Konkurence par kvalitatīviem speciālistiem pieaug arī jaunuzņēmumu vidū

FOTO: Pixabay

Ņemot vērā, ka Latvijā ir būtisks darbaspēka trūkums, konkurence par kvalitatīvu speciālistu pieaug arī jaunuzņēmēju vidū, trešdien secināja jaunuzņēmumu pasākuma "Riga Venture Summit 2020" diskusijas dalībnieki.

Jaunuzņēmuma "Pipedrive" vadītājs tehnoloģiju jomā Sergejs Anikins (Sergei Anikin) skaidroja, ka katra uzņēmēja mērķis ir panākt, lai viņa produktu atpazīst ne tikai lokālā, bet arī starptautiskā līmenī. Viņš norādīja, ka jaunuzņēmējiem mārketings ir būtisks instruments, kas no ārvalstu tirgus piesaista gan klientus, gan darbiniekus. 

Pēc viņa teiktā, konkurence par darbinieku, speciālistu, ir ne tikai lielo uzņēmēju vidū, bet arī jaunuzņēmēju vidū. "Tāpēc ir būtiski veidot sadarbības ar augstskolām, piemēram, studentiem dodot iespēju gūt praksi uzņēmumā. Vai arī jaunuzņēmumam jābūt morāli gatavam uzņemt darbā speciālistu, kurš tikko pabeidzis augstskolu," atzīmēja Anikins. Viņš piebilda, ka arī darbinieku, kuram nav darba pieredzes, var attīstīt par talantu, kas tālāk pilnveidotu jaunuzņēmuma attīstību. Tāpat Anikins uzsvēra, ka, uzņēmumam apmācot savu darbinieku - jaunu vai jau ilgstoši strādājošu, ir lielāks ieguvums, nekā būt bez tā.

Savukārt, runājot par studentiem, kuri Latviju izmanto kā pagaidu valsti un atspērienu ceļā uz Eiropas Savienības lielajām valstīm, Anikins skaidroja, ka uz šo situāciju var skatīties no diviem skatu punktiem - vai Latvija grib šos studentus attīstīt par saviem talantiem, vai ļaus tiem tikai atsperties Latvijā un doties uz Eiropas Savienību.

Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra vietnieks Raimonds Aleksjenko norādīja, ka Igaunija salīdzinājumā ar citām Baltijas valstīm ir ekonomikas veiksmes stāsts, un tas ir cieši saistīts ar tiešo valsts zīmolu, kas starptautiskajā tirgū ir zināms visiem. Viņš norādīja - neskatoties uz to, ka Latvijā gan valsts, gan privātais sektors ir ieguldījis daudz darba uzņēmējdarbības attīstībā, Latvija vēl joprojām svārstās par savu vēstījumu starptautiskajā tirgū. 

Viņš uzsvēra, ka Latvijai patlaban trūkst pārliecības par tās lomu starptautiskajā tirgū, kas arī ietekmē investīciju piesaisti jaunuzņēmumiem. "Kas mēs esam? Kas ir mūsu stiprās puses? Tie ir jautājumi, kuriem mums ir daudz atbildes, bet nav kopsaucēja," sacīja Aleksjenko.

Aleksjenko uzsvēra, ka runa nav tikai par atpazīstamību ārvalstu tirgū, runa ir par reāliem piedāvājumiem, speciālistu kompetenci un rezultātu, ko Latvija var sniegt. "Spēcīgs un konkrēts mārketings palīdzētu saprast gan Latvijas mērķus starptautiskajā tirgū, gan uzlabotu talantu piesaisti no ārvalstīm," viņš sacīja.

LETA jau ziņoja, ka trešdien norisinās Baltijas jaunuzņēmumu nozares pasākums "Riga Venture Summit 2020".

"Riga Venture Summit 2020" ir starptautisks pasākums, kura mērķis ir veicināt Baltijas valstu sadarbību un vietējo jaunuzņēmumu iniciatīvu atbalstīšanu. Diskusiju mērķis ir identificēt efektīvus veidus, kā vīzijas un inovatīvas idejas pārvērst darbībās, šajos procesos iesaistot valdības un ekosistēmas pārstāvjus. 

Uz augšu