TOP3 iemesli, kādēļ dīzelis ziemā "nelec" (1)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Viena auto vadītājs ziemā iedod "piepīpēt" cita spēkrata vadītājam
Viena auto vadītājs ziemā iedod "piepīpēt" cita spēkrata vadītājam Foto: RIA Novosti/Scanpix

Pēc neierasti karstās vasaras un siltā rudens Latviju piemeklējis sals, naktīs sasniedzot pat mīnus 10 grādus. Nereti mīnus grādos ir apgrūtināta auto iedarbināšana, un iemesli var atšķirties atkarībā no mašīnas dzinēja. Ar biežākajiem iemesliem niķīgam dīzeļdzinējam un risinājumiem dalās "Volkswagen komerctransporta" pārstāvji.

Nepietiekami uzlādēts vai nolietojies akumulators

Ikvienam auto īpašniekam, gatavojoties ziemai, ir kārtīgi jāpārbauda akumulators, pārliecinoties, ka tas ir darba kārtībā un pietiekami uzlādēts. Aukstā laikā akumulatora darbība ir apgrūtināta, jo mīnus grādos pasliktinās dzinēja eļļas plūstamība un akumulatoram jāiztur lielāka slodze. Ziemā arī biežāk tiek darbinātas iekārtas, kas siltā laikā nav tik aktuālas – apsildes sistēma, apsildāmie sēdekļi, arī papildus lukturi, jo ziema ir gada tumšākais periods, un tas noved pie ātrākas akumulatora izlādes.

Īpaši par dažādu iekārtu darbināšanu ieteicams piedomāt autovadītājiem, kuri ikdienā veic īsas distances, kuru laikā akumulatora izlāde pastiprinās. Nereti tie ir šoferi, kuriem ikdienā jāpārvietojas pa pilsētu un bieži nākas stāvēt sastrēgumos. Tāpēc, braucot nelielus attālumus, ieteicams izslēgt ne tik ļoti nepieciešamās, elektroenerģiju patērējošās iekārtas, tādējādi vairāk ģeneratora radītās strāvas paliks akumulatora uzlādei. Būtiski ir šādas detaļas ņemt vērā, jo pārmērīga akumulatora izlāde to var neatgriezeniski sabojāt. Laicīgi jāpadomā un jāatvēl laiks arī akumulatora uzlādei – tā pilnīgai uzlādei nepieciešams līdz pat 24 stundām, spēkratam atrodoties piemērotos apstākļos un temperatūrā – parasti tas ir autoserviss vai garāža.

Kas liecina par bojātu akumulatoru? Nepārprotamākā zīme ir arvien apgrūtinošāka auto iedarbināšana vai nespēja to iedarbināt pavisam. Šajā gadījumā gan akumulators, visticamāk, būs jānomaina. Akumulatora darbspēju iespējams pārbaudīt ar speciālu testeri. Ja šāds testeris šoferim pieejams, to var darīt pastāvīgi, vai arī vērsties auto servisā.

Bojātas kvēlsveces

Savu laiku nokalpojušas kvēlsveces arī ir biežs cēlonis niķīgam dīzeļdzinējam. Iemesls pavisam vienkāršs – lai dzinējs strādātu, kvēlsvecēm ir jāsilda. Traucēta, nevienmērīga dzinēja darbība tūlīt pēc iedarbināšanas ir viens no rādītājiem, ka varētu būt bojātas kvēlsveces. Kvēlsveču darba kārtību pārbaudīt kompetenti būs speciālisti, tāpēc šajā jautājumā ieteicams vērsties autoservisā – darbinieki pakonsultēs par auto dzinējam atbilstošākajām kvēlsvecēm un pārbaudīs esošo stāvokli.

Nolietojies degvielas filtrs

Cik bieži filtrs būtu jāmaina – par to viskompetentākais būs auto ražotājs, un mīnus grādos tam noteikti jāpievērš lielāka uzmanība. Filtra pamatuzdevums ir uztvert netīrumus no degvielas un degvielas tvertnes. Ja filtru laicīgi nenomaina, tas var aizsērēt un nodarīt bojājumus dīzeļsistēmai. Filtra darba stāvokli pašam pārbaudīt īsti nav iespējams, tāpēc ir tik būtiski ievērot autoražotāja noteikto filtra nomaiņas intervālu.

Lai neveicinātu filtra un arī citu detaļu bojājumus, būtiski arī izvēlēties kvalitatīvu degvielu. Tad šoferis parūpēsies par spēkrata veiktspēju ilgtermiņā, turklāt, jo augstāka ir degvielas kvalitāte, jo tīrāka ir tās sadegšana. Un, jo tīrāka ir degvielas sadegšana, jo mazāks kaitējums tiek nodarīts arī apkārtējai videi. Tāpēc, kad runa ir par degvielas filtru, prātā jāpatur divas lietas – autoražotāja ieteiktais nomaiņas biežums un kvalitatīva degviela!

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu