Kārtējais cilvēks zaudē redzi kontaktlēcu dēļ

FOTO: N Engl J Med 2019; 381:274 DOI: 10.1056/NEJMicm1817678

Kādas sievietes paradums, peldoties un mazgājoties neizņemt kontaktlēcas, beidzies ar visai bēdīgām sekām. Viņai attīstījās reta acs infekcija, kas laupīja redzi vienai viņas acij. Īsā periodā šis jau ir otrs līdzīga rakstura gadījums.

Pētījumā, kas publicēts zinātniskajā žurnālā “The New England Journal of Medicine”, rakstīts, ka 41 gadu vecā Lielbritānijas iedzīvotāja pie ārstiem vērsās pēc tam, kad divus mēnešus piedzīvoja sāpes acī, redzes miglošanos un izteiktu kreisās acs jutību pret gaismu.

Ārstiem viņa pateica, ka regulāri lieto vienreizējās lietošanas mīkstās kontaktlēcas, kuras nemēdz izņemt no acīm arī mazgājoties vai peldoties.

Pēc pārbaudēm atklājās, ka ar kreiso aci viņa ir gandrīz pilnīgi akla. Viņas labā acs nebija skarta.

Ārsti sievietes acs radzenē novēroja duļķainumu un, veicot analīzes, atklāja, ka viņas kreisā acs ir inficēta ar “acanthamoeba keratitis” - retu parazītisku infekciju, kas parasti bojā cilvēka redzi un ir saistīta ar kontaktlēcu lietošanu.

“Acanthamoeba” ir vienšūnas amēba, kas parasti sastopama ūdenī, augsnē un gaisā. Tiem cilvēkiem, kuri lieto kontaktlēcas, ir lielāks risks ar to inficēties, veicot zināmas darbības, piemēram, skalojot kontaktlēcas ar krāna ūdeni vai peldoties un mazgājoties, tās neizņemot.

Jau ziņots, ka pagājušajā nedēļā kāds vīrietis Lielbritānijā inficējās ar “acanthamoeba keratitis” pēc tam, kad, neizņemot kontaktlēcas, iegāja dušā. Arī viņš zaudēja redzi vienā acī.

Sieviete šajā gadījumā tika ārstēta ar medikamentiem, kas atbrīvoja viņu no infekcijas, tomēr sarētotās radzenes dēļ redze neatgriezās. Tiesa, vēlāk, kad viņai tika veikta radzenes transplantācija, redze kreisajā acī ievērojami uzlabojās.

Uz augšu