Autobraucēja ikdienas neatņemama sastāvdaļa ir gaidīšana krustojumos. Ja tas ir neregulējams krustojums, tad jāpalaiž pa galveno ceļu braucošie, bet krustojumos ar luksoforiem jāpagaida, kad nodzisīs aizliedzošais signāls.
Šādi būs nākotnes krustojumi - bez luksoforiem un bez stāvēšanas (7)
Aprēķināts, ka gada laikā autovadītāji vidēji divas dienas pavada, stāvot pie luksofora. Skaidrs, ka gaidīt nepatīk nevienam, tādēļ Ford tagad ir nākuši klajā ar koncepciju, kas perspektīvā stāvēšanai pie krustojuma varētu pielikt punktu.
Ford galvenā ideja ir atbrīvoties no luksoforiem krustojumos vispār, lai satiksmes plūsma būtu raita un vienlaikus tiktu samazināta arī sadursmju varbūtība.
To Ford plāno panākt, izmantojot Priekšrokas pārvaldības sistēmu krustojumos (Intersection Priority Management jeb IPM), kas savukārt izmanto automobiļu spēju sazināties savā starpā.
Kā tas izskatās dabā? Tas labi redzams zemāk pievienotajā video, kur tiek imitēta divu automobiļu samainīšanās krustojumā. Automobiļi sazinās savā starpā, speciāls algoritms aprēķina katra braucamā ideālo ātrumu, lai nebūtu jāapstājas un nenotiktu sadursme, un notiek droša krustojuma šķērsošana, vienam automobilim nedaudz samazinot ātrumu.
Svarīgi, ka šī nav autonomās braukšanas sistēma, bet vienkārši palīdz autovadītājam izvēlēties piemērotāko ātrumu, kamēr viņš saglabā pilnu kontroli pār auto. Var piebilst, ka IPM sistēma palīdzētu taupīt ne tikai laiku, bet arī naudu, jo vienmērīga, plūdena braukšana nozīmē mazāku degvielas patēriņu.