Neliela patērētāju tiesību aizsardzības firma Igaunijā tiesā atkārtoti uzvarējusi "airBaltic"
papildināts ar "airBaltic" komentāru

AirBaltic.

FOTO: Evija Trifanova / LETA

Kompānija "Flagito", kas pērnā gada novembrī tiesas ceļā piedzina no "airBaltic" vairāk nekā 10 000 eiro par labu patērētājiem, atkal guvusi uzvaru pār Latvijas nacionālo aviokompāniju, raksta "Postimees".

"airBaltic" sākotnēji atteicās izmaksāt klientam 250 eiro lielo kompensāciju, tomēr ar  tiesas lēmumu tika noteikts, ka lidsabiedrībai klientam būs jāmaksā kompensācija. Kopējās tiesas izmaksas "airBaltic" bija 1328 eiro. 

Šis gadījums attiecas uz "airBaltic" reisu, kas bija paredzēts 2019. gada februārī no Vācijas uz Igauniju. Sākotnējais lidojums tika pārcelts, bet lidmašīna, kam bija jāizpilda šis reiss, ieradās Tallinā vien diennakti vēlāk. 

"Lidmašīnas pasažierim ir tiesības pieprasīt kompensāciju, ja lidmašīna ierodas ar trīs stundu nokavēšanos un ja tas nav saistīts ar ārkārtējiem apstākļiem. Kompensācijas apmērs ir atkarīgs no lidojuma ilguma un aizkavēšanās ilguma," skaidroja kompānija "Flagito", preses relīzē piebilstot, ka kompensāciju var pieprasīt pat gadījumos, ja reisa kavēšanās bijusi pirms trīs gadiem. 

Sākotnēji pasažieris pats centies cīnīties par savām tiesībām, tomēr ar "airBaltic" viņam nav izdevies nodibināt kontaktu. Pēc tam prasītājs vērsās pie patērētāju tiesību aizsardzības uzņēmuma "Flagito", kas izteica pretenzijas "airBaltic", un lieta nonāca tiesā. Tiesa noteica, ka "airBaltic" būs jāizmaksā 250 eiro liela kompensācija klientam, tāpat lidsabiedrībai bija jāsedz tiesas izdevumi 1328 eiro apmērā.  

"Rodas jautājums, vai aviokompānijai ir pienācīgi sniegt nekompetentas atbildes, par katru cenu atteikties no kompensācijas izmaksām, beigu beigās samaksājot vairākas reizes lielāku summu?" teikts "Flagito" preses relīzē.  

Kā portālam TVNET norādīja "airBaltic" pārstāve Alise Briede, Latvijas nacionālā lidsabiedrība kompensāciju izmaksu veic saskaņā ar spēkā esošajiem Latvijas Republikas un Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem, kā arī ievēro vispārpieņemtu aviācijas nozares praksi. Ikvienu klienta iesniegumu "airBaltic" vērtē individuāli.

""Flagito" mārketinga materiālā paustā informācija nav korekta. Konkrētajā gadījumā "airBaltic" nodrošināja pasažierei kuponu, ar kuru kompensēt maltītes, transporta un viesnīcas izdevumus, kā arī atbildēja uz pasažieres iesniegto kompensācijas pieprasījumu," saka Briede.

"airBaltic" rekomendē pasažieriem iesniegt kompensācijas pieprasījumu pašiem, ņemot vērā tā dēvēto kompensāciju aģentūru augsto samaksu un bieži novērojamo neprecizitāti. Arī konkrētajā gadījumā "Flagito" tiesā pieprasīja 400 eiro kompensāciju, lai arī atbilstoši regulai pasažierei pienācās 250 eiro kompensācija.

Uz augšu