Piedzīvojumu rallija “Pekina - Parīze 2019” dalībnieki svētdien piestās Motormuzejā

Jābrauc lūkot!
TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: www.endurorally.com

14 000 kilometri - tas būtu izaicinājums pat moderniem automobiļiem. Tomēr leģendārajā izturības braucienā no Pekinas līdz Parīzei, kas pirmo reizi tika pievarēts 1907. gadā, atļauts startēt tikai vēsturiskajiem spēkratiem, kas būvēti līdz 1976. gadam. Šis auto piedzīvojums pamatoti tiek saukts par visizaicinošāko “Vintage” un “Classic” spēkratu ralliju pasaulē.

Rīgu brauciena dalībnieki šogad sasniegs svētdien, 30. jūnijā, kad pievarēti būs jau 11 000 kilometri. Par Rīgas “check-point” jeb kontrolpunktu ir izvēlēts Rīgas Motormuzejs un Biķernieku trase, tādēļ sagaidāms, ka laika posmā no plkst. 16:00 līdz 19:00 izturībnieki piestās pie muzeja un dosies izmēģināt Biķernieku trases līkločus. Par to TVNET pavēstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijā.

Foto: www.endurorally.com

Rallijā šogad piedalās vairāk nekā 100 ekipāžas. Vidēji dienā automobiļiem jāpievar aptuveni 400 kilometri, bet atsevišķās dienās brauciena garums ir pat 650 km, kas vēsturiskajiem spēkratiem ir pamatīgs pārbaudījums.

Rīgas Motormuzeja speciālisti ir izveidojuši savu dalībnieku topu, kurus šogad noteikti vajadzētu apskatīt:

Eksotisks rallija veterāns – 20. gadsimta sākuma “Contal Mototri” tricikls, kurš tālajā 1907. gadā startēja arī pirmajā Pekina - Parīze rallijā. Rīgu apciemos šī spēkrata atdarinājums.

Foto: www.endurorally.com

Rallija senākais autentiskais spēkrats – ap 1910. gadu ASV ražotais automobilis “White MM Pullman”. Šādi auto 20. gadsimta sākumā bija pazīstami arī Latvijas teritorijā.

Īstenu rallija garu pārstāv ekskluzīvie britu 1920. un 1930. gadu mijas “Bentley” sporta automobiļi.

Foto: www.endurorally.com

Youngtimeru grupā bez jau Latvijā labi atpazīstamajiem “Porsche”, “Mercedes-Benz”, “Jaguar”, “Datsun” un “Volvo” marku automobiļiem rallijā startē “Ferrari” 208 GT4 (1973. - 1980. g.) un eksotiskie 1970. gadu vidus “Leyland” P76 un “Holden EH” automobiļi, kuru ražošanas dzimtene ir tālā Austrālija.

Jāpiemin, ka pirmo reizi Pekina – Parīze rallijs Rīgas Motormuzejā viesojās 2007. gada Jāņos, kad šis slavenais autosporta piedzīvojums svinēja 100. jubileju.

Foto: www.endurorally.com
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu