Šveicē top planētas lielākie elektroauto, turklāt tie nav jālādē (13)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: www.emining.ch

Elektrība iegūst aizvien lielāku nozīmi planētas ikdienā. To apliecina elektriskie skrejriteņi, velosipēdi, privātās mašīnas, komercautomobiļi, autobusi un tagad arī smagā kalnrūpniecības tehnika, kas top Šveicē.

Lauksaimniecības un smagās tehnikas ražotāja KUHN Šveices nodaļa ir iecerējusi elektrificēt kalnrūpniecības industriju. Pirmie soļi jau ir sperti, un karjerā netālu no Bīles Šveicē jau šobrīd strādā pašizgāzēji, kuru milzīgā iekšdedzes dzinēja vietā transplantēta spēcīga elektroiekārta.

Foto: www.emining.ch

Par eDumper nodēvētais milzis sākotnēji bija Komatsu HD 605-7 ar 23,1 litra sešu cilindru dīzeļdzinēju. Tagad motora, dzesēšanas iekārtas un degvielas tvertnes vietā izvietota nedaudz vairāk kā 4 tonnas smaga 710 kWh bateriju sistēma. Ar tajā uzkrāto enerģiju tiek barots 982 kilovatu jeb 1335 zirgspēku piedziņas elektromotors, kā arī atsevišķs 120 kilovatu jeb 162 zirgspēku elektromotors, kurš darbina hidrauliskos sūkņus, tātad bremžu sistēmu, rezerves bremzes, stūres pastiprinātāju, kā arī kravas izgāšanas mehānismu. Kravnesība šim pašizgāzējam, starp citu ir 65 tonnas, bet pats auto sver 45 tonnas.

Ja uzdod jautājumu, cik tad ilgi šāds auto jātur pie rozetes, atbilde ir - necik. eDumper apgādāts ar augstas veiktspējas enerģijas rekuperācijas sistēmu, kas smago auto nodrošina ar faktiski neizsmeļamiem energoresursiem. Proti, kad eDumper kravas kaste uzpildīta, tas dodas lejup no kalna uz tuvējo cementa rūpnīcu. Šajā brīdī darbojas mašīnas reģeneratīvā bremzēšanas sistēma, kas, pateicoties eDumper milzīgajam svaram, palīdz atgūt lielāko daļu vai pat visu enerģiju, kas iepriekš iztērēta, lai uzbrauktu kalnā.

Kā vēsta amerikāņu Autoblog, ziņu kanāls CNN iepriekš veica bateriju uzlādes sistēmas testu. Šim nolūkam eDumper kabīnē pie vadības grožiem sēdās Formula E pilots Luka de Grasi. Viņš devās kalnā, kad bateriju uzlādes līmenis bija 90%. Sasniedzot mērķi, tas bija nokritis līdz 80 procentiem, bet, atgriežoties kalna pakājē, indikators rādīja 88%. Lai gan šajā testā vērojams neliels kritums, KUHN apgalvo, ka parasti reģenerācijas sistēma saražo vairāk enerģijas, nekā auto patērē.

Foto: www.emining.ch
Komentāri (13)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu