanās uz augstākiem (lasi - dārgākiem) tirgus segmentiem ir veiksmīga?" jautā britu "Autocar" un atbild, ka jau no paša sākuma Lielā Ferdinanda (Piha) dižajiem plāniem par "tautasmašīnas" ierindošanu līdzās S klasei un "Ranger Rover" bija daudz pretinieku un vēl vairāk skeptisku prognožu. Lai cik kvalitatīvs būtu "Volkswagen" - un nav noslēpums, ka demokrātiskajos segmentos tas ir neapšaubāms līderis šajā ziņā, vārdam ir milzīga nozīme automobiļu klasēs, kur cenas sākas ar 30 un vairāk tūkstošiem latu. Jau pirms "Phaetons" ražošanai uzkombinētās stikla zvērnīcas Drēzdenē un "Colorado" pārsaukšanas par "Touareg" varēja diezgan skaidri paredzēt, ka prestižo sedanu klasē, kur konservatīvisms ir visizteiktākais, Volfsburgai neveiksies. "Volkswagen" apgalvo, ka "Phaeton" ieņem 35% no V12 sedanu tirgus, taču skaitliskā izteiksmē tas ir niecīgs lielums. Kopš pagājušā gada beigām pārdoti tikai 3400 "ugunsratu" ar V6 vai W12 dzinējiem. Un kopējā luksusmašīnu tirgū šādiem motoriem pieder tikai desmitā daļa tirgus, jo nav grūti uzminēt, ka topā ir V8, un arī pieprasījums pēc dīzeļmotoriem aug ik dienas.

Ja amerikāņiem
Tāpēc "VW" steigšus cenšas ieviest "Phateon" ar 4,2 litru V8 motoru, un pārdošanā jau devies sedans ar pasaulē lielāko dīzeļdzinēju - V10 TDI, kura uzdevums ir izkonkurēt "Mercedes" un "BMW" lieliskos V8 biturbodīzeļus. Uz lielākiem "Phaeton" panākumiem ASV tirgū "VW" cer, ieviešot pagarināto "Phaeton" versiju. "VW" paredzējis, ka 30 - 40% visu Eiropā pārdoto "Phaeton" būs ar dīzeļdzinējiem, tāpēc gigantiskajam V10 paredzēta arī lētāka 3 litru V6 dīzeļa alternatīva. Tā kā Ziemeļamerikā lielā cieņā būs V8, tad 40% visā pasaulē pārdoto "Phaeton" būšot tieši ar šo motoru. Saskaitot visu kopā, iznāk, ka W12 īpatsvars, kurš līdz šim bija 2/3 visu "Phaeton", strauji kritīsies. Ieviešot jaunos motorus, "Volkswagen" vēlas palielināt ekskluzīvā modeļa pārdošanas apjomus līdz 7000 gabalu šogad un līdz pat 15 000 - 20 000 vēl pēc gada. Kā ziņo "Automotive News", luksusmodelis paliks ražošanā līdz 2009. gadam, un līdz tam brīdim jauns "Phaeton" modelis netikšot konstruēts. Tas nozīmē, ka tāda var arī nebūt.

Jūs jautāsiet, kāpēc gan "Phaeton" neparādās ilgi auklētais W8 motors? Atklājies, ka tas ir tik sarežģīts un dārgs ražošanā, kā arī tik neekonomisks, ka lietderīgāk bija izvēlēties "Audi" motoru. Pēdējā W8 pieturvieta ir visu laiku dārgākais "Passat" ar šādu motoru, taču arī tā dienas ir skaitītas - jaunajā "Passat" motori tiks iebūvēti šķērsvirzienā un W8 tur vienkārši nebūs vietas.

Pārāk smags, pārāk dārgs, pārāk rijīgs - atā, W8!
Toties firmas pirmais SUV "Touareg" ir uzskatāms pierādījums, ka "Volkswagen" var iekarot augstākos plauktus. Automobilis ir tikpat pieprasīts (ja ne vairāk) kā tā kopprodukts "Porsche Cayenne", vismaz visi V10 dīzeļi esot pasūtīti līdz pat 2004. gada sākumam. 3,2 litru V6 benzīna motora versija veiksmīgi ieslīdējusi prestižo "SUV" zemākajā nišā un dažos tirgos pat iezāģējusi "ML 320" un trīslitrīgajam "X5". Otrais sitiens Eiropā būs "Touareg" ar rindas pieccilindru dīzeli, bet ofensīva otrpus okeānam tiks veikta ar tā paša V8 palīdzību. "Touareg" jau uzvarējis astoņu automobiļu salīdzinošajā testā žurnālā "Car & Driver", kas vēl vairāk cēlis tā akcijas ASV. Tāpēc vienīgā problēma ar "Touareg" ir tā ražošanas apjomi, kas var būt nepietiekami - kā jau parasti šādiem modeļiem.

Jaunā segmentā līderi vēl nav nostabilizējušies.
Tātad, pat ja "Phaeton" projekts būs izgāzies, F. Piha ideja būs uzvarējusi. Varbūt, taču "Volkswagen" iesaistījies citā, no finansu un reprezentācijas viedokļa vēl bīstamākā spēlē. "VW" milzīgo panākumu skurbināts, Lielais Ferdinands uzņēmās eksorcista lomu, cerot atdzīvināt leģendāras automobiļu markas, kuras Dieva mierā dus privātās kolekcijās, vēstures grāmatās un sagrabējušu pleiboju atmiņās. Runa ir par "Bugatti", kas bija megaslavens XX gadsimta 20. un 30. gados un kuru "VW" grib atgriezt superautomobiļu slavas zenītā, izmantojot savu naudu un savu tehnoloģiju, kurai nav nekāda sakara ar Etores Bugati izgudrojumiem. Sliktākais, ka "VW" jau startā licis uz nepareizas kārts, jo pēckara gados "Bugatti" strauji zaudēja savu nozīmi, un pēdējais firmas automobilis, kas izdzīvoja līdz 90. gadiem, bija superkupeja "EB110", - kopumā diezgan bezcerīga mašīna uz "Ferrari" un "Lamborghini" fona.

Taču "Volkswagen" piecus gadus biedēja cilvēkus ar vabolei līdzīgu prototipu, kurš nu ir finalizējies tūkstoš un vienu zirgspēku jaudīgā briesmonī ar 8 litru W16 dzinēju, septiņpakāpju ātrumkārbu un no gravitācijas neatkarīgu (tātad - praktiski nerealizējamu) maksimālo ātrumu. Nav šaubu, ka "Veyron" ir simtprocentīgs "high - tech", taču tas nav nekāds "Bugatti", bet gan neticami dārga "VW vabole". Kā secina žurnāls "CAR", lielo korporāciju problēma ir nespēja saprast leģendas noilgumu. Ja kāda slavena automarka ir mirusi dabīgā nāvē pirms desmitiem gadu - ardievu! Ar līdzīgām sekmēm var mēģināt uzcelt no mirušajiem daudzas citas savulaik slavenas auto markas, un "VW" nav vienīgais, kas mēģina ekspluatēt leģendu: miera nav arī "Hispano - Suiza" u.c.

Gevins Grīns ("CAR") pat apgalvo, ka "Honda" 90. gados nekas nebūtu traucējis uzlipināt slavenu sporta auto ražotāja emblēmu uz alumīnija "NSX", taču tā tik un tā būtu "Honda". Laimīgā kārtā japāņiem tas neienāca prātā un superkupeju hrestomātijā viņi ierakstīti ar savu, nevis svešu vārdu. Galu galā vecajos labajos laikos katrs centās kļūt slavens ar saviem sasniegumiem, nevis svešām spalvām, tad kāpēc lai tas nenotiktu tagad. Labs piemērs ir "Pagani Zonda", kas no nepabeigta prototipa piepeši nominēta par vienu no mūsdienu labākajiem "supercar". Un vēl taču ir "Koenigsegg", "Mangusta" utt.

Protams, tam visam piemīt arī sava daļa snobisma. Pusmiljonu vērtu automobiļu ražotāji ir atkarīgi no bagātiem un attiecīgi untumainiem pircējiem. Kad "Rolls-Royce" un "Bentley" uz īsu brīdi (otrais nu jau pavisam) pārgāja "Volkswagen" īpašumā, pasaules bagātākais automobiļu kolekcionārs Brunejas sultāns atteica visus pasūtījumus. Bet ja tā, tad kas pirks "Veyron" par miljonu?

Komentāri (27)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu