"Skanstes tramvaja" pirmā posma būvniecības iepirkumi tiks izsludināti pavasarī

Skats uz Rīgu un Skanstes ielu

FOTO: Edijs Pālens / LETA

Tā dēvētā "Skanstes tramvaja" pirmā posma būvniecības iepirkumi tiks izsludināti pavasarī, pastāstīja būvprojekta izstrādātāju SIA "BRD projekts" pārstāvis Jānis Bidzāns.

Uzņēmums atbild par jaunas tramvaja infrastruktūras posma izbūves un esošās tramvaja līnijas pārbūves un autoruzraudzības būvprojekta izstrādi. Pēc Bidzāna teiktā, visām piecām plānotajām izbūves kārtām ir izstrādāti būvprojekti minimālajā sastāvā, un divi no tiem jau ir saskaņoti būvvaldē.

"Tas nozīmē, ka jau pavasarī varēsim sludināt būvniecības iepirkumu pirmajiem diviem posmiem, kas paredz pieturvietu pielāgošanu zemās grīdas tramvajiem un kontakttīklu pārbūvi jau esošajās tramvaja līnijās pie Centrāltirgus un gar Vecrīgu. Posmiem, kas paredz izbūvēt jaunu tramvaju līniju, projekta izstrāde ilgs vēl visu nākamo gadu," norādīja pārstāvis.

Šis projekts aptver arī Pērnavas ielu, kur plānots izbūvēt tramvaja savienojumu ar Krišjāņa Barona ielu, un vides aktīvistus vairākkārt satraukušas ziņas, ka līdz ar būvdarbiem tiks nozāģētas arī vairākas Pērnavas ielā augošas kastaņas. Lai gan iepriekš SIA "Rīgas satiksme" solīja, ka meklēs iespēju kokus glābt, Bidzāns apstiprināja, ka tas izdosies tikai daļēji. "Aptuveni 10 kastaņas, kas aug, raugoties no Brīvības ielas uz Krišjāņa Barona, būs jānozāģē, bet tur vēlāk plānojam sastādīt arī jaunus kokus," sacīja eksperts.

Vienlaikus viņš apstiprināja, ka Lielo kapu teritoriju projekta realizēšana neskars nemaz.

Jau vēstīts, ka "Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstības" projekta būvprojektu par 2,05 miljoniem eiro izstrādā SIA "BRD projekts". Būvprojektēšanu paredzēts dalīt piecās kārtās - jaunizbūvējamais posms sadalīts divās kārtās, savukārt pārbūvējamais - trīs.

Projekts paredz 3,6 kilometrus garas jaunas līnijas izbūvi pa maršrutu Pērnavas iela - Senču iela - Zirņu iela - Skanstes iela - Sporta iela, un vēl apmēram trīs kilometrus garas esošās 5. un 9. tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukciju līdz pilsētas centram.

Projekta kopējās izmaksas ir 97,40 miljoni eiro, neieskaitot PVN. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums ir 65,66 miljoni eiro, "Rīgas satiksmes" līdzfinansējums ir 27,40 miljoni eiro, un citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai esot 4,33 miljoni eiro.

Projekta "Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība" mērķis ir veicināt ilgtspējīgu sabiedriskā transporta izmantošanu Rīgā, Rīgas sabiedriskā transporta tīklā iekļaujot mazāk savienotas pilsētas attīstības apkaimes.

Uz augšu