Psiholoģisks iemesls, kādēļ koronavīruss piespiež cilvēkus krāt tualetes papīru

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Unsplash

Koronavīrusam izplatoties globālā mērogā, daudzi ļaudis ir ļāvušies panikai un papildinājuši savu mājokli ar pārtikas krājumiem, kas ļautu pārdzīvot apokalipsi.  Ir saprotams, kādēļ daudzi iepērk ēdienu, roku dezinfekcijas līdzekļus un salvetes. Tomēr kādēļ daudzi izpērk tualetes papīru?

Ja palūkojamies uz iepirkšanās tendencēm ārzemēs, it īpaši valstīs, kuras nopietni skāris COVID-19, tad tur par sevišķi aktuālu preci ir kļuvis tualetes papīrs, nevis griķi. Šur tur cilvēki ir ļāvušies tādam trakumam, ka veikalos tualetes papīra krājumi tiek izpirkti dažu minūšu laikā. 

Steiga iepirkt tualetes papīru ir skaidrojama ar globālu paniku - cilvēki ir pārbijušies, kā koronavīruss spēs ietekmēt populāciju. Savukārt, ja cilvēki ir pakļauti saslimšanas riskam, tas var nozīmēt veselu 14 dienu aizvadīšanu mājās, neaizejot pat līdz tuvākajai aptiekai. Šā iemesla dēļ cilvēki jau laikus iegādājas konkrētas preces, tā portālam "CNN" skaidro psihologs Stīvens Tailors. 

Psihologs atzīmē, ka ka šīs panikas fenomenam piemīt arī sniega bumbas efekts - ja kāds kaimiņš būs bailēs piepildījis veselu garāžu ar tualetes papīra ruļļiem un to manīs apkārtējie, tad arī pārējie kaimiņi dosies uz veikalu un darīs to pašu. Vēl viens dzinulis ir tukšie plaukti - cilvēki, pamanot tukšu aili veikalā, kas šajā gadījumā ir tualetes papīrs, noprot, ka viņiem ir jādara tas pats, jo rodas aizdomas, ka šis produkts var drīz kļūt par deficītpreci. 

Jāteic, ka tualetes papīra krāšana nav nosodāma rīcība - šis produkts nesabojāsies, to vienmēr varēs izmantot un no modes tas arī neizies. Tomēr jāatceras, ka krīzes situācijās tualetes papīrs nav vienīgā izdzīvošanai nepieciešamā lieta. Ja tomēr papildini krājumus, tad izvēlies lietas mēreni. Izvēlies preces, kuras patiesi būs nepieciešamas, piemēram, pārtikas produkti, ziepes, veļas mazgāšanas līdzeklis, medikamenti un dezinfekcijas līdzekļi. 

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu