Šogad Rīgas reģionā selektīvā vienkārtas virsmas apstrāde plānota uz astoņiem autoceļiem

Satiksmes ierobežojumi pārbūves darbu laikā Vidzemes šosejas posmā pie "Sēnītes".

FOTO: LETA

Autoceļu kalpošanas laika un braukšanas apstākļu uzlabošanai šogad VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) Rīgas reģionā selektīvo vienkārtas virsmas apstrādi plāno veikt uz astoņiem valsts autoceļiem ar asfalta segumu teju 72 000 kvadrātmetru apjomā, informēja LAU.

Selektīvā vienkārtas virsmas apstrāde tiek veikta vienā vai vairākos autoceļa posmos. Šogad Rīgas reģionā darbi plānoti atsevišķos posmos uz šādiem asfalta seguma valsts vietējiem autoceļiem: Kaparāmurs-Dobelnieki (viens kilometrs), Bukas-Mālpils (1,3 kilometri), Inčukalns-Kalējbūņas (5,5 kilometri), pievedceļš Gaujas tiltam (1,3 kilometri), Augšlīgatne-Skrīveri (1,1 kilometrs), Tīnūži-Koknese nobrauktuve (0,9 kilometri), Pādes-Tūžas (1,5 kilometri) un Garkalne-Alauksts (11,4 kilometri).

Selektīvās vienkārtas virsmas apstrādi galvenokārt veic, lai pagarinātu autoceļa seguma kalpošanas laiku un uzlabotu braukšanas apstākļus autovadītājiem. Darbu rezultātā tiek nodrošināta autoceļa seguma ūdensnecaurlaidība un uzlabota satiksmes drošība kopumā.

Virsmas apstrādes darbi tiek veikti vasaras sezonā un to izpildes laiks ir atkarīgs no gaisa temperatūras, nokrišņiem un citiem faktoriem, kas var ietekmēt darba kvalitāti.

LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometri, no tiem 9129 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.

Uz augšu