Lai situāciju risinātu, Rubesa sagatavojusi četrus ieteikumus, kas nosūtīti Eiropas Komisijas pārstāvjiem, atsevišķiem Eiropas Parlamenta deputātiem, kā arī Baltijas valstu premjerministriem un transporta ministriem.
Pirmkārt, Rubesa rosina projekta "Rail Baltica" īstenošanā ņemt vērā ES līmeņa intereses, nevis tikai nacionāla līmeņa intereses. Otrkārt, nepieciešams izveidot "RB Rail" valdi, kas būtu profesionāla un neitrāla, proti, nacionālajām valstīm nevajadzētu uzņemties divas lomas - kā "Rail Baltica" ieviesējiem un "RB Rail" daļu īpašniekiem.
Treškārt, Baltijas valstīm ir jārada pārredzams projekta un tā uzrauga "RB Rail" finansējuma plāns. Ceturtkārt, projektam jānodrošina augsta līmeņa politiskā pārraudzība, proti, "Rail Baltica" īstenošanā aktīvāk jāiesaistās visu Baltijas valstu transporta, finanšu un ekonomikas ministriem, bet lielākā atbildība gultos uz premjerministru pleciem.
Jau ziņots, ka Rubesa ceturtdien iesniedza kopuzņēmuma padomei atlūgumu, kas stājas spēkā ar tā iesniegšanas brīdi.
Rubesa šajā amatā tika iecelta 2015.gadā, un viņas pilnvaru termiņš beigsies oktobrī.
Tāpat ziņots, ka "Rail Baltica" projekta īstenotāja "RB Rail" sākusi jauna vadītāja meklēšanu, un, pēc neoficiālas informācijas, kompānijas akcionāri šajā amatā labāk redzētu cilvēku no Polijas vai Somijas, nevis no Baltijas valstīm.
Kā ziņu aģentūrai BNS pastāstīja "RB Rail" padomes priekšsēdētāja Rīa Sillave, jauna "RB Rail" vadītāja meklēšanai nolīgta personāla atlases kompānija "Amrop". "Līgums ar pašreizējo "RB Rail" vadītāju beigsies oktobra nogalē. Padome sākusi jauna vadītāja meklēšanu. Nolīgta personāla atlases kompānija "Amrop", kas meklēs Baltijas valstīs, Somijā un Polijā. Līdztekus tiešiem meklējumiem tuvāko nedēļu laikā tiks publicēts atklāts sludinājums. Mērķis ir šajā svarīgajā "Rail Baltica" īstenošanas fāzē atrast labāko amata kandidātu," viņa sacīja.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.