Taujāts, vai, viņaprāt, audita ziņojumam piešķirtais ierobežotās pieejamības statuss ir pamatots, Lapiņš atbildēja noraidoši. "Es tur neredzu komercnoslēpumu. Pavisam vienkārša informācija - kas ir pašizmaksā, kas pārdošanas un administrēšanas izmaksās. Nav nekāda informācija, kas nosaka paaugstināta tarifa veidošanos, un tas ir pataisīts par komercnoslēpumu. RS nav komercuzņēmums, jo tas nekonkurē ar citiem. RS ir monopolstāvoklis. "Rīgas mikroautobusu satiksme", kas ir vienīgais pakalpojumu piegādātājs, arī ir monopols. Es tur nesaskatu neko tādu, kā publiskošana kaitētu RS. Tas biznesa izvērtējums ir par vēsturiskiem datiem," secinājis deputāts.
Lapiņa teikto papildināja deputāts Jurģis Klotiņš (VL-TB/LNNK), sakot, ka arī šobrīd aktuālais un pērnā gada decembrī spēkā stājušais RS līgums ar pilnsabiedrību "Rīgas mikroautobusu satiksme", ir neizdevīgs. Pēc Klotiņa domām, šo līgumu par paaugstināta servisa pārvadājumiem vajag lauzt. "RS maršruti uz Ķīpsalu un Zaķusalu parāda, ka uzņēmums to var darīt pats, norīkojot mikroautobusus uz tām vietām, kur ir mazāks pasažieru skaits. [..] Tāpat jāsaprot, ka "Rīgas mikroautobusu satiksme" atņem RS pasažierus," sacīja deputāts.
Kā ziņots, februāra beigās vairāki Rīgas domes opozīcijas deputāti pauda izbrīnu, ka pretēji solītajam, deputātiem liegts iepazīties ar auditoru "Ernst&Young" ziņojumu par situāciju RS.
Nu jau bijušais uzņēmuma pagaidu vadītājs Anrijs Matīss iepriekš skaidroja, ka deputātiem ar ziņojumu pilnā apmērā nav ļauts iepazīties, jo tas satur informāciju, ko uzņēmums var izmantot tiesā, lai no bijušās valdes piedzītu uzņēmumam radītos zaudējumus.
Otrdien, paziņojot par atkāpšanos no "Rīgas satiksmes" pagaidu vadītāja amata, Matīss intervijā Latvijas Radio apgalvoja, ka audita ziņojumā lūgts izvērtēt bijušās valdes atbildību par nesaimniecisku rīcību uzņēmumā, taču šādas izvērtēšanas vietā audita ziņojums nosūtīts atpakaļ "Rīgas satiksmei" ar "aptuvenu nostāju" - vērtējiet paši, ko Matīss neuzskata par konstruktīvu rīcību.
Matīsa iepriekš skaidrojis, ka "Ernst&Young" ziņojums "ir ļoti kritisks" un tajā norādīta virkne pasākumu, kas jāveic, lai uzņēmums varētu turpināt funkcionēt.
Ieteikumi saistīti ar sadarbības partneru izvēli, pašizmaksu aprēķiniem un citiem procesiem. Vienlaikus auditori norādījuši, ka pēdējo piecu gadu periodā, bijušās uzņēmuma valdes vadībā, "Rīgas satiksmei" nodarīti desmitiem miljonu lieli zaudējumi.
Tikmēr Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) pārstāvji ir nobažījušies par šī brīža komunikāciju ar Rīgas domes vadību, kā arī "Rīgas satiksme" audita ziņojuma publiskošanas vilcināšanu, otrdien paziņoja ministra Pūces pārstāve Agnese Vārpiņa.
Auditoru ziņojumu Rīgas dome sākotnēji sniegt atteikusies. Vārpiņa norādīja, ka Ušakovs uz vienu no ministrijas nosūtītajām vēstulēm februārī atbildējis, ka audita ziņojumā iekļauta konfidenciāla informācija, ko bez kompānijas "Ernst&Young" piekrišanas nedrīkstot izplatīt. Pēcāk auditoru kompānija gan norādīja, ka saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem kapitālsabiedrība drīkst izgatavot ziņojuma kopiju un nosūtīt to ministrijai.
Jaunais "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētājs Ernests Saulītis žurnālistiem otrdien sacīja, ka uzņēmuma valde lēmusi, ka ministrijas pārstāvji drīkst nākt uz uzņēmumu un ar ziņojumu iepazīties.