Krievija Latvijas autopārvadātājiem ir piešķīrusi 2,5 tūkstošus papildu atļauju starptautiskajiem kravu un pasažieru pārvadājumiem ar autotransportu.
Tā BNS sacīja Latvijas Starpautiskās autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" ģenerālsekretārs Valdis Trēziņš, norādot, ka papildus piešķirtas tikai divpusējās un tranzīta autopārvadājumu atļaujas. Krievija atteikumu piešķirt papildu autopārvadājumu atļaujas no trešajām valstīm, kas Latvijas pārvadātājiem ļauj Krievijā ievest vai izvest kravas no kādas citas valsts, motivēja ar to, ka šos pārvadājumus var veikt paši Krievijas autopārvadātāji. Trēziņš norādīja, ka nelielas izredzes iegūt papildus dažus simtus pārvadājumu atļauju no trešajām valstīm vēl esot un tas izšķirsies trešdienas, 31.oktobra, sarunu laikā Maskavā, kad tiks arī apspriests 2002.gada pārvadājumu atļauju kvotu skaits. Trēziņš paskaidroja, ka 2002.gadam Krievijas puse, visticamāk, piešķirs aptuveni tikpat pārvadājumu atļauju, cik šim gadam, bet viņš arī norādīja, ka Krievijas pārstāvji varētu arī samazināt kopējo piešķiramo atļauju kvotu nākamājam gadam, turpinot iesākto atļauju kvotu samazināšanas tendenci. Pērn Krievija Latvijas autopārvadātājiem piešķīra 17 tūkstošus autopārvadājumu atļauju, savukārt šogad līdz šim bija piešķirti tikai 13 tūkstoši autopārvadājumu atļauju, pie kurām tagad ir pieskaitāmi papildus iegūtie 2,5 tūkstoši pārvadājumu atļauju. Trēziņš uzsvēra, ka Latvijas mērķis, apspriežot nākamā gada autopārvadājumu kvotas un ņemot vērā iespējamo pārvadājumu kvotu vispārējo samazinājumu, ir iegūt vismaz 10 tūkstošus trešo valstu autopārvadājumu atļauju. Šogad Latvijai bija piešķirti 11,5 tūkstoši trešo valstu autopārvadājumu atļauju. Jau ziņots, ka 30. un 31.oktobrī Maskavā risinās Latvijas un Krievijas kopējās starpvaldību komitejas sarunas par starptautiskiem kravu un pasažieru pārvadājumiem ar autotransportu, kuru laikā Latvijas puse šim gadam vēl papildus vēlējās iegūt četrus tūkstošus autopārvadājumu atļauju. Krievija ir izteikusi priekšlikumus kravu plūsmas normalizēšanai palielināt Krievijas pārvadātāju daļu savstarpējā autopārvadājumu tirgū, izveidojot terminālu kompleksu Pleskavas apgabala Sebežas rajonā, kur ieviestu autokravu pārkraušanas un puspiekabju pārkabināšanas tehnoloģijas, kas savukārt ļautu Krievijas autopārvadātajiem pārņemt kravas no Latvijas vedējiem. Latvijas puse ir izteikusi principiālu atbalstu šādam problēmas risinājumam, bet sarunās plāno izskatīt jautājumu par gatavību atbilstoša kravu termināla izveidošanai Latvijas teritorijā Rēzeknē, kur jau ir noteikta tehniskā bāze, kā arī plāno apspriest problēmas, kas saistītas ar šīs idejas realizāciju. Latvijas delegācijas vadītājs sarunās ir Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālis Straume. Delegācijas sastāvā ir pārstāvji no Satiksmes ministrijas Autotransporta departamenta, no Autotransporta direkcijas un Latvijas starptautiskās Autopārvadātāju asociācijas "Latvijas Auto".