Tendence: svētkos divreiz vairāk sveic internetā, mazāk telefoniski vai ar SMS

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Sieviete ar viedtālruni un datoru
Sieviete ar viedtālruni un datoru Foto: Pixabay

2018. gada decembrī, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, interneta patēriņš mobilajos telefonos uz vienu lietotāju palielinājies par 82%, sasniedzot 8GB, liecina mobilo sakaru operatora BITE dati. Tikmēr svētkos sarunās pa mobilajiem tālruņiem pavadīto minūšu skaits samazinājies par vidēji 9%, bet īsziņu skaits - par 40%.

Mobilo telefonu lietošanas paradumu maiņu ikdienā, bet īpaši – svētkos, ietekmē galvenokārt dažādu savstarpējās saziņas platformu un aplikāciju pieaugošā popularitāte. Aizvien biežāk tā vietā, lai Ziemassvētkos un gadu mijā apsveiktu radus, draugus un paziņas, piezvanot vai nosūtot tradicionālo īsziņu, Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku tādām savstarpējās saziņas platformām kā “WhatsApp”, “Facebook Messenger”, “Snapchat”, “Viber” , “Skype” un citām.

Ja 2017. gada decembrī viens mobilā telefona lietotājs BITES tīklā patērēja vidēji 4,5 GB, šogad šis apjoms ir teju dubultojies, sasniedzot 8,2 MB. Ar šādu datu apjomu viens mobilā tālruņa lietotājs mēnesī apmeklēt vidēji 2000 interneta vietnes, saņemt vai sūtīt vidēji 1000 labas kvalitātes fotogrāfijas, lejupielādēt 500 dziesmas vai divas filmas, kā arī 32 stundas straumēt mūziku.

“Tieši svētki ir laiks, kas ilustrē mobilo telefonu lietošanas aktuālās tendences visspilgtāk. Šobrīd redzam, ka interneta lietošana mobilajās ierīcēs piedzīvo būtisku izrāvienu – pašā gadu mijā jeb pirmajā stundā pēc pusnakts tiešsaistē bija katrs piektais klients. Visi kopā viņi izlietoja gandrīz 10 TB interneta. Vislielākā datu plūsma, kā ierasts, bija novērojama Rīgā, tomēr arī Rīgas rajonā, Zemgalē un Kurzemē fiksēts ievērojams mobilā interneta patēriņš,” informē BITES vadītājs Kaspars Buls.

Jāpiebilst, ka lielāko daļu jeb 62% no kopējās interneta plūsmas mobilajos telefonos gadu mijā veidoja tiešsaistes video, kā arī audio faili, kas tika straumēti, izmantojot šim nolūkam paredzētas mobilās aplikācijas, piemēram, “Youtube”, “Facebook”, “Spotify” u.c. Savukārt aptuveni 20% kopējās interneta plūsmas mobilajos telefonos šajā laikā veidoja tā dēvētā mirkļsaziņa – sarakstīšanās un sazvanīšanās šim mērķim paredzētajās mobilajās aplikācijās. Tas liecina, ka mobilais telefons svētkos primāri tiek izmantos izklaidei un savstarpējai saziņai.

Tajā pašā laikā svētku laikā veikto zvanu un nosūtīto īsziņu skaits BITES tīklā ar katru gadu samazinās. Piemēram, ja pērn 24. un 25. decembrī BITES tīklā veikto zvanu kopējais ilgums bija 7,3 miljoni minūšu, 2017. gada Ziemassvētku priekšvakarā vien tas bija 6 miljoni minūšu. Savukārt pērn gadumijā, kad tradicionāli tiek novērota lielāka īsziņu plūsma nekā Ziemassvētkos, tika nosūtīts teju tāds pats īsziņu skaits kā Ziemassvētkos – 2,6 miljoni, kamēr 2017.gadā gadu mijā to skaits sasniedza 5 miljonus.

“Ņemot vērā līdzšinējo pieredzi, kā arī to, cik strauji attīstās mobilās tehnoloģijas, ir skaidrs, ka viedtālruņu loma mūsu ikdienā aizvien palielināsies, attiecīgi – mobilā interneta patēriņš turpinās pieaugt. Tomēr esmu drošs, pa pārskatāmā nākotnē no zvanīšanas un īsziņu sūtīšanas mēs vēl pilnībā neatteiksimies,” ir pārliecināts Buls.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu